Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, teď předčasně odhalil dvě novinky značky
18.9.2018 | Petr Prokopec
Jestli tohle měl být revanš, pak je docela vtipný. David Lee totiž na Instagramu, za jehož „nadužívání” jej automobilka peskovala, zveřejnil první fotky zakázkových roadsterů Monza SP1 a SP2.
David Lee patří mezi nejznámější sběratele exkluzivních automobilů. Jakkoliv ovšem v jeho kolekci najdeme i Porsche 918 Spyder či třeba Pagani Huayara, jeho srdce bije hlavně pro supersporty z Maranella. Bohatý šperkař vlastní mimo jiné Ferrari 288 GTO, F40, F50, Enzo a LaFerrari, tedy pět nejzásadnějších aut, jaká kdy značka vyprodukovala. Poslední zmíněný vůz však automobilka Leemu odmítla prodat přímo, a to ve verzi kupé i roadster. Dle ní ji totiž svými aktivitami na Instagramu nedělal zrovna velkou čest.
Toto tvrzení vzal David Lee nejspíše jako hozenou rukavici, neboť řada zákazníků značky se na sociálních sítích chová daleko kontroverznějším způsobem. Přesto jim značka bez jakéhokoliv problému LaFerrari prodala. A to se přitom mnozí ani nemohli pochlubit tak působivou sbírkou starších modelů. Skutečný důvod tedy nejspíše bude někde jinde a na veřejnost možná nikdy nepronikne. Co se ovšem ven dostává, to jsou Davidovy odvetné kroky.
Na počátku května jsme si tak mohli představit slavné Dino, které si Lee nechal přepracovat k obrazu svému. Respektive klenotník vzal šestiválcové a tak trochu podřadné Ferrari, a osadil jej osmiválcem. Zároveň došlo i na modifikaci mnoha dalších detailů, jako jsou třeba světlomety či litá kola. Výsledek byl nadmíru působivý a vlastně o poznání lepší než originál, jakkoliv se řada tifosi čertila.
Nyní tu máme další výpad směrem do Maranella, a sice sérii fotek, které Lee publikoval kde jinde než na Instagramu. Prohlédnout si na nich můžeme nové kreace zakázkového oddělení Special Projects, jenž byly včera slavnostně odhaleny na privátní akci pod názvy Monza SP1 a Monza SP2. A mimo pozvané se o nich nikdo neměl ještě nějakou chvíli dozvědět.
Lee, který zjevně mezi hosty nechyběl, ale evidentně vozům určil trochu jiný osud. Oba kousky tedy odhalil veřejnosti, ovšem jen na pár hodin. Pokud totiž aktuálně zamíříte na jeho účet na Instagramu, žádnou italskou novinku zde nenajdete. Jenže internet nezapomíná, a tak vám snímky vozu můžeme ukázat i nyní.
Je v tuto chvíli pochopitelně otázkou, jaký je vlastně jeho skutečný vztah s automobilkou a zda náhodou nejde jen o divadlo. Pokud by se totiž Ferrari cítilo přestavbou Dina dotčeno, asi sotva by Leeho zvalo na slavnostní akci. A ten by pro změnu rozhodně nevystavoval na sociálních sítích snímky, o nichž musel jasně vědět, že je publikovat nesmí. Sporné je pak ostatně i jejich stažení - Lee totiž sice naznačuje, že mu automobilka nemá co přikazovat, nicméně zde jí očividně dodatečně poslechl.
Pozadí odhalení ale již nechme stranou a pojďme si v rychlosti představit obě novinky, které mají vzniknou jen v 200 exemplářích. Očekávat se tak dají ceny v řádu desítek milionů korun, jak už to u specialit Ferrari bývá.
Monza SP1 dostala do vínku stříbrně lakovanou karoserii a nejspíše jediné sedadlo v kokpitu. Místo pro spolujezdce je totiž zakryto odnímatelným panelem, zatímco veškeré ovládací prvky byly soustředěny pod výdech klimatizace. Vše vypadá pořádně stísněně, to ale při okruhové jízdě asi vadit nebude. I když je otázkou, zda majitel vůbec vůz vytáhne z garáže.
Černá Monza SP2 na druhou stranu disponuje dvojicí sedadel, ovšem řidiče od spolujezdce odděluje karbonový tunel. Povšimnout si zároveň můžeme i malého plexiskla na pravé straně, které by mělo zajistit alespoň minimální komfort. Jeho funkčnost ale nebude z největších, bez helmy - či v tomto případě bez dvou - to ale nepůjde ani u této kreace.
Bližší informace dorazí v rámci oficiálního komuniké, pročež aktuálně jen dodáme, že SP1 i SP2 byly postaveny na základě Ferrari 812 Superfast. Pod kapotou tedy pracuje 6,5litrový atmosférický dvanáctiválec, jenž u dárcovského kupé dává k dobru 800 koní. Je ovšem velmi pravděpodobné, že s ohledem na rozsah přestavby došlo na navýšení výkonu.
Jízdní dynamika obou novinek ovšem bude mnohem extrémnější i bez takového kroku, přeci jen se dá očekávat mnohem nižší hmotnost a nejspíše i působivější aerodynamika. Vše jsou ale zatím jen pouhopouhé spekulace, pročež nám nezbývá nic jiného, než se na pár hodin či dnů obrnit trpělivostí.














Ferrari na privátní akci odhalilo zakázkové roadstery Monza SP1 a Monza SP2. Mimo pozvané je nikdo neměl vidět, to by ovšem na akci nesměl být David Lee s fotoaparátem
Zdroj: ferraricollector_davidlee@Instagram
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321