Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Mini Countryman: stylový venkovan
2.2.2010 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Čtvrtý v řadě a největší model značky v historii značky Mini se jmenuje Countryman. Stejně jako jeho sourozenci sází na originální design, kvalitu zpracování a dobré jízdní vlastnosti podpořené tentokrát pohonem všech kol.
Countryman, což můžeme přeložit jako venkovan nebo chcete-li sedlák, se představuje o něco dřív než se čekalo a díky studiím Crossover a Beachcomber nejsou jeho tvary žádným překvapením. Vědělo se totiž, že terénní mini bude mít jako první model této značky čtyři dveře a jeho délka přesáhne čtyři metry. Vedle Crossoveru (Beachcomber žadné dveře neměl) je však jejich otevírání velmi konvenční, což platí také o interiéru, který designově vychází z dalších modelů značky.
Spojení se studií Crossover dokazuje snad pouze středová kolejnice umožňující aretovat držák nápoje, mobilu nebo schránku na brýle či loketní opěrku na libovolném místě. Kolejnici najdete pouze u verzí, které budou vybaveny čtyřmi oddělenými sedadly, ale v nabídce bude i třímístná zadní lavice dělená v poměru 60:40 nebo 40:20:40. U všech modelů půjdou zadní sedadla samozřejmě sklopit a tím se zvětší zavazadlový prostor ze základní hodnoty 350 na 1170 litrů. Výbava bude mít podobnou strukturu jako u ostatních mini, specialitou bude velká prosklená střecha a ve standardu se můžete těšit na osm airbagů, pneumatiky runflat, samočinnou dvouzónovou klimatizaci nebo audiosystém, který snadno spojíte s vaším iPodem nebo smartphonem. Zákazník si bude vybírat mezi koly z lehkých slitin o rozměrech 16 až 19 palců, za příplatek bude k dispozici snížený sportovní podvozek a spousta dalších doplňků od John Cooper Works.
V motorovém programu Countrymana se zpočátku objeví tři zážehové a dva přeplňované vznětové motory. Výkony se budou pohybovat od 66 kW (nejslabší turbodiesel 1,6 l v modelu Countryman One D) až po 135 kW, kterými disponuje zážehový přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru ve verzi Countryman Cooper S. Všechny verze budou vybaveny systémy start-stop, rekuperací energie či indikátorem zařazené rychlosti. Standardem bude šestistupňová ručně řazená převodovka, zážehové verze budou mít za přípatek také šestistupňový automat Steptronic.
Novinka je samozřejmě první čtyřkolkou od Mini, ale pohon všech kol s označením ALL4 bude patřit mezi příplatkovou výbavu pouze u modelů Countryman Cooper S a Cooper D. O rozdělení točivého momentu na přední a zadní kola se stará elektronicky řízená lamelová spojka, která umožní rozdělení točivého momentu na přední a zadní kola podle momentálních adhezních podmínek. V normálním režimu můžete dostat na zadní kola 50 a v extrémní situaci až 100 procent točivého momentu. Pro Countrymana si lze objednat také řízení Servotronic, popřípadě stabilizační (DSC) a trakční (DTC), tedy elektronické systémy, které opět u obou nejvyšších modelů budou standardem stejně jako přední samosvorný diferenciál u verzí s pohonem ALL4. Na trhu se nový mini objeví v průběhu letošního roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva