Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Roadster: skalpované kupé nečekaně odhaleno
30.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(253 foto) Bujení modelových řad Mini pokračuje. Po nedávném odhalení Coupe přijíždí i model Roadster. A to o dost dříve, než se čekalo.
O modelech Mini Coupe a Roadster (dříve Speedster) se mluví již od roku 2009, a považovat dnes odhalení jakéhokoli z nich za nečekané či předčasné vám tak může připadat poněkud přehnané. Pokud ale vezmete v potaz události z poslední doby a informace, které je provázejí, nelze k jinému závěru dojít. Však model Coupe byl představen teprve koncem letošního června a ve stejnou dobu se mluvilo i o tom, že jeho otevřený bráška dorazí na trh již příští rok. Uběhly ale jen čtyři měsíce a Roadster je o nedělním dopoledni z čista jasna tady ve své produkční podobě. Tak se pojďme podívat, s čím přichází.
Podobně jako v případě Coupe je třeba říci, že vizuální evoluce uskutečněná od odhalení konceptu Roadsteru do dnešního dne se limitně blíží nule. Zajímavosti představení sériové verze vozu nepřidává ani to, že se prakticky vůbec neliší od varianty Coupe, tedy pochopitelně krom toho, že mu v horní části něco schází - střecha. Zbylé detaily ale ponechali designéři bez povšimnutí a dost možná i pro to všechno automobilka s odhalením vozu dále neváhala. Nepřichází totiž s ničím, co by bylo s to kdykoli později zaujmout více než dnes.
Stejně jako v případě Coupe je tak i pro Roadster specifický hlavně sklon čelního skla pozměněný oproti tomu typickému (u hatchbacku nebo kabrioletu) o 13°, díky čemuž je i výška vozu snížena o 20 mm. Odpůrcům „kšiltu”, jenž byl nadělen Coupe, bude zřejmě sympatické, že Roadster je podobného nápadu prostý nejen se staženou, ale i s nataženou střechou, která má prakticky zcela konvenční tvar. Kvůli stahovací střeše se poněkud změnily proporce vozu a záď vozu tak vypadá poněkud delší, je to ale jen optický klam - s délkou 3 734 mm, šířkou 1 683 mm a výškou 1 390 mm je vůz na milimetr stejně velký jako kupé.
Otázkou samozřejmě je, jaký smysl má Roadster v nabídce po boku kabrioletu postaveného na bázi hatchbacku. Oba modely si chtě nechtě budou trochu lézt do zelí, stejně jako v případě „křížku” kupé vs. hatchback ale automobilka i v případě roadsteru a kabrioletu říká, že je mužnější a má oslovit právě hlavně tuto část potenciálních zákazníků. Má nabídnout „motorkárovitější” projev díky nižšímu těžišti, ostřejšímu naladění podvozku, vyšší torzní tuhosti a zlepšené aerodynamice. Krom toho roadsteru zcela chybí zadní sedadla (proto je to roadster), díky čemuž ovšem nabízí více prostoru pro zavazadla - kabrio má 120, roadster ale 240 litrů místa pro náklad všeho druhu.
Po technické stránce se Roadster od kupé neliší ani v nejmenším, a tak to vezmeme stručně. Dostupné motory budou de facto jen dva, benzinová jedna-šestka a naftový dvoulitr. Motor 1,6 ale bude dostupný jak s atmosférickým plněním, tak s přeplňováním turbem ve dvojím nastavení, a tak spolu s naftovou 2,0 dají dohromady celkem čtveřici verzí, jejichž podrobné technické parametry najdete níže. O přenos výkonu na kola (samozřejmě ta přední) se bude šestistupňová manuální převodovka (pro všechny verze) nebo stejným množstvím převodových stupňů vybavený automat (krom nejvyššího provedení JCW).
Do prodeje se novinka dostane před jarem roku 2012 a ceny ve Velké Británii budou začínat na 18 015 librách (cca 510 000 Kč). Na ty české si budeme muset ještě chvíli počkat, zásadně odlišné od těch britských ale jistě nebudou.
Podrobná technická data jednotlivých motorizací Mini Roadster
(v závorce srovnání s daty platnými pro model Coupe)
Mini Cooper Roadster
Zážehový řadový čtyřválec s variabilním ovládáním sacích i výfukových ventilů založeným na technologii BMW Valtvetronic.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 90 kW/122 koní při 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 160 Nm při 4 250 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 9,2 s (+ 0,2 s)
Nejvyšší rychlost: 199 km/h (- 5 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 5,7 l/100 km (+0,3 l/100 km)
Emise CO2: 133 g/km (+ 6 g/km)
Mini Cooper S Roadster
Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll s variabilním ovládáním sacích i výfukových ventilů založeným na technologii BMW Valtvetronic.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 135 kW/184 koní při 5 500 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 240 Nm při 1 600 - 5 000 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,0 s (+ 0,1 s)
Nejvyšší rychlost: 227 km/h (- 3 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 6,0 l/100 km (+0,2 l/100 km)
Emise CO2: 139 g/km (+ 3 g/km)
Mini John Cooper Work Roadster
Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, přímé vstřikování paliva do válce a „řadou technických detailů přenesených z motoristického sportu na silnice,” tak praví technický popis BMW Group.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 155 kW/211 koní při 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 260 Nm při 1 850 - 5 600 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 6,5 s (+ 0,1 s)
Nejvyšší rychlost: 237 km/h (- 3 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 7,3 l/100 km (+ 0,2 l/100 km)
Emise CO2: 169 g/km (+ 4 g/km)
Mini Cooper SD Roadster
Vznětový řadový čtyřválec s hliníkovou klikovou skříní přeplňovaný jedním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, přímé vstřikování paliva typu common-rail.
Objem: 1 995 cm2
Nejvyšší výkon: 105 kW/143 koní při 4 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 305 Nm při 1 750 - 2 700 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 8,1 s (+ 0,2 s)
Nejvyšší rychlost: 212 km/h (- 4 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 4,5 l/100 km (+ 0,2 l/100 km)
Emise CO2: 118 g/km (+ 4 g/km)
Kompletní fotogalerie Mini Roadster v provedení JCW
Srovnání roadsteru a kabrioletu
Srovnání roadsteru a kupé
Kompletní modelová řada Mini a další snímky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva