Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Coupe John Cooper Works Endurance: stvořen pro Nordschleife
23.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mini se snaží dokázat, že Mini Coupe opravdu nebude autem pro přerostlé Barbie. I proto připravilo jeho závodní provedení pro 24 hodin na Nürburgringu.
Co den, to zpráva o Mini. Nebo ještě lépe dvě. Tak nějak to vypadá tento týden na Autoforum.cz, ale nebojte se, nestali jsme se odnoží Mini Clubu, to jen Mini jako jedna z mála automobilek v tomto parném týdnu vypouští zajímavé novinky. V předchozích dnech jste se tak u nás mohli dočíst o zbrusu novém Mini Coupe, později si jej také prohlédnout na pořádném videu a aby toho nebylo málo, přinesli jsme vám i informace o odvozeném Mini Roadster. Co ještě lze z Mini Coupe udělat? Třeba pořádný závoďák a právě o tom bude řeč dnes.
Vzhledem k tomu, že sériové provedení Mini Coupe se představilo teprve před pár dny, do toho automobilka pořádně šlápla. Ale nač otálet. Již pro nadcházející víkend, kdy se uskuteční věhlasný vytrvalostní závod na celém Nürburgringu (tedy na F1 okruhu i jeho Severní smyčce), si tak připravilo vůz s poměrně složitým názvem Mini Coupe John Cooper Works Endurance. Automobilka nezastírá, že tento vůz s příznačným názvem stvořila primárně pro tzv. Zelené peklo, kde může nejlépe ukázat, co v něm vězí. A to nejen „sobě” a automobilce, ale i 250 tisícům diváků, kteří jsou o víkendu v okolí Nürburgu očekáváni.
Vůz bude soutěžit v třídě SP 3T, což předurčuje jeho technická řešení. Jde tedy jen o mírně vylepšené sériové provedení JCW s motorem 1,6 turbo (N14), jehož výkon byl v tomto případě vyšponován až k 250 koním, maximální točivý moment pak činí 330 Nm. Nastavitelný závodní podvozek pochází z hatchbacku připraveného pro seriál Mini Challenge a spolu se závodním nastavením kontroly trakce a protiblokovacího systému se má postarat o jízdní vlastnosti adekvátní již dosti vysokém výkonu motoru.
Dále byl vůz zbaven všech civilních „zbytečností”, což je ostatně patrné i z přiložených snímků. Zatímco zvenku tato změna až tak patrná není (jakkoli třeba pevné a opravdu velké přítlačné křídlo spolu s výrazným difuzorem na zádi vypadají dosti hrozivě), uvnitř nezůstalo ze sériového modelu skoro nic. Dojme snad jen pohled na zbytky původní palubní desky, jinak šlo ven zkrátka vše to včetně sedadel. Ta nahradila jediná skořepinová sedačka Recaro, přibylo též plnohodnotné „vyrámování”. Smyslem této změny pochopitelně nebylo navodit dojem skvělého soutěžáku, ale vůz maximálně odlehčit. A dobrá věc se podařila - podle automobilky váží méně než tunu, což je o několik set kilogramů méně než silniční verze.
Přesné dynamické parametry vozu zveřejněny nebyly, s tunou hmotnosti, 250 koňmi a sníženou stavbou (to je standard u verze Coupe, nikoli specifikum této verze) půjde jistě o pekelně rychlý stroj. Mini uvádí pouze tolik, že vůz snadno překoná rychlost 240 km/h a nabídne motokárový charakter, čemuž není těžké uvěřit.
Jak moc se mu s touto výbavou podaří zatočit s konkurencí můžete sledovat již tento víkend. Pokud se závodnímu Mini Coupe podaří výrazněji uspět, určitě vás o tom rádi spravíme.
Mini Coupe John Cooper Works Endurance pro letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch