Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini 2014 oficiálně: větší, výkonnější, úspornější a s automatickými meziplyny
18.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britská novinka přepřáhla na platformu UKL1, se kterou přichází 211 litrů v zavazadelníku i 192 koní u verze Cooper S.
Jak jsme dnes ráno řekli, tak se i stalo. Tradiční britská značka Mini spravovaná německým BMW dnes v Oxfordu oficiálně představila novou generaci svého třídveřového hatchbacku. Známy jsou tak veškeré technické parametry včetně prvních cen, které kopírují nárůst rozměrů - než se k nim však dostaneme, popíšeme do posledního šroubku, zač budete moci od prvního čtvrtletí příštího roku utrácet.
Začneme dimenzemi, které oproti předchůdci narostly do všech směrů. Na délku tak novinka měří 3 821 mm (+98 mm), na šířku 1 727 mm (+44 mm) a na výšku 1 414 mm (+ 7 mm). Kromě toho se také o 42 milimetrů natáhl rozvor (na 2 495 mm) a širší je i rozchod kol. A to konkrétně o 42 mm vpředu a 34 mm vzadu. Očekávat lze tak větší prostor v kabině i v zavazadelníku, kam lze nyní složit 211 litrů.
Právě komfort pasažérů a jejich zavazadel byl jednou z hlavních priorit Mini. V případě doplňkového paketu lze tak pořídit zadní lavici, kterou lze posouvat dopředu či dozadu. Standardem je pak rozdělení těchto sedadel v poměru 60:40, zatímco vpředu mají cestující k dispozici o trochu mohutnější sedáky nabízející větší podporu pro boky i spodní části stehen.
Za vším přitom nemáme hledat ženu, nýbrž novou platformu UKL1, která bude od příštího roku podepírat také modely BMW s pohonem předních kol. Ta počítá s mnohem většími deformačními zónami, což vyústilo v mnohem větší přední převis. Zároveň však vlivem lehčích materiálů pomáhá navzdory změně dimenzí udržet hmotnost modelu Cooper na 1 085 kilech.
Co se zavěšení týče, pak vůz počítá se vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu. Za příplatek přitom bude možné vůbec poprvé v historii značky sáhnout po adaptivních tlumičích Variable Damper Control, které umožňují volbu dvou jízdních režimů - komfortního a sportovního. Ve městě by z vás tak Mini nemělo vymlátit duši.
Aktivní tlumiče nejsou jedinou velkou novinkou. Hatchback je totiž díky čelnímu kroužku z diod a zadním LEDkovým světlometům vůbec prvním modelem v dané třídě, který používá plnohodnotné diodové svícení. Dá se ale předpokládat, že spíše než na tento fakt jste zvědavi spíše na data o motorech, proto neváhejme a pojďme na ně.
Již delší dobu se ví, že méně výkonné modely vsadí na 1,5litrové tříválce. V případě benzinového provedení Cooper to znamená výkon 136 koní a točivý moment 220 Nm (230 Nm při využití funkce overboost), se kterým přichází spotřeba 4,4 l/100 km. Stovku pak vůz zvládne za 7,9 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 210 km/h.
Přejít můžeme k dieselu, který je rovněž osazen systémem start/stop. U něj lze počítat se silou 115 koní a 269 Nm, přičemž spotřeba byla vypočítána na 3,5 l/100 km. Pokud jsou přitom pro vás důležité emise CO2, pak ty činí odpovídajících 92 g/km. A asi není divu, že motor (stejně jako ostatní agregáty) odpovídá normám Euro 6.
Vrcholem stávající nabídky se pak stane provedení Cooper S, které již počítá se čtyřmi válci a dvěma litry objemu. Výkon tak narostl na 192 koní, zatímco točivý moment poskočil na 280 Nm (300 Nm při overboostu). Stovku tak vůz pokoří za 6,8 sekundy a rozjede se až na 235 km/h, zatímco spotřeba má činit 5,6 l/100 km.
S pohonnými jednotkami lze pak spřáhnout tři druhy převodovek. Standardem je šestistupňový manuál, který při podřazování disponuje automatickými meziplyny, snad bude schopnějším řidičům umožněno je vypnout. Něco takového by ale nebylo žádoucí u „sportovního automatu”, jenž dostal i pádla řazení. Bez nich se pak musí obejít standardní samočinná převodovka.
Tyto volby budou určeny také dalším variantám, do nichž spadají provedení One a One D. Ty přitom dostanou tříválcové motory s ještě nižším výkonem, zatímco mnohem větší sílu lze naopak očekávat u provedení John Cooper Works a dieselového Cooper SD. Všechny se ale objeví až někdy v závěru příštího roku.
Tím můžeme přejít ke slibovaným cenám, které u základního benzinového modelu startují na částce 15 300 GBP (cca 460 000 Kč). Za to přitom dostanete kromě výše zmíněných technických prvků elektrické ovládání oken nově umístěné na dveřích, analogový rychloměr nebo digitální středový displej.
V rámci litých kol jsou pak standardem patnáctky, se kterými přichází také provedení Cooper D. Za to již dáte 16 450 GBP (494 000 Kč), zatímco na vrcholnou verzi Cooper S si musíte připravit 18 650 GBP (560 tisíc korun). V takovém případě ovšem již můžete počítat s 16palcovými ráfky z lehkých slitin.
Chybět nebude příplatková výbava, v jejímž rámci lze vybírat kola až do 18palcového provedení, zatímco středový displej může narůst až na 8,8 palců. K mání bude dozajista i kožené čalounění či další luxusní finesy, na jejich upřesnění ale očividně budeme muset vyčkat blíže k datu zahájení prodeje.
Nové Mini narostlo ve všech směrech. Uvnitř tak nabídne o poznání více místa cestujícím i jejich zavazadelům. Značka nás však neustále ubezpečuje, že přijít bychom neměli o sportovní jízdní zážitky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 19 minutami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
24.11.2024 - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
24.11.2024 - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
24.11.2024 - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024 - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva