Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Superleggera Vision je nejhezčí neminiovaté Mini, které kdy vzniklo
24.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Mini není neúspěšné, jeden problém ale má. Neumí vystoupit ze stínu originálního Mini a uspět s něčím jiným. Tohle je další pokus.
Mini je legenda, Mini je kult, Mini je styl. To všechno je pravda, prakticky veškeré pozitivní hodnoty související s touto britskou značkou jsou ale vměstnány do jediného vozu, který byl nedávno vyhlášen nejlepším britským autem všech dob. Je to na jednu stranu dar, na tu druhou ale i prokletí - cokoli se od této tradice zásadně odchýlí, na trhu spláče na výdělkem. Automobilka je tak v podstatě nucena dělat koncepčně jen jedno a to samé auto, třebaže dnes už originálu fakticky značně vzdálené, pokusy zaujmout v jiných vodách vesměs selhávají.
Kupříkladu takové Mini Coupe John Cooper Works je řidičsky excelentní vůz, který klasický hatchback svými schopnostmi snadno zastíní, jeho prodeje jsou ale přesto mizivé - nevypadá už tak moc jako původní hatchback Sira Aleca Issigonise. A i když se Britové vydají lovit do úplně jiných vod, třeba mezi SUV, stejně musí udělat něco podobného originálnímu hatchbacku. Utéci z této pasti se pokoušejí pravidelně, zatím bez úspěchu. Koncept Mini Superleggera Vision je dalším výstřelem z Aurory a podle nás je zatím tím nejzajímavějším.
Pravda, ani tohle auto nejde tak úplně svou vlastní cestou, když se na něj ale poprvé zadíváte, napadne vás spíše podobnost s jinou legendou, Mazdou MX-5, než s prťavým třídvířkem z hloubi minulého století. Na to novinka odkazuje snad pouze částmi přídě, jinak si vše dělá po svém, a to i na zádi. Všimněte si koncových světel ve tvaru připomínajícím britskou vlajku, docela elegantní.
Tohle auto se nám prostě líbí, a to nakonec i svým vnitřkem. Také ten se sice snaží připomínat klasiku, dominujícím motivem je ale absolutní čistota a jednoduchost - v tomhle interiéru se při pátrání po umístění kýženého ovladače ztratíte jen stěží.
Jak už název díla naznačuje, vzniklo ve spolupráci automobilky BMW a karosárny Touring Superleggera. Stejně tak vás asi nepřekvapí, že jeho cílem je zaujmou publikum letošního Concorso d'Eleganza Villa d'Este u jezera Como, kde bude v enklávě zajímavých aut BMW vystaveno po boku BMW Vision Future Luxury a Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Waterspeed. Jde o vizi, koncept, a tak rozhodně nečekejte, že by tohle auto mělo brzy zamířit do sériové produkce, přímo lidé z BMW ale říkají, že by měli udělat vůz, který bude oproti stávajícím produktům „něčím jiným”, zároveň ale „bude jasně rozpoznatelný coby Mini”. Tohle Superleggera Vision splňuje a podle zákulisních zpráv by - pakliže bude pozitivně přijato - mohlo zamířit do produkce na přelomu let 2015 a 2016 coby nástupce špatně prodávaného kupé a roadsteru a zároveň jako přímý konkurent už zmiňované MX-5. Jak se do té doby změní, uvidíme.
Pokud se ptáte na náš názor (a pokud ne, stejně vám ho řekneme...), říkáme: Neměňte nic a vyrobte to, tohle je nejhezčí neminiovaté Mini, které kdy vzniklo. A to navzdory faktu, že je zase o něco větší (automobilka hovoří nekonkrétně o delší a širší karosérii než u současného roadsteru) než předchozí modely podobného ražení.
V případě techniky nemáme mnoho co říci. Víme jen, že automobil stojí na nové modulární platformě UKL1 a je poháněn elektricky - má v útrobách jediný elektromotor a akumulátory o neznámé kapacitě (vše bude zřejmě pocházet z BMW i3). Další detaily si Mini resp. BMW nechalo pro sebe, traduje se však, že pokud dojde na výrobu, o čistě elektrický model pochopitelně nepůjde. Počítá se hlavně s motory 1,6 turbo naladěné na výkon okolo 200 koní, které by v tomto modelu zatopily i několikrát přetřásané Mazdě.
Tak uvidíme, co z tohoto nápadu vzejde. My bychom se jeho přetvoření v sériový model rozhodně nebránili...
Mini Superleggera Vision je podle nás zatím nejúspěšnějším pokusem uprchnout ze spárů křivek původního Mini, který si přitom nejde zcela vlastní cestou a odkazem na minulost není jen trapný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
včera - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nejnovější články
- Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá
včera - Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat
včera - Nová Dacia Sandero zůstane sama sebou. Nepřijde o spalovací motory a nezmění typ karoserie, prozradil šéfdesignér
včera - Porsche nafouklo nabídku elektrických modelů o 100 %, jejich celkové prodeje ale o 4 % klesly, je to další fiasko
včera - Kdysi jedno z nejošklivějších aut vyráží sebrat zákazníky Škodě Kodiaq jako krasavec. S jeho cenami to může mít snadné
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.13. 23:42 - Truck Daškam
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- S větrem ve vlasech.... 01.13. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam
- WAZE 01.12. 22:24 - audis
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.12. 20:33 - Zajda
- BMW Divize 01.11. 16:34 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 01.11. 10:55 - řidičBOB