Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evo Final Edition: poslední Evo v prodeji, výkonem neohromí
14.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední edice legendárního sedanu se bohužel nepyšní 480 koňmi, zcela sériový motor ovšem také nemá. K mání je zatím pouze v Japonsku.
Mitsubishi již v roce 2011 ohlásilo, že desátá generace Lanceru Evolution bude tou úplně poslední. Od té doby tak čas od času přinášíme informace o nepřímém nástupci i skutečně posledním kousku. Ani v jednom případě nejde o příjemné čtení, koneckonců se loučíme s legendárním sedanem, za který má zaskočit hybridní SUV. Tedy pro prodejní oddělení mnohem zajímavější kousek, jenž ovšem u skalních fanoušků sklidí spíše posměch a opovržení než ovace. Taková je ovšem doba a my proti danému kroku již nic nezmůžeme.
Aktuálně navíc můžeme představit „poslední hřebíček do rakve“, tedy úplně poslední verzi, která jde do prodeje. Lancer Evolution Final Edition vychází z prosincového konceptu Final Concept, přičemž k dispozici bude v počtu jednoho tisíce kusů. Nabízen je navíc zatím pouze na japonském trhu, kde si jej již můžete objednat za 4 298 400 yenů (cca 932 000 Kč). To rozhodně není enormní suma, přeci jen na českém trhu se běžné modely prodávaly za více než milion korun a tohle Evo je úplně poslední.
Oproti konceptu se však produkční verze v jednom zásadním ohledu liší. Pod kapotou totiž nemáme očekávat 480 koní, ale mnohem menší výkon. Zároveň však nepůjde o standardních 300 koní, neboť dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec Mivec byl řádně přepracován a dostal kupříkladu sodíkem plněné výfukové ventily. Tento krok by měl napomoci práci pohonné jednotky ve středních a vysokých otáčkách, konkrétní čísla ovšem japonská automobilka do placu nedala.
Více informací máme o dalších modifikacích, kterých se verze Final Edition dočkala. Zvenčí tu tedy máme karoserii, která může být nalakována v červeném, bílém, šedém, černém nebo modrém odstínu. K tomu je možné objednat kontrastní černou nebo bílou střechu, standardem jsou pak vždy 18palcová litá kola BBS, za nimiž se skrývají brzdy Brembo. Nechybí ani čelní maska vyvedená v tmavém chromu nebo černě lakované doplňky.
Za dalšími změnami musíme do kabiny, kde najdeme sedadla Recaro čalouněná černou kůží a dekorovaná červenými švy. Stejné péče se pak dočkal také volant, řadicí páka pětistupňového manuálu či madlo ruční brzdy. Tím nám ale změny končí, zmínit již můžeme pouze modifikovaný podvozek, na kterém se podepsaly společnosti Bilstein a Eibach, nebo plaketku s pořadovým číslem finální edice.
První reálné kusy mají dorazit k zákazníkům v srpnu, v mezičase by ovšem Mitsubishi mělo představit ještě Lancer Final Edition pro americký trh. Ten bude nejspíše stejně vybavený a obdobně limitovaný, přičemž po jeho rozprodání se výrobní linky navždy uzavřou. Nastane tedy čas, kdy budeme moci vytáhnout kapesníky.










Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition je aktuálně možné objednávat pouze na japonském trhu, dorazit má ovšem i americká rozlučková edice. Poté se výrobní linky navždy uzavřou
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva