Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini John Cooper Works GP 2012: únik katalogu odhaluje všechna technická data
5.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Uniklý katalog Mni potvrdil, že se Britové na motoru moc nenadřeli. Kompenzují to lepší brzdy, aerodynamika nebo stavitelný podvozek.
Doplněno 6. 9.: Mini postupně vypouští k modelu JCW GP i poslední důležité detaily, tentokrát oficiální cestou. Nově víme, že vůz bude v Británii o více než 6 300 liber dražší než výchozí JCW a to by u nás znamenalo cenovku kolem 950 tisíc. Pokud to není překážkou, možná byste si měli pospíšit, Mini postaví pouze omezenou sérii dvou tisíc aut.
Další uniklé detaily zůstávají pochopitelně v platnosti, níže najdete i novou sadu oficiálních snímků.
V polovině května představila britská značka Mini dosud neostřejší provedení John Cooper Works GP navazující na stejnojmennou limitovanou verzi z roku 2006, poháněnou šestnáctistovkou s kompresorem o výkonu 218 koňských sil. Na rozdíl od první generace (nového) Mini využívají dnešní šestnáctistovky přeplňování pomocí turbodmychadla, akorát jsme ani po premiéře typu GP netušili, jestli bude řadový čtyřválec přeladěný na podstatně vyšší výkon a zdali mu v tom pomůže jedno nebo dvě turba. Proslýchalo se totiž, že novinka bude mít až 230 koní.
Oficiálně bychom to nevěděli ani dnes, díky úniku katalogu patrně z produkce Mini však známe vše důležité. Předně se potvrdilo, že automobilka speciální motor s paralelním zapojením turbodmychadel pro tento stroj nevyvinula. Evidentně jde o tu samou pohonnou jednotku s přeprogramovanou řídicí jednotkou (i když možná i něčím navíc), která teď místo 211 koní „běžných” JCW produkuje 218 koňských sil v identických 6 000 otáčkách a stejných 260, respektive s funkcí overboost 280 newtonmetrů v poněkud jiném rozsahu (místo 1 850 až 5 600 ot./min teď v 1 750 až 5 750 ot./min).
To můžeme jen stěží nazvat pokrokem, na druhou stranu díky instalaci mechanického samosvorného diferenciálu a použití lepivějších pneumatik Kumho Ecsta V700 o rozměru 215/40 R17 (které na rozdíl od sedmnáctek standardního JCW nejsou run-flaty) se konstruktérům podařilo ukrojit z času akcelerace na stovku dvě desetiny vteřiny, takže s GP je možné pomocí šestistupňové manuální převodovky zvládnout měřený sprint k této metě za 6,3 sekundy.
Katalogová tabulka dále tvrdí, že se zvýšila také maximální rychlost z 238 na 242 km/h a pružnost na pátém převodovém stupni se zlepšila z 6,2 na 5,9 sekundy. K dalším klíčovým změnám patří nahrazení původních tlumičů a pružin plně stavitelnými jednotkami citelně zvyšujícím negativní odklon kol a snižujícími světlou výšku o 20 mm vpředu a 15 mm vzadu - prospekt se nebojí srovnání s podobně propracovaným podvozkem Porsche 911 GT3 a BMW M3 GTS. Šasi je údajně natolik agresivní, že je hlavní příčinou, proč tento vůz nedostal osmnáctky ani gumy se zpevněnými bočnicemi.
Příjemný je také pohled na brzdový systém. Původní přední kotouče o průměru 316 milimetrů doplněné čtyřpístkovými třmeny nahradily šestipístkové brzdiče a disky o průměru 330 mm. Není divů, že i tato výbava se postarala o zkrácení času jednoho kola na Nürburgringu z 8 minut a 35 sekund na osm dvacet tři a devatenáct sekund. Dost možná se o to postaralo také zakrytování podvozku pod motorem, nový difuzor a spoiler na zádi, přestože samotný aerodynamický odpor vzrostl o šest procent na Cw 0,35.
Druhá stránka katalogu představuje standardní výbavu JCW GP. V základu jsou třeba bi-xenony, stříbrně lakovaná střecha nebo palubní počítač. Ti, kteří počítají každý gram hmotnosti, patrně ocení, že pro tento vůz bude možné vypustit automatickou klimatizaci, bluetooth s přípojkou pro USB, alarm nebo rádio, pokud ale po všem vyjmenovaném toužíte, můžete to mít v autě bez příplatku, včetně štíhlejších pneumatik 205/45 R17. Naopak na některých trzích nutné bude doplácet za vyhřívané skořepiny Recaro s kontrastním prošíváním, rudé bezpečnostní pásy, specifický kůží čalouněný volant, případně rozpěru v motorovém prostoru (zadní je gratis).
Mini příliš sdílné dosud nebylo, takže cenu paketu GP vedeného v prospektu pod kódem 7KH dnes ještě neznáme. Myslíme si ale, že britská značka s JCW GP dorazí do Paříže a rozlouskne tam i poslední nejasnosti.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Technické detaily mohou být někdy odhaleny svérázným způsobem
Nová sada oficiálních fotek obrazově zdařile dokumentuje, co je v případě paketu GP nového
Při stejném výkonu se Mini podařilo zajet s novým JCW GP na Nürburgringu o osmnáct sekund lepší čas ve srovnání s JCW GP z roku 2006
Zdroj: motoringfile.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva