Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Paceman John Cooper Works 2013: nejrychlejší Paceman předčasně odhalen
13.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Mini po včerejším úniku oficiálních fotek kompletně odhalilo svůj Paceman JCW. Je rychlejší než stejně laděný Countryman.
Publikováno 12.12., doplněno 13. 12.: Aktualizovali jsme zprvu uvedené informace a přidali kompletní technická data i galerii uvolněných fotek.
Naše první možnost svézt se v Mini Paceman nám ukázala, že tento vůz je něčím více než jen dvoudveřovou variantou crossoveru Countryman. O řidičsky přitažlivém SUV asi mluvit nejde, přesto máme za to, že jeho naladění a schopnosti na silnici jsou mnohem dále, než jsme si troufli odhadnout.
Vrcholnou motorizací byla v době mezinárodní prezentace verze Cooper S s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 184 koní, Mini však naznačilo, že můžeme očekávat také ostrou variantu JCW, a právě ta je nyní realitou.
První sada továrních obrázků Pacemanu John Cooper Works nebyla vypuštěna obvyklou oficiální cestou, její uvolnění si automobilka patrně představovala jinak, především tedy ve vlastní režii a možná i s postupným odhalováním pomocí upoutávek. To se nestalo, nicméně během pár hodin Mini zareagovalo a doplnilo původní galerii šesticí dalších záběrů a zveřejnilo i nejdůležitější parametry. Tady jsou.
Podle očekávání se potvrdilo, že pod přední kapotou pracuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru, který v 6 100 ot./min. produkuje 218 koní a při 1 900 až 5 800 ot./min. maximum točivého momentu 280 newtonmetrů (s funkcí overboost pak až 300 Nm v rozsahu od 2 100 do 4 500 otáček). Hmotnost Mini neuvádí, ale odhadujeme ji na cirka 1 450 kg. Maximální rychlost činí 225 km/h a Paceman JCW dokáže se standardním šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. O desetinu rychleji než identicky motorizovaný Countryman.
Průměrná spotřeba Countrymanu JCW s tímto agregátem vychází v kombinaci se šestistupňovým manuálem na 7,4 litru na 100 kilometrů, v případě automatu o stejném počtu kvaltů pak na o půl litru vyšší. Pro Paceman JCW s manuální převodovkou platí stejná hodnota, kolik odčerpává z nádrže verze bez spojky, Mini prozatím neuvedlo.
Auto dostalo kromě výraznějších detailů s jinak tvarovanými nárazníky a níže spuštěnými prahy také standardní osmnáctipalcová kola, která bude možné za příplatek vyměnit za devatenáctky. Odpružení je poněkud tužší, také díky tlustším stabilizátorům a podvozek byl ve srovnání s Cooperem S snížen o deset milimetrů.
V kabině přibyly výrazněji tvarované sedačky nebo třeba tlačítko Sport zmírňující účinek elektrického posilovače řízení a přidávající pár decibelů zvuku produkujícího výfukovým systémem. Jiný je rovněž volant a několik dalších interiérových prvků. Majitel bude mít na výběr z devíti laků karoserie, včetně možnosti nechat nastříkat střechu a kryty vnějších zpětných zrcátek do kontrastní barvy Chili Red.
Prodej Mini Paceman JCW startuje v polovině března, což znamená bezprostředně po skončení ženevského autosalonu. České ceny známé nejsou, v Británii však auto vyjde o 940 liber dráž (cirka 30 tisíc korun) než JCW Countryman.
Světová veřejná premiéra by mohla proběhnout v Ženevě, nemůžeme však vyloučit ani lednový Detroit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus