Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi AR, GC-PHEV a XR-PHEV se mají rozprchnout do celého světa
20.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tři japonské novinky pod svou kapotou hostí benzinové agregáty s elektromotory. Jejich objem i výkon byl přitom uzpůsoben různým požadavkům.
Během naší toulky po tokijském autosalonu jsme vás již mohli seznámit s novinkami od Lexusu, Subaru, Nissanu či Hondy. Sami tak dozajista přijdete na to, která značka v dosavadním výčtu chybí - tipnout automobilku se třemi diamanty ve znaku nevyžaduje žádnou mimořádnou bystrost. Stánek Mitsubishi přitom hostí hned 17 exponátů, mezi nimiž pozornost poutají především tři nové koncepty. Ve všech případech jde o novinky s mohutnější karoserií, pod kterou se skrývá hybridní pohonné ústrojí.
Tyto koncepty si nyní představíme v abecedním pořádku, díky čemuž začneme s Mitsubishi AR. To má podle automobilky kombinovat „mobilitu SUV s prostorem pro pasažéry, jež odpovídá vozům kategorie MPV“. Proto uvnitř najdeme šest sedadel ve třech řadách, z nichž všechna jsou nadstandardně flexibilní. Ta přední lze tak otáčet proti směru jízdy, prostřední pak můžete posunout a těm zadním sklopit sedáky.
Tato koncepce je uschovaná pod prosklenou střechou, jež doplňuje karoserii o délce 4 350 mm, šířce 1 780 mm a výšce 1 690 mm. V motorovém prostoru pak japonská novinka skrývá 1,1litrový tříválec s přímým vstřikováním a turbodmychadlem, jež doplňuje elektromotor. O výkonu se již značka nezmiňuje, s ohledem na to, že jde tzv. mild hybrid však absentuje dojezd čistě na elektřinu.
Dalším na řadě je koncept GC-PHEV, který již pár kilometrů „bezemisního“ pohonu zvládne, bohužel ani v tomto případě nejsou k dispozici konkrétnější technické parametry. Jisté je tedy pouze tolik, že elektromotor je spřažen s třílitrovým benzinovým šestiválcem a osmistupňovým automatem. Výkon pak míří na všechna čtyři kola a baterie vozu lze dobíjet i ze zásuvky.
S konceptem XR-PHEV již míříme do finiše, přičemž v rámci pohonného ústrojí se budeme částečně opakovat. I zde totiž svou práci odvádí 1,1litrový tříválec. Spřažen je však s větším elektromotorem o výkonu 10 kW. Výkon celé soustavy pak vrcholí hodnotou 136 koní, zatímco průměrná spotřeba byla vyčíslena na 4,1 l/100 km a elektrodojezd na 85 km.
Tento model by měl konkurovat Range Roveru Evoque, což jen stvrzují venkovní rozměry (4 370 mm x 1 870 mm x 1 570 mm). Mimo hybridní ústrojí přitom pod svou karoserií hostí také novou generaci bezpečnostních technologií, které počítají s detekčním systémem. A to nikoliv v rámci nehod, ale také v případě rozpoznávání nutnosti oprav a návštěvy servisů.
To je ale vše, co Mitsubishi o svých chystaných novinkách prozradilo, jisté tak ani u jednoho modelu není datum zahájení výroby a prodeje. K obojímu by však mělo dojít, neboť značka dodává, že jednotlivá pohonná ústrojí byla navržena s ohledem na různé potřeby zákazníků z celého světa.
Koncepty Mitsubishi pro tokijský autosalon 2013

Mitsubishi AR Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi XR-PHEV Concept
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 9 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 11 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva