Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi ASX Evo je skutečně ve hře, nejdříve ale dorazí nové ASX
22.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Finanční úspěchy posledních měsíců vlil vedení Mitsubishi novou krev do žil. Ke schválení ostrého modelu je však třeba zisky ještě navýšit.
Japonská automobilka se třemi diamanty ve znaku v posledních letech zrovna nemohla být považována za symbol úspěchu. Jak jste si ale mohli povšimnout v našich tradičních zprávách o prodejích nových automobilů, situace je měsíc od měsíce lepší. A jelikož do černých čísel se dostávají i celkové finanční výkazy, začalo vedení Mitsubishi mluvit o sportovním modelu. Nového ostrého sedanu se ovšem nedočkáme, místo toho ozdobí ikonická nálepka Evolution příští generaci modelu ASX.
Standardní provedení s pohonem všech kol se má představit již na počátku příštího roku, pár měsíců poté by ovšem měl dorazit i plug-in hybrid, který zapřáhne pouze jednu nápravu. Šéf britského zastoupení značky Lance Bradley přitom dodává, že od tohoto bodu již „není třeba velkého skoku“, aby mohl vzniknout sportovní model. Zároveň říká, že „daný risk si automobilka může dovolit“, nicméně připouští jeden háček.
Asi není překvapením, že daným zádrhelem jsou finance. Bradley totiž naznačuje, že „jsou věci, které nemůžete dělat, pokud negenerují peníze“. Zároveň ale dodává, že „pokud samotná značka vydělává, může si dovolit vyrábět vozy, jež sice nejsou finančně výhodné, ale poslouží ke zlepšení jejího renomé“. Což jinými slovy znamená, že Evo bude i nadále sloužit jakožto generátor image.
Finální verdikt však stále nepadl, přestože o sportovní verzi vedení značky hodně mluví. Zapotřebí ale nejspíše bude ještě větší navýšení prodejů základních modelů. V tomto ohledu přitom Mitsubishi nespoléhá pouze na novou generaci modelu ASX, ale také na příští Pajero, které má dorazit v roce 2018. Jeho vzhled pak bude i nadále robustní, neboť klientela značky touží po ortodoxním off-roadu.
Změn bychom se ovšem měli dočkat v interiéru, který bude kvalitnější a „prémiovější”. Z toho důvodu ostatně Mitsubishi najalo bývalého designového šéfa Nissanu Tsunehiro Kunimotu, který „chápe, po čem evropská klientela touží“. Ti totiž na rozdíl od japonských zákazníků, pro které je hlavní nezničitelná robustnost, kladou důraz na vzhled a komfort.
Kromě lepšího vzhledu se máme dočkat také příchodu hybridní verze, což asi nepřekvapí. Alternativní pohonné ústrojí je přeci jen pro Mitsubishi aktuálně Alfou i Omegou. Bradley dodává, že velká část úspěchu takto poháněných modelů tkví v dobré ceně. Díky ní totiž dealeři mohou snadno soupeřit s dieselovou konkurencí, která je běžně levnější.
Obdobný přístup musí být aplikován i na hybridní Pajero, pročež tu ve výsledku budeme mít novinku s tradičním vzhledem, kvalitnějším interiérem a alternativní technikou za cenu, která oproti běžným verzím nebude nikterak výrazně vyšší. Taková koncepce by mohla být úspěšná, což by ve výsledku mělo vést ke stvoření ostrého ASX. Jestli je to dobrá vyhlídka nebo špatná, posuďte sami...





















Novou generaci Mitsubishi ASX předznamenává letošní ženevský koncept XR-PHEV II. Ten zároveň ovliní i verzi Evolution
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB