Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini 2014 odhaluje svá tajemství: výkon až 280 koní a žádný hybrid či elektromobil
5.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí novodobá generace se zaměří hlavně na spotřebu. Uvnitř ale nabídne více místa a moderních technologií, zachovat si má „motokárové ovládání“.
Svým způsobem bychom nové informace týkající se třetí generace Mini, se kterými přicházejí naši kolegové z britského Autocaru, měli brát jako potvrzení návratu ke kořenům. I originál měl totiž řešit zejména otázku minimální spotřeby, neboť Evropa se na počátku 70. let minulého století potýkala s následky ropné krize. Proto Sir Alec Issigonis přišel s miniaturními rozměry, které doplnil pohon předních kol a umístění motoru nad přední nápravou. Tu samou koncepci použije i novinka, jež se představí v listopadu na autosalonu v Los Angeles a na počátku příštího roku půjde do prodeje. Jen ony šlépěje, ve kterých kráčí, se za ta léta patřičně rozšířily.
Vliv na větší rozměry bude mít nejen nová modulární platforma UKL1, která vůz podepírá, ale také stále vyšší bezpečnost. Právě díky ní by totiž nové Mini mělo nabídnout výraznější čelní převis, který poskytne větší ochranu chodcům v případě možné srážky. Ztráty řidičských schopností bychom se ale podle šéfů značky neměli obávat. Nové Mini si totiž má zachovat stejný charakter, jakým disponovalo v posledních dvanácti letech své novodobé historie, i „motokárovou ovladatelnost“.
Nové varianty
Soupiskou plánované modelové řady se dostáváme k novinkám, které můžeme považovat za berné. Startovat se v Los Angeles bude samozřejmě třídvířkem, které dostane kódové označení F56. Posléze se má objevit vůbec poprvé hatchback s pěticí dveří (F55), který budou v roce 2015 následovat Cabrio (F57) a Clubman (F54). Ten by přitom měl dostat stejný pár zadních dveří jako nově představené BMW i3. V plánu je pak rovněž Countryman (F60) a Paceman (F61), jejich budoucnost však ještě není pevně daná. To se týká i zvažovaného MPV a roadsteru, které zřejmě dorazí až někdy po roce 2016, a to velmi pravděpodobně pod chybějícím označením F58 a F59.
Odlehčená konstrukce
O platformě UKL1 jsme se již zmiňovali, nyní tak můžeme přejít rovnou k otázce materiálů. Za hlavní stavební prvek byla zvolena ocel, ve vnitřní struktuře ale nebude chybět ani ta vysokopevnostní či lehký hliník. Výsledkem by totiž nemělo být nic jiného, než hmotnost nižší oproti předchůdci.
Design
Oblastí, která nás asi již nepřekvapí, je stylizace. Nový model jsme totiž viděli bez maskování, stejně jako se BMW vzápětí přihnalo s konceptem, který budoucí design předznamenává. Stoprocentně tak můžeme očekávat LEDkový kroužek v hlavních světlometech, zatímco ta zadní se ve srovnání s konceptem Vision trochu zmenší. Vůči stávajícímu modelu ale budou větší, přičemž maska podle šéfdesignéra Anderse Warminga skládá poctu originálu.
Aerodynamika
Karoserie nového hatchbacku byla optimalizována ve větrném tunelu BMW. Ten měl přitom hrát zásadní roli v největší aerodynamické efektivnosti, jaká se kdy u Mini objevila.
Interiér
Kabina má být naplněna množstvím displejů, z nichž ten za volantem bude analogový. Středová konzole se pro změnu dočká digitálu, který má zobrazovat navigaci nebo další pro řidiče ne až tak důležité informace. Vůbec poprvé by se pak měl objevit i head-up-displej.
Asistenční služby
Stávající rozhrání Mini Connected bude přeneseno i do nové generace, obsahovat má ale daleko více funkcí. Chybět pak nebudou ani podpůrné systémy zahrnující třeba zpětnou kameru, automatické parkování nebo plnohodnotné čelní LEDky.
Pohonné ústrojí
Nabídka motorů se soustředí zejména na nový 1,5litrový přeplňovaný tříválec, který nabídne výkony v rozmezí 120 až 190 koní. Pro vrcholné varianty Cooper S a JCW by měl být připraven čtyřválec naladěný na 200 až 280 koní, zde je ale třeba ještě oficiální upřesnění. Jisté je pouze tolik, že Mini „dostane kompletně novou nabídku benzinových a dieselových motorů, jež stanoví nové standardy ve své třídě v oblasti spotřeby a emisí“.
Žádný hybrid, ani elektromobil
Výše zmíněné fakta o motorech sice pro někoho mohou být zklamáním, právě díky downsizingu ale Mini nepočítá s hybridní či elektrickou verzí. Automobilka má navíc pocit, že modely s alternativním zdrojem pohonu by jen narušovaly poselství, které má předestřít řada „i“ od BMW. Pro motoristy hledající minimální náklady by tak neměla v nabídce chybět ultra-úsporná dieselová verze.
Převodovky
Většina exemplářů ze třetí generace bude vybavena šestistupňovým manuálem. Očekává se však také příchod osmistupňového automatu, který případně bude mít jen minimální dopad na spotřebu. Sílu motoru přitom má přenášet hlavně dopředu, systém 4x4 totiž s největší pravděpodobností bude určen jen vrcholným modelům.
Platforma UKL1
Skončit dnešní pouť můžeme prakticky tam, kde jsme jí začali. Tedy u nové modulární platformy, která kromě všech modelů Mini bude podepírat také hezkou řádku BMW. Expedováno má být tak až 900 000 kusů ročně, přičemž díky možnému čachrování s rozvorem a výškou sedadel mohl vzniknout pětidveřový hatchback. Podle vedení BMW by přitom jednotlivé naladění mělo obě značky od sebe odlišit, Mini tak prý bude v zatáčkách naprosto jiné než modro-bílá vrtule...
Nové Mini bylo ve verzi Cooper S nachytáno při oficiálním focení. Jeho vzhled tak bude při losangeleské premiéře jen stěží překvapením
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Zemřel legendární designér nejlepších Mercedesů posledních dekád, z práce svých nástupců se bude obracet v hrobě
1.10.2024 - Tohle auto ještě víc podtrhuje tragičnost nového BMW M5. Má víc výkonu, a přesto je skoro o 600 kilo lehčí
1.10.2024 - Němci srovnali možná poslední „normální” velké dieselové kombíky od BMW a Mercedesu, bitvu rozumu rozhodla cena
1.10.2024 - Tento moderní ostrý kombík schopný vozit rodinu až 300 km/h je tak přehlížený, že sotva použitý stojí míň než Škoda Octavia RS
1.10.2024 - Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva