Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Clubman 2016 oficiálně a naživo, je to vážně kus auta
24.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Clubman narostl na 4 253 mm. Jako Cooper S dá stovku za 7,2 s, jako Cooper D si řekne o 4,1 l/100 km. K mání je i s tříválcem.
Novou generaci Mini Clubman jsme si mohli poprvé představit již před pár hodinami, kdy se na světlo světa dostaly první oficiální fotky. Nyní tu máme kompletní tiskovou zprávu i snímky ze živé premiéry, pročež si největšího praktika značky můžeme důkladně představit. Začneme přitom u rozměrů, které jsou dokonce ještě větší než u konceptu. Čest totiž máme s délkou 4 253 milimetrů, šířkou 1 800 mm, výškou 1 441 mm a rozvorem 2 670 mm. Ve srovnání se základním pětidvířkem je tak novinka o 27 centimetrů delší, 9 cm širší a mezi nápravami přihazuje 10 cm.
Veškeré tyto změny se logicky projevily na zavazadlovém prostoru, který ve standardu pobere 360 litrů. To oproti předchůdci představuje zlepšení o 100 litrů, vůči pětidveřovému hatchbacku máte k dobru 82 litrů. Ještě lépe je pak na tom Clubman při sklopení zadních sedadel dělených v poměru 40:20:40, kdy lze počítat s 1 250 litry. Tím je pětidvířko překonáno o 309 litrů, praktičnost pak ještě umocňují dělené zadní dveře. Menším problémem je ovšem výše položená nákladová hrana.
Přesunout se můžeme na zcela opačný konec vozu, tedy do motorového prostoru. Zde je přitom možné vybírat mezi třemi motorizacemi, kdy základem je model Cooper osazený 1,5litrovým tříválcem o výkonu 136 koní a točivém momentu 220 Nm (230 Nm při funkci Overboost). Stovku přitom tato verze zvládne s šestistupňovým manuálem i osmistupňovým automatem za 9,1 sekundy, v průměru si pak řekne o 5,1 až 5,3 litru na sto kilometrů.
Dále můžete sáhnout po benzinovém Mini Cooper S Clubman, který již těží z dvoulitrového čtyřválce naladěného na 192 koní a 280 Nm (resp. 300 Nm). S touto silou se přitom akcelerace odehraje za 7,2 nebo 7,1 sekundy, nejvyšší rychlost pak u obou převodovek činí 228 km/h. S manuálem pak spotřeba osciluje mezi 6,2 a 6,3 litry, v případě automatu klesá na normovaných 5,8 až 5,9 l/100 km.
Za diesely prozatím kope jen Cooper D, který z dvoulitrového objemu dává 150 koní a 330 Nm. Stovku zdolá za 8,6 sekundy (nebo v případě automatu o desetinu rychleji), maximálně se pak rozjede na 212 km/h. Jeho spotřeba činí 5,1 až 5,3 l/100 km, přičemž stejně jako u předchozích verzí závisí na použitých kolech. Základem jsou šestnáctky či sedmnáctky (Cooper S), zvolit lze i 19palcové ráfky.
Uvnitř lze počítat s novou palubní deskou, středový tunel pak může zdobit otočný ovladač umožňující volbu jednoho ze tří jízdních režimů (Mid, Sport a Green). Uzpůsobena je přitom odezva tlumičů i automatu, kromě toho je možné sáhnout také po head-up displeji, parkovacím asistentu, zpětné kameře nebo bezpečnostních asistentech a adaptivním tempomatu.
Mezi příplatky nechybí ani automatické otevírání zadních dveří, audio systém Harman Kardon či duální klimatizace a elektricky ovládaná panoramatická střecha. Standardem je pro změnu třeba dešťový a světelný senzor, elektrická parkovací brzda, rádio s portem na USB a rozhráním Bluetooth nebo čelní a boční airbagy, stejně jako látkové čalounění.
Slavnostními odhalení vozu jsme byli přítomni osobně, a tak můžeme poreferovat i o prvních statických dojmech. Designově novinka neměla čím překvapit, neboť vše podstatné naznačila už její studie. Samozřejmě v realitě určitě poznáte i zvenčí spousty společných prvků, které jsou společné pro některé další modely značky. Celek však nepůsobí nepřirozeně jako je to podle mého u zadní části pětidveřového Cooperu. Asi zato mohou vyváženější proporce té velké karoserie.
Z ní koneckonců těží největší z Mini i uvnitř. Rozvor náprav, zmíněných 2 670 milimetrů se stará prostorný interiér dobře přístupný již zmíněnými šesti dveřmi. V autě si tak najde dostatek pohodlí čtveřice dospělých a možná i jedno dítě, zavazadelník pak v základním uspořádání pojme 360 litrů nákladu, nevýhodou při nakládání těžších předmětů je vysoká nákladová hrana.
Přístrojová deska vychází samozřejmě tvarově z té v novém Mini Cooperu, přičemž strochu odlišné tvarování má spodní část středového panelu v okolí ovládání klimatizace a pákových přepínačů, kterým vévodí startovací „kolík”. Ve výbavě nejméně 1,3 tuny těžkého vozu asi nenajdeme nic, co bychom neznali od menších sourozenců, ostatně i technika je na tom podobně.
Ceny budou oznámeny blíže k podzimnímu zahájení prodeje, máme je očekávat nad úrovní předchozího provedení. V příštích měsících pak můžeme očekávat také rozšíření palety motorů o další pohonné jednotky. Dorazit by prý měl i plug-in hybrid, stejně jako se časem objeví také systém pohonu všech kol. Prozatím však všechny verze počítají jen s přední nápravou, což je dáno použitou platformou UKL1.












































































Nové Mini Clubman je prozatím k mání jen se třemi motory. Později má dorazit další pohonné jednotky i systém pohonu všech kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejčtenější články
VW dál provokuje s dojezdem elektrického ID.7. Ví, že je mizerný, a novým pokusem ukázat opak nesmyslným testem to jen dokázal
18.2.2025Nová Dacia Duster se dočkala provedení, které by si mohlo říkat RS. Vypadá jako ministr války, v černé až nahání strach
18.2.2025Němci spočítali, že dobíjení elektromobilu je o hodně dražší než tankování, ještě víc proděláte na samotném autě
18.2.2025K mání je Maserati, které popírá zvěsti o nespolehlivosti italských aut, přesto stojí naprostý pakatel
18.2.2025Továrnu Stellantisu původně na baterky teď předělávají na produkci převodovek spalovacích aut. Nic o dnešním vývoji neříká víc
18.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva