Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Roadster: skalpované kupé nečekaně odhaleno
30.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(253 foto) Bujení modelových řad Mini pokračuje. Po nedávném odhalení Coupe přijíždí i model Roadster. A to o dost dříve, než se čekalo.
O modelech Mini Coupe a Roadster (dříve Speedster) se mluví již od roku 2009, a považovat dnes odhalení jakéhokoli z nich za nečekané či předčasné vám tak může připadat poněkud přehnané. Pokud ale vezmete v potaz události z poslední doby a informace, které je provázejí, nelze k jinému závěru dojít. Však model Coupe byl představen teprve koncem letošního června a ve stejnou dobu se mluvilo i o tom, že jeho otevřený bráška dorazí na trh již příští rok. Uběhly ale jen čtyři měsíce a Roadster je o nedělním dopoledni z čista jasna tady ve své produkční podobě. Tak se pojďme podívat, s čím přichází.
Podobně jako v případě Coupe je třeba říci, že vizuální evoluce uskutečněná od odhalení konceptu Roadsteru do dnešního dne se limitně blíží nule. Zajímavosti představení sériové verze vozu nepřidává ani to, že se prakticky vůbec neliší od varianty Coupe, tedy pochopitelně krom toho, že mu v horní části něco schází - střecha. Zbylé detaily ale ponechali designéři bez povšimnutí a dost možná i pro to všechno automobilka s odhalením vozu dále neváhala. Nepřichází totiž s ničím, co by bylo s to kdykoli později zaujmout více než dnes.
Stejně jako v případě Coupe je tak i pro Roadster specifický hlavně sklon čelního skla pozměněný oproti tomu typickému (u hatchbacku nebo kabrioletu) o 13°, díky čemuž je i výška vozu snížena o 20 mm. Odpůrcům „kšiltu”, jenž byl nadělen Coupe, bude zřejmě sympatické, že Roadster je podobného nápadu prostý nejen se staženou, ale i s nataženou střechou, která má prakticky zcela konvenční tvar. Kvůli stahovací střeše se poněkud změnily proporce vozu a záď vozu tak vypadá poněkud delší, je to ale jen optický klam - s délkou 3 734 mm, šířkou 1 683 mm a výškou 1 390 mm je vůz na milimetr stejně velký jako kupé.
Otázkou samozřejmě je, jaký smysl má Roadster v nabídce po boku kabrioletu postaveného na bázi hatchbacku. Oba modely si chtě nechtě budou trochu lézt do zelí, stejně jako v případě „křížku” kupé vs. hatchback ale automobilka i v případě roadsteru a kabrioletu říká, že je mužnější a má oslovit právě hlavně tuto část potenciálních zákazníků. Má nabídnout „motorkárovitější” projev díky nižšímu těžišti, ostřejšímu naladění podvozku, vyšší torzní tuhosti a zlepšené aerodynamice. Krom toho roadsteru zcela chybí zadní sedadla (proto je to roadster), díky čemuž ovšem nabízí více prostoru pro zavazadla - kabrio má 120, roadster ale 240 litrů místa pro náklad všeho druhu.
Po technické stránce se Roadster od kupé neliší ani v nejmenším, a tak to vezmeme stručně. Dostupné motory budou de facto jen dva, benzinová jedna-šestka a naftový dvoulitr. Motor 1,6 ale bude dostupný jak s atmosférickým plněním, tak s přeplňováním turbem ve dvojím nastavení, a tak spolu s naftovou 2,0 dají dohromady celkem čtveřici verzí, jejichž podrobné technické parametry najdete níže. O přenos výkonu na kola (samozřejmě ta přední) se bude šestistupňová manuální převodovka (pro všechny verze) nebo stejným množstvím převodových stupňů vybavený automat (krom nejvyššího provedení JCW).
Do prodeje se novinka dostane před jarem roku 2012 a ceny ve Velké Británii budou začínat na 18 015 librách (cca 510 000 Kč). Na ty české si budeme muset ještě chvíli počkat, zásadně odlišné od těch britských ale jistě nebudou.
Podrobná technická data jednotlivých motorizací Mini Roadster
(v závorce srovnání s daty platnými pro model Coupe)
Mini Cooper Roadster
Zážehový řadový čtyřválec s variabilním ovládáním sacích i výfukových ventilů založeným na technologii BMW Valtvetronic.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 90 kW/122 koní při 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 160 Nm při 4 250 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 9,2 s (+ 0,2 s)
Nejvyšší rychlost: 199 km/h (- 5 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 5,7 l/100 km (+0,3 l/100 km)
Emise CO2: 133 g/km (+ 6 g/km)
Mini Cooper S Roadster
Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll s variabilním ovládáním sacích i výfukových ventilů založeným na technologii BMW Valtvetronic.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 135 kW/184 koní při 5 500 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 240 Nm při 1 600 - 5 000 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,0 s (+ 0,1 s)
Nejvyšší rychlost: 227 km/h (- 3 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 6,0 l/100 km (+0,2 l/100 km)
Emise CO2: 139 g/km (+ 3 g/km)
Mini John Cooper Work Roadster
Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, přímé vstřikování paliva do válce a „řadou technických detailů přenesených z motoristického sportu na silnice,” tak praví technický popis BMW Group.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 155 kW/211 koní při 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 260 Nm při 1 850 - 5 600 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 6,5 s (+ 0,1 s)
Nejvyšší rychlost: 237 km/h (- 3 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 7,3 l/100 km (+ 0,2 l/100 km)
Emise CO2: 169 g/km (+ 4 g/km)
Mini Cooper SD Roadster
Vznětový řadový čtyřválec s hliníkovou klikovou skříní přeplňovaný jedním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, přímé vstřikování paliva typu common-rail.
Objem: 1 995 cm2
Nejvyšší výkon: 105 kW/143 koní při 4 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 305 Nm při 1 750 - 2 700 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 8,1 s (+ 0,2 s)
Nejvyšší rychlost: 212 km/h (- 4 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 4,5 l/100 km (+ 0,2 l/100 km)
Emise CO2: 118 g/km (+ 4 g/km)
Kompletní fotogalerie Mini Roadster v provedení JCW
























































































































































































































Srovnání roadsteru a kabrioletu
Srovnání roadsteru a kupé
Kompletní modelová řada Mini a další snímky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva