Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Milan Abarth SS: rakouský supersport přímo od rodiny zakladatele Abarthu
25.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Syn Karla Abartha představil první supersport s výkonem až 1 700 koní, který lze kombinovat s hmotností pouhých 900 kg. Celkem vznikne jen 14 kusů.
Pokud se dnes nacházíte poblíž Monaka, pak máte ideální příležitost spatřit vůbec první supersport rakouského původu. O jeho vznik se postarala společnost seskládaná okolo Raphaela Abartha, jehož příjmení by vám mohlo něco říkat. Ano, hádáte správně, jeho otec Karl pracoval zpočátku jako designér pro Porsche, než si pozměnil jméno na Carlo a odešel do Itálie ladit Fiaty pod značkou Abarth se štírem ve znaku. Jablko tak nepadlo daleko od stromu, ačkoliv Karl Abarth svůj vlastní supersport nikdy nesestrojil.
Model Milan Abarth se přitom v Monaku představuje v exkluzivní předpremiéře, neboť oficiální start výroby bude zahájen až v únoru. Vzniknout by přitom mělo jen sedm standardních silničních exemplářů a sedm kusů verze SS, která zřejmě bude moci jen na okruhy. Zákazníci přitom budou svými požadavky určovat hmotnost, která se bude pohybovat mezi 900 a 1 100 kilogramy.
Zdá se vám to působivé? Ještě extrémnější je výkon, který ve standardu má činit 600 koní. V případě verze SS však vyšplhá až na 1 700 koní. Poměr hmotnost/výkon (v nejzběsilejším případě 1 889 k/t) tak přesáhne prakticky vše, co dnes jezdí po silnicích. Včetně ohlášeného Bugatti Super Veyron. Cena přitom startuje na částce 300 000 Eur (cca 7 500 000 Kč).
Veškeré další detaily zatím zůstávají utajené, díky čemuž se můžeme jen dohadovat, jak dlouho zabere supersportu Milan Abarth akcelerace z klidu na stovku či jaká bude nejvyšší rychlost. Stejně tak nevíme, jaký motor bublá pod kapotou. Pokud se ale vůz stane realitou, buďte si jisti, že vás o tom nezapomeneme informovat.
Milan Abarth je první supersport značky Abarth. Původem se však hlásí k Rakousku, kde se Karl Abarth narodil
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch