Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Clubman 2016: nová generace je venku, jako šestidvířko. A pořádně velké
24.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka Mini bude při zachování rozměrů konceptu největším modelem značky vůbec. Do vínku dostane tříválce, čtyřválce i volitelný pohon všech kol.
První generace novodobého Mini Clubman byla odhalena v roce 2007, přičemž kromě nemalého místa v zavazadlovém prostoru zaujala hlavně svými dveřmi. Nikoliv těmi zadními dvojitými, jež se rozevírají do stran. Řeč je o těch bočních, které na levé straně byly zcela konvenční a pouze jediné, zatímco na té pravé jste dostaly dvoje. Ty zadní vylepšovaly usednutí do druhé řady sedadel, pročež se otevíraly proti směru jízdy. Jakkoliv přitom tato asymetrie nemusela být každému po vkusu, pozornost k vozu přitahovala stejným způsobem jako med vosy.
Druhá generace Clubmanu je oproti tomu ryze konvenční, máme tu tedy vždy pár klasicky otevíraných dveří po každé straně. Zachována zůstala pouze zadní dvojice, která je poznávacím znamením tohoto modelu již od dob originálu vyráběného v letech 1969 až 1980. Nově tak de facto jde o šestidvířko, které je postaveno na platformě UKL1 sdílené s BMW 2 Active Tourer.
Počítat tedy můžeme se zachováním rozměrů konceptu, díky čemuž nový Clubman není žádný „prcek“. Měřit by totiž mohl na délku 4 223 milimetrů, o 262 mm více než předchůdce a více než SUV Countryman. Mimo to narostla o 170 milimetrů na 1 844 mm šířka a počítat můžeme také s výškou 1 450 mm, která první generaci přesahuje o 25 mm. Otázkou je pak rozvor, zmíněné BMW však dostalo do vínku 2 670 mm.
Dá se tedy předpokládat, že čest máme s nejprostornějším Mini všech dob. Dle norem pak samozřejmě tento model bude i nadmíru úsporný, neboť automobilka motorový prostor základních verzí osadí tříválcovými motory. Mnohem zajímavější potenciál ale slibují výše posazené verze, které již budou profitovat z dvoulitrových benzinových a dieselových čtyřválců.
Kromě pohonu předních kol lze nejspíše v pozdější fázi očekávat také příchod systému 4x4, touto zmínkou nám ovšem informační program vysychá. Více se dozvíme během oficiálního představení, které proběhne během dneška. V brzké době tak můžete očekávat i nemalý příval oficiálních dat a také živých fotek z místa premiéry.




















Nové Mini Clubman bude při 4,2metrové délce opravdovým obrem v nabídce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
před 11 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nejnovější články
Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
před 7 hodinamiElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 9 hodinamiLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
před 10 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
před 11 hodinamiI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva