Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“
5.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka nehodlá investovat do vývoje sedanů, místo toho prim hrají crossovery a hybridy. Koncept XR-PHEV II tak dorazí i ve výkonné verzi.
Japonská automobilka představila na ženevském autosalonu nový koncept XR-PHEV II, který je předobrazem příští generace modelu ASX. Ta by měla dorazit někdy v příštím roce, přičemž kromě standardních verzí je ve hře také provedení Evolution. Daná varianta sice ještě nedostala oficiální požehnání, pozitivně však o jejím příchodu mluvil prezident Mitsubishi Motors Tetsuro Aikawa. Ten zároveň zmínil i důvody, proč je po smrti Lancer Evo a především to, proč se již nevrátí mezi živé.
„Po tu dobu, co budu vést značku, se nejspíše nedočkáme představení nové generace Mitsubishi Lancer,“ prohlásil na výstavišti Palexpo Aikawa. A zároveň dodal, že „prvním důvodem, proč se tak nestane, jsou nemalé investice, které jsou potřeba na vývoj. Tyto finance ovšem budou směřovat k budoucím crossoverům, SUV, hybridům a elektromobilům. Druhým důvodem je pak velká konkurence v daném segmentu, a tak je velmi náročné dosáhnout zisku.“
Mitsubishi přitom již před rokem zvažovalo spolupráci s Renaultem, která by pomohla dané náklady rozmělnit. Podle Aikawy však tato kooperace nebyla pro obě strany výhodná, a tak došlo k jejímu ukončení. Právě tento fakt přitom jen potvrzuje, že dosáhnout úspěchu v segmentu sedanů je nadmíru těžké. A právě proto se stávající Lancer bude muset ještě chvíli na trhu udržet, přestože na svět přišel již v roce 2007.
Jelikož jde ale o postarší mechaniku, těžko by na takovém základě mohlo být stvořeno nové Evo, zvláště taková verze, která by vyhověla všem emisním předpisům. A pokud k tomu připočteme vše výše zmíněné, pak se dostáváme k jedinému závěru, tedy že ostrý sedan je definitivně minulostí. Místo toho má být budoucnost spojena s ostrým SUV, které emisní regule ošálí hybridní technikou.
Aikawa přitom dodává, že takový model bude muset být „králem hybridních SUV, přičemž král hybridních SUV by měl dostat nálepku Evo“. Počítat přitom v takovou chvíli máme s nemalým potenciálem, kdy elektromotor poskytne vozu dostatek okamžitě dostupného výkonu pro bleskurychlé starty. Navíc s ohledem na dva agregáty dojde k ideálnímu zapojení všech čtyř kol.
Jako vzor přitom japonská automobilka má moderní hybridní supersporty, které dostaly do vínku stejnou techniku. Enormní ceny se však obávat nemáme, neboť klíč k jejímu ponížení leží ve stávající politice Mitsubishi. „Chceme totiž prodávat více a více hybridů, díky čemuž budeme vytvářet zisk a ten využijeme na vývoj výkonných verzí, takový je náš cíl,“ říká Aikawa.
Abychom si tedy vše sesumírovali, můžeme říci, že značka se třemi diamanty ve znaku bude v blízké budoucnosti vyrábět více SUV a hybridů, aby vygenerovala zisk, díky kterému světlo světa spatří nové Evo. To bude vycházet z produkční verze konceptu XR-PHEV II, přičemž má dosáhnout reputace „krále hybridů“. Zda se ale tyto plány skutečně naplní, to je ve hvězdách.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.





















Koncepční Mitsubishi XR-PHEV II není jen předobrazem příští generace modelu ASX, ale také výkonné verze Evolution
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 5 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejnovější články
Šéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
před 2 hodinamiLidé možná ještě neztratili soudnost, největším propadákem BMW je jeho nejošklivější a nejabsurdnější model
před 4 hodinamiFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 5 hodinamiAudi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
před 6 hodinamiSituace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva