Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evo XI: benzinu se nevzdá, hybridem ale bude stoprocentně
22.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární Lancer Evo chce v nové generaci konkurovat GT-R, proto nabídne výkon 500 koní. Jako hybrid pak hodlá zaujmout i papírovou spotřebou.
Svět se mění a automobilový průmysl rozhodně nezůstává pozadu, zvláště pokud řeč přijde na skutečné sportovní symboly. Porsche 911 tak výměnou za nižší emise vsadilo na elektrické řízení, zatímco u BMW ze stejného důvodu vsadili namísto atmosférických motorů na ty přeplňované. Ještě větší porušení tradic nás ovšem čeká u Mitsubishi - nový Lancer Evolution, známý také pod zkratkou Evo, totiž nebude stejný jako deset generací před ním.
Japonská novinka podle všeho hodlá konkurovat Nissanu GT-R, proto nabídne výkon okolo 500 koní. Zároveň ovšem musí dodržovat emisní limity, kvůli kterým stáhlo z evropského prodeje desátou inkarnaci modelu. Překvapením tak nebude snahy automobilky nacpat pod kapotu hybridní pohonnou jednotku, která by neměla problém se splněním obou úkolů. I když všichni víme, že ve druhém případě půjde hlavně o papírové hodnoty.
Na druhou stranu, aktuální novinky bychom de facto měli brát jako dobrou zprávu, což zní ve spojení se sportovním vozem, který se prý bude moci pohybovat i jen čistě na elektřinu, skoro neskutečně. Jenže Mitsubishi nakonec ustoupilo od svých původních plánů, na jejichž základě hodlalo Evo XI vybavit diesel-elektrickým ústrojím. Místo toho tak budeme mít opětovně co do činění s (pravděpodobně přeplňovaným) benzinovým čtyřválcem.
Tím ale dobré zprávy víceméně končí, přestože chystaná novinka dostane technologie vyvinuté elektrickým závoďákem MiEV Evolution II určeným pro Pikes Peak, tedy pohon všech kol S-AWC nebo karbonovou karoserii. Společně s hybridním ústrojím totiž určitě přijde o vyšší hmotnost, která nemá na jízdní projev auta zrovna pozitivní vliv. Snadno se tak může stát, že fanoušci modelu takovou změnu ocení přechodem ke konkurenčnímu Subaru STI...
Mitsubishi ale kvůli emisním normám již s ničím jiným než s elektrickou nebo hybridní budoucností nepočítá. V závěru roku bychom se proto měli dočkat méně výkonného předchůdce hybridního Eva ve formě standardního Lanceru kombinujícího dvoulitrový benzinový čtyřválec s elektromotorem o výkonu 80 koní. Jedná se tedy o stejnou pohonnou jednotku jako u Outlanderu PHEV.
Ve srovnání s crossoverem má ovšem sedan nabízet až 64kilometrový dojezd čistě na elektřinu, zatímco v případě průměrné spotřeby dosáhne stejného průměru 1,9 l/100 km. K takové mu ale pomohou leda předem nabité lithium-iontové baterie prozatím neznámé kapacity (Outlander nabízí 12 kWh) v laboratorním testu, dlouhodobá praxe taková nebude ani omylem. Kupce to ale ne vždy zajímá, i těm často stačí ke štěstí vyhnutí se lokálním pokutám za vysokou spotřebu či emise CO. Podle zpráv zJaponska a Holandska, což jsou jediné trhy, kde se momentálně Outlander PHEV nabízí, jsou dealerství značky zavalena tolika objednávkami, že výroba jednoduše nestíhá. Proto prý také bylo pozastaveno uvádění vozu i na jiné trhy.
I z tohoto je zřejmé, že hybridních modelů bude u Mitsubishi stále více a není ani důvod předpokládat, že by tomu v případě nového Eva mohlo být jinak. Jestli jde o špatnou zprávu, dobrou zprávu, nebo v záplavě těch dosavadních alespoň o menší zlo, budete jistě nejlépe vědět sami...
Po stránce vizuální by příští Mitsubishi Lancer Evo mělo vycházet z konceptu RA z roku 2008. Na rozdíl od něj však nepoužije turbodiesel, nýbrž hybridní benzin-elektrické pohonné ústrojí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva