Mini SUV Škoda a Citigo Cabrio: budoucnost nejistá, ale nevyloučená

K evropské i globální expanzi bude Škoda potřebovat pár nových aut. SUV postavené z VW Taigun je skoro jistotou, a co takhle otevřené Citigo?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mini SUV Škoda a Citigo Cabrio: budoucnost nejistá, ale nevyloučená

13.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mini SUV Škoda a Citigo Cabrio: budoucnost nejistá, ale nevyloučená

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

K evropské i globální expanzi bude Škoda potřebovat pár nových aut. SUV postavené z VW Taigun je skoro jistotou, a co takhle otevřené Citigo?

Loni v říjnu vyrazil německý koncern Volkswagen na autosalon do brazilského Sao Paola s konceptem kompaktního crossoveru Taigun, využívajícího technické základy městského mini up!. Automobilka netajila své odhodlání pustit se do výroby vozu, pokud by byl o něj ze strany tamního publika zájem, spíše si ale dovolíme predikovat, že bylo v tu chvíli o celé věci již předem rozhodnuto. Crossovery jedou a v Evropě kvůli pokutám za emise hlavně ty menší s nízkou papírovou spotřebou, což Taigun do puntíku zvládne.

Dejte si výše zmíněné do kontextu s vyjádřením Dr. Uricha Hackenberga, šéfa vývoje produktů, který v Brazílii řekl, že pokud VW takové auto postaví, „synergie s dalšími značkami bude dávat smysl“ - už tehdy jsme to považovali za jasný signál o budoucím rozšíření nabídky Škody, nyní máme příležitost se zamyslet, jak by mohl takový vůz vypadat nejen s logem wolfsburgské značky, ale také okřídleným šípem mladoboleslavské automobilky.

Analogické myšlenkové pochody se totiž objevily nejen na těchto stránkách, navíc v poněkud srozumitelnější formě. Expertem na „jednou vidět vydá za tisíc slov“ je i tentokrát náš člověk přes počítačově upravované fotografie Theo Chin, který si s Taigunem pohrál a vypadl z něj... Jeti. Ačkoli se může zdát, že se Theo nechal inspirovat českým fonetickým přepisem většího modelu, byla by to pravdě poněkud vzdálená idea, neboť autor česky neumí ani slovo. Dal zkrátka dohromady jména Junior a Yeti, což je u koncernu oblíbená „strategie”, hned si ale můžeme říci, že pokud tento vůz vznikne, Jeti se jmenovat jistě nebude - modely Yeti a Jeti by asi přehlednosti nabídky Škody příliš nepřidaly.

Výsledek vypadá stejně realisticky jako jeho ztvárnění oplastované a přizvednuté Škody Octavia III Scout, které jsme zveřejnili již včera. Už up!, Citigo a Mii definuje jediný základ s relativně drobnými designovými odlišnostmi, a je velmi pravděpodobné, že by i u odvozených crossoverů koncern VW sáhl po stejném receptu.

Tím ale jistá slabost Theophila pro českou značku nekončí. Jeho aktuální hattrick ve prospěch Škody uzavírá teoretická třetí karosářská verze modelu Citigo, které říká SoftTop. Jak původce opět chytře naznačuje, otevřená malá auta ve stylu Fiatu 500C či Citroënu DS3 Cabrio nejsou natolik náročná na vývoj jako klasické kabriolety a můžou přilákat další klientelu. Informace o nejmenší Škodě se shrnovací plátěnou střechou jsme sice nezachytili, jako nápad na relativně levné rozšíření nabídky to ale nezní špatně a možná se jej někdo v automobilce chytne. Výše zmíněné modely se totiž s nezájmem na trhu nesetkávají, a i proto přijdou další.

Jak hledíte na možnou budoucnost škodovky v těchto ohledech, budete nejlépe vědět sami, minimálně na vznik modelu jako „Jeti” bychom si snad i vsadili. Otevřené Citigo se jeví být méně pravděpodobným, ale třeba u Seatu Mii, jižanského to tvora stejného genetického základu, by taková verze smysl dávala.


Mini SUV Škoda a Citigo Cabrio: budoucnost nejistá, ale nevyloučená - 1 - Skoda Jeti render VW TaigunMini SUV Škoda a Citigo Cabrio: budoucnost nejistá, ale nevyloučená - 2 - Skoda Citigo Softtop render
Neříkáme, že případný minicrossover Škody (pokud tedy vznikne) nemůže mít svébytný design, již výchozí modely Citigo, up! a Mii ale dokazují, že u malých modelů je úspora nákladů po všech stránkách docela důležitá

Zdroj: Theo Chin

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.