Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Clubvan: stylový náklaďák se dočkal sériové verze
23.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Malá dodávka jménem Clubvan už není jen koncept. Mini právě odhalilo její produkční verzi a oznámilo místo jejího veřejného debutu: Goodwood.
Že se z jarního konceptu Mini Clubvan stal sériově vyráběný automobil, to by vás až tak překvapit nemuselo. Že si ale Mini k jeho premiéře vybralo zrovna goodwoodský festival rychlosti, to už by mohlo. Půjde totiž asi o vůbec první užitkové auto, které se dočká premiéry na akci, která je zasvěcena vozům jako je nový Aston Martin Vanquish nebo Bentley Continental GT Speed 2012. Takže zatímco Bentley, Aston, ale třeba i McLaren nebo Jaguar budou publiku ukazovat um svých sportovních novinek na závodní dráze, Mini asi bude předvádět, kolik se do jeho Clubvanu vejde přepravek plných lahví skotské. Pozoruhodné.
Ale není to jediné prvenství, které si nejnovější Mini připíše. Podle automobilky jde o vůbec první „prémiovou kompaktní dodávku” a už sedmý model v nabídce značky. Možná by se ale slušelo říci spíše šest a půltý, neboť proti výchozímu skorokombi Clubman mnoho nového nepřináší. A o co tedy jde?
Jak se znalostí předchozího konceptu jistě alespoň tušíte, Clubman byl při přerodu v Clubvan zbaven zadních bočních skel a sedadel, karoserie jinak zůstala identická. Místo zadního vnitřního vybavení uzpůsobeného pro přepravu osob přišel ke slovu zvětšený zavazadlový prostor schopný za křídlovými zadními dveřmi ukrýt až 860 litrů nákladu. Mini dále tvrdí, že zcela rovná ložná plocha je 1 150 mm dlouhá, 1 020 mm široká a dokáže pojmout až 500 kilogramů všemožného harampádí. Aby náklad cítil v tomto voze náležitě „prémiově”, jsou k dispozici nejen zadní křídlové dveře, ale i malé boční a od posádky je oddělen pevnou přepážkou. K službám je též několik dvanáctivoltových zásuvek.
Pod kapotou se pochopitelně nacházejí ty slabší z motorů Clubmanu, k dispozici je ale i verze Cooper. Třeba jednou někoho u Mini napadne stvořit také provedení Cooper S pro „sportovně-prémiovou rozvážku pizzy”, ale pojďme raději k faktům.
Základní motorizací se stane benzinová 1,6 pro verzi One naladěná na výkon maximálně 98 koní, s níž vůz zrychlí na stovku za 11,1 sekundy a rozjede se až na 185 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 5,5 litru benzinu na 100 km jízdy.
Pokud byste zatoužili po něčem ostřejším, je třeba sáhnou po provedení Cooper se stejným motorem naladěným na maximálně 122 koní. S ním auto zrychlí na stovku pod 10 sekund (9,8 s) a rozjede se na více než 200 km/h (201 km/h) přičemž kombinovaná spotřeba je stejná jako u verze One - 5,5 litru benzinu na 100 km.
Naftový prapor drží v případě produkčního Clubvanu provedení Cooper D, které nabízí až 110 koní, zrychlení na stovku za 9,7 sekundy a maximálku 197 km/h. Zajímavější bude kombinovaná spotřeba, podle Mini jen 3,9 litru nafty na 100 km jízdy.
Standardem co do převodovek je pro všechny šestistupňový manuál, za příplatek bude alespoň pro verzi Cooper D k dispozici i stejným počtem převodových stupňů vybavený automat.
Jak jsme již zmínili, Clubvan si užije svůj veřejný debut příští víkend na Goodwood Festival of Speed, do prodejů by pak měl zamířit letos na podzim. Z cen zatím známe, jen ty britské, které budou začínat na 11 175 librách (cca 365 tisíc Kč) za verze Clubvan One. Na český ceník si ještě budeme muset nějaký čas počkat.
Již nyní ale můžeme přidat ještě jednu drobnou novinku, se kterou se Mini před Goodwoodem pochlubilo. Automobilka totiž potvrdila, že sériové provedení konceptu Paceman, v sériové verzi pojmenované Countryman Coupé představí v září na pařížském autosalonu. Tak to bude už osmý model Mini. A to by bylo, aby to Britové nedotáhli k desítce...
Sériový Clubvan nepřekvapí snad ničím krom toho, že se vůbec začne vyrábět. Jsme docela zvědavi, s jakým úspěchem se setká na trhu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch