Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Clubman ALL4 je první skutečné Mini s pohonem 4x4, dostalo jen dva motory
20.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První Mini s pohonem všech kol, které není SUV, lze osadit pouze dvoulitry. Benzinový produkuje 192 koní, dieselový chce jezdit za 4,8 l/100 km.
Mini sice na sklonku loňského roku naznačilo, že světové autosalony jej již příliš neznamenají, nicméně na samotné odhalování novinek nezanevřelo. Právě naopak přiložilo hned několik polínek do ohně inovací. Před pár dny jsme si tak mohli představit nové Cabrio JCW, nyní pro změnu přišla řada na prezentaci modelu Clubman ALL4. Ten, jak již napovídá samotný název, dostal do vínku pohon všech kol, pročež je vůbec prvním vozem Mini mimo dříve odhalená SUV, který se touto technologií pyšní.
Systém ALL4 za standardních situací zaměstnává pouze přední kola, aby tím uspořil palivo a redukoval ztrátu výkonu. Jakmile ovšem vjedete na vozovky se sníženou přilnavostí, jsou ta zadní připojena ve zlomku sekundy za pomoci elektrohydraulické spojky. Mimo to lze počítat s diferenciálem přední nápravy a systémem Dynamic Stability Control, který dokáže separátně přibrzďovat každé z kol. Zlepšit se tak dle značky má i akcelerace a chování vozu v zatáčkách.
Mini dále zveřejnilo, že s pohonem všech kol budou u Clubmanu k dispozici dvě pohonné jednotky. Tou první je ve verzi Cooper S Clubman ALL4 dvoulitrový čtyřválec, 192 koní a 280 Nm, přičemž zrychlení z klidu na stovku zabere s manuálem rovných 7 sekund, s automatem pak o desetinu méně. Možné je také počítat s maximálkou 225 km/h a spotřebou pohybující se mezi 6,3 až 7,0 l/100 km.
Jedinou alternativou je dieselová verze Cooper D Clubman ALL4, v jejímž případě dvoulitrový agregát produkuje 190 koní a 400 Nm. U této varianty je přitom osmistupňový automat standardem, přičemž jízdní dynamika počítá se 7,2 sekundami a 222 kilometry v hodině. Normovaná spotřeba pak byla vypočítána na 4,8 až 4,9 litru na sto kilometrů v závislosti na velikosti kol, která mohou být až devatenáctipalcová.
Ve zbytku již Clubman ALL4 plně odpovídá verzi s pohonem přední nápravy, i nadále je tedy možné počítat se zavazadelníkem o objemu 360 litrů ve standardu nebo 1 250 litrů po sklopení zadních sedadel. Ta jsou přitom v rámci příplatkové výbavy dělena v poměru 40:20:40. Samotné ceny ovšem prozatím zveřejněny nebyly.
Oficiální fotogalerie nového Mini Clubman ALL4

























































































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 07:00 - Brus
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus