Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Cooper SD a One First 2015: nový nejsilnější diesel i nejslabší benzin
10.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Cooper SD slibuje 170 koní, stovku za 7,3 sekundy a spotřebu 4 l/100 km. Je však o poznání dražší než One First, se kterým přichází jen 75 koní.
O nové generaci Mini se v poslední době bavíme často, minulý týden totiž na světlo světa vylezlo vůbec poprvé v historii značky také pětidvířko. O tom však dnes řeč přímo nebude, místo toho se zaměříme na třídveřovou karoserii. Tu si prozatím můžete dopřát s pěti pohonnými jednotkami, z nichž dva jsou diesely a tři benzinové agregáty. Toto portfolio se ovšem Mini rozhodlo rozšířit o další dva motory, nejsilnější turbodiesel a nejslabší benziňák.
Začneme pohonnou jednotkou, která slibuje sympatickou dynamiku, i když koncert pro potěchu vašich slechů asi nespustí. Tou je dvoulitrový čtyřválcový diesel TwinPower Turbo, který na přední kola posílá 170 koní a 360 Nm. K dispozici je přitom s manuálem, se kterým zvládá sprintovat na stovku za 7,3 sekundy, nebo příplatkovým šestistupňovým automatem Steptronic, který stejnou disciplínu dá o sekundu rychleji.
Průměrná spotřeba pro obě převodovky byla vypočítána na 4,0 až 4,1 l/100 km, přičemž do hry může promluvit velikost pneumatik. To samé ostatně platí o 1,2litrovém benzinovém tříválci TwinPower Turbo, který je k mání pod kapotou modelu One First. Jde přitom o tutéž pohonnou jednotku, jaká pohání Mini One, zde ovšem produkuje pouze 75 koní a 150 Nm, jež stačí k 12,8sekundovému sprintu a 5,0-5,2litrové spotřebě.
Prodej těchto modelů začne v červenci, přičemž kupříkladu Cooper SD vyjde na rodném britském trhu na 19 450 GBP (cca 642 000 Kč). Na české ceny si budeme muset chvíli počkat, ještě delší dobu pak potrvá, než se nové pohonné jednotky objeví také pod kapotou pětidveřového modelu.
Nové Mini můžete od července koupit i ve verzi Cooper SD, která dostala do vínku 170 dieselových koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva