Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini John Cooper Works 2015 oficiálně: 231 koní se rozběhne až na 246 km/h
13.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Nejsilnější produkční Mini historie přijelo s dvoulitrovým čtyřválcem a dvojicí převodovek. S automatem je rychlejší.
Není tomu tak dávno, co jsme vám naznačili, že se nejsilnější retromodel vzešlý z německo-britské spolupráce ukáže na lednovém autosalonu v Detroitu. A tak se také stalo. Nová generace nejostřejší běžně dostupné verze John Cooper Works (na americkém trhu s dodatkem Hardtop) tam odhalila zbývající tajemství, s nimiž bude od jara provázet jeho fanoušky. Nikoho už nemůže překvapit platforma UKL1, z níž automobilka z Oxfordu novinku vystavěla, příjemně však potěší připomenutí, že na rozdíl od předchůdce se do útrob nastěhoval oturbený čtyřválcový dvoulitr.
Třetí generace JCW samozřejmě bude nepřehlédnutelná, protože její kabát zdobí hned několik poznávacích prvků. Primárně se tedy pobavíme o třídveřové karoserii, které na agresivitě přidává specifický přední nárazník s většími vstupními otvory, dále o přepracovaných LED světlometech, zvětšených blatnících, širších prazích a výraznějším střešním spoileru.
Komu by to bylo málo, ten se ještě musí podívat na zadní nárazník, dvojici chromovaných koncovek výfuků a sedmnáctipalcová kola, která budou na přání zaměněna za o palec větší. V nabídce se mají objevit tři barevná provedení, a sice červené Motor City, dále typicky zelené Racing Green s černými pruhy a nakonec i varianta s oranžovými doplňky vzpomínající na stáj F1 British Racing Motors. Konfigurátor ale jistě nabídne ještě víc.
Pod kapotou se objevuje dříve naznačená napříč uložená přeplňovaná jednotka BMW B48 z verze Cooper S, která na přední kola JCW dostává 231 koní (170 kW) v rozmezí 5 200 až 6 000 otáček. Maximum točivého momentu 320 Nm - mimochodem o 39 Nm více než měla verze s motorem 1,6 THP - přitom motor generuje mezi 1 250 a 4 800 otáčkami. Spolu s přední poháněnou osou přichází podle očekávání pouze elektronická náhražka mechanického samosvoru, avšak vůz jistě potěší výkonou brzdovou soustavou od Bremba a také možností volby ze dvou převodovek.
Zatímco puristé jistě ocení šestistupňový manuál (obdařený jistě i automatickými meziplyny, ty nepochybně ocení méně...), lenivější příznivce může přitáhnout do showroomů automat Steptronic se stejným počtem rychlostí obdařený pádly řazení na volantu, který údajně zkrátí zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost ze standardních 6,3 sekundy na 6,1 sekundy. Maximální rychlost pak v obou případech dosahuje mety 246 km/h. Z 80 na 120 km/h má přitom i na šestý rychlostní stupeň zrychlovat za 5,6 sekundy.
Nebude to však ani v nejmenším jen o papírových dynamických parametrech, nýbrž i o stokilogramové dietě, za níž tohle rychlé supermini ukazuje na váze relativně příznivých 1 205 kilogramů, s automatickou skříní o 15 kilogramů víc. Díky tomu má být vůz ještě o něco obratnější a také dokonce o pětinu úspornější než dosud - s automatickou převodovkou se výrobce chlubí hodnotou 5,7 l/100 km, což odpovídá emisi 133 g CO2 na ujetý kilometr. Tohle zkrátka vypadá jako docela dobrá zbraň na naprosto shodně silné Audi S1.
Kromě zmíněného bude adrenalin do krve řidiče vyplavovat sportovní výfuková soustava a přepracovaný podvozek, který bude jistě podstatně tužší než u masovějších motorizací. A že to bude i nadále auto hravé jako kotě, to demonstruje už první videosnímek. Uvnitř se pak podle přiložených snímků můžeme těšit na parádní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy a pořádným bočním vedením, která kromě semiše ponesou také kožené segmenty.
Kromě toho je tutovkou sportovní volant a speciální dekory spolu s červeným prošíváním kabiny, dále například černě čalouněná střecha, hliníkové pedály či příplatková trojice minibudíků umístěná nad specifickým přístrojovým štítem. Ty budou zřejmě ukazovat teplotu provozních kapalin a i plnící tlak turbodmychadla. Podle posledních zpráv se nechystá pětidveřová varianta, a tak se u JCW dá očekávat pouze třídvířko. Na závěr se ještě sluší dodat, že na jednotlivé trhy zamíří tato ostrá stylová kabelka již na jaře. Například ve Velké Británii očekávají uvedení na konci dubna se základní cenou pohybující se kolem 22 460 liber (820 tisíc korun). Německé zdroje se přiklánějí spíše k ceně 29 900 Euro, což odpovídá 850 tisícům korun.
Mini Cooper John Cooper Works se ukázal v Detroitu v typické zelené barvě British Racing Green spolu s červeno černými akcenty. Přes osmnáctky prosvítají i velké brzdy
JCW v červené barvě na oficiálních fotografiích už není tak originální, ale jezdit bude díky 231 koním a nízké hmotnosti jistě moc pěkně
Oficiální video
Pohled do zákulisí natáčení klipu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 11 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
včera - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
včera - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva