Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MG 3 Xross: čínský Anglán s terénními choutkami
28.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínské MG rozšiřuje flotilu svých vozů o pseudoterénní MG 3 Xross. Z obrázků nevypadá marně, jeho kvality jako první v Evropě zřejmě ověří Britové.
Vzpomínáte si na Rover Streetwise? No, nebylo o co stát, takže raději připomenu, že to byl ve skutečnosti standardní model 25, tedy zoufale zastaralý hatchback, který chtěl se spoustou černých nenalakovaných plastů najet na vlnu populárních crossoverů, jejichž „cross“ spočívalo v několika pár centimetrech vyšší světlé výšky a ušetřené barvy.
Streetwise se objevil v době, kdy to měl Rover spočítané, takže po relativně krátkých tahanicích skončil v rukou čínské automobilky Nanjing Automobile Group. Ta se z něj ale také příliš dlouho netěšila, protože spadla pod křídla většího koncernu Shanghai Automotive Industry Corporation, známého spíše pod zkratkou SAIC.
Aby SAIC co nejdříve zúročila své investice, vypustila tento vůz jako MG 3 SW, který se tam prodává až dosud. V roce 2010 byla ovšem na autosalonu v Pekingu představena druhá generace modelu MG 3, takže bylo pouze otázkou času, kdy se objeví také jeho „drsnější“ verze. Jak můžete vidět, stalo se tak na stále probíhajícím autosalonu Guangzhou a vůz nese přídomek Xross.
Jak se dalo očekávat, Čínané si nelámali hlavu s nějakou čtyřkolkou, takže jejich crossover má opět poháněná kola přední nápravy. Roztáčí je zážehová patnáctistovka VTi se čtyřventilovými rozvody, výkonem 108 koní při 6 000 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 135 newtonmetrů při 4 500 ot./min.
Xross je v základu vybaven pětistupňovou manuální převodovkou, za příplatek bude k mání také automat. Verze se spojkovým pedálem je schopna dosáhnout nejvyšší rychlost 182 km/h a podle údajů výrobce spotřebuje v průměru 6,6 l/100 km. Pro model s automatickou převodovkou byla uvedena maximálka 179 km/h a spotřeba 6,7 litru na sto.
Pětisedadlový Xross má na délku 4 079 mm, je široký 1 739 mm, vysoký 1 528 mm a rozvor činí 2 520 mm. Srovnání se standardním provedením MG 3 ukazuje, že crossover je o 80 mm delší a o 11 mm vyšší i širší. Základní objem zavazadlového prostoru je 256 litrů, sklopením dělených zadních sedadel vznikne kufr o velikosti 938 litrů.
Pochopitelně je asi nesmyslné spekulovat nad tím, kdy - nebo jestli vůbec - tento vůz dorazí do Evropy, když ještě ani v Británii (jediném evropském státě, kde lze dnes nové MG pořídit) nevědí, kdy se na jejich trhu objeví standardní model MG 3. Můžeme se ale domnívat, že pokud to SAIC myslí se zaplavením EU svými auty vážně (o čemž svědčí i jeho záměry s novým MG 5), tento vůz patrně nebude stát při útoku stranou.

















































MG 3 Xross má podivné jméno, vypadá ale docela k světu
Zdroje: Autocar, Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 11 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321