Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedesů Maybach přibude, dorazit mohou i dieselové modely
24.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V horizontu dvou by mohla dorazit luxusní třída E, S Coupe i luxusní GL. Vše ovšem závisí na úspěchu již představených modelů S 500 a S 600.
Autosalon v Los Angeles již máme za sebou, a tak již známe všechny novinky, které byly ve městě andělů představeny. Jednou z těch největších z hlediska významu byl Mercedes-Maybach, tedy vrcholná verze třídy S. Ta se do prodeje dostane v příštím roce, přičemž okouzlit má klientelu z nejvyšších kruhů. Pokud uspěje, pak se dočkáme většího počtu luxusních derivátů. Hned tak to ovšem nebude, neboť aktuálně žádný takový model není ve vývoji.
„Zatím bych tomu neříkal aktivní plán,“ odhaluje pozadí celé záležitosti Dr. Hermann-Joseph Storp, vedoucí vývoje nové třídy S. „Nejprve musíme počkat, nakolik úspěšný nový sedan bude. Pokud ale bude populární, pak samozřejmě můžeme pustit na trh hned několik různých vozů ve verzi Maybach.“ Oněmi „různými vozy“ pak Storp myslí hlavně třídu E a Mercedes-Benz GL, jehož označení se má změnit na GLS.
Spekulace o vrcholném SUV zazněly již dříve, pročež bychom možná v tomto směru měli začít číst mezi řádky. Koneckonců, daný segment se momentálně těší velké popularitě a zájmu movitých zákazníků, což je i důvod příchodu SUV značky Bentley. A protože svá želízka do tohoto ohně chystají i Audi a BMW, nebude třícípá hvězda dozajista postávat někde v dáli. Zvláště když k transformaci třídy GL stačí relativně málo.
„Maybach je věcí kvality, kultivovanosti, komfortu a exkluzivity. Pokud tedy daný vůz má takový charakter, pak klidně může být označen jako Maybach,“ dodává Storp a naznačuje, že adaptace nového modelu na vyšší úroveň zabere dva roky. Pokud by se tedy značka kupříkladu příští rok rozhodla vylepšit třídu GL, pak se jí dočkáme někdy v roce 2017, tedy přibližně 24 měsíců před příchodem nové generace.
O poznání kratší dobu ovšem zabere příprava nové motorizace, Storp totiž mluví pouze o jednoletém horizontu. Stávající ryze benzinová nabídka by tak klidně již příští rok mohla být rozšířena o dieselovou verzi. Je však otázkou, zda by o daný model byl vůbec zájem a hlavně zda by splňoval ona vnitřní kritéria. Ačkoliv turbodiesely prošly v poslední době razantním vývojem, stále jsou méně kultivované než benzinové agregáty a v luxusních autech se prakticky jen v Evropě.
Tím bychom dnešní článek mohli uzavřít, poslední zmínku pak věnujeme kupé třídy S. I to by se totiž mohlo posunout do vyšších sfér, přičemž s ohledem na řadu komponentů sdílených se sedanem by asi přerod nezabral tak dlouho. Také v tomto případě se ale čeká na úspěch první vlaštovky, jistotu tak budeme mít až za pár měsíců.
Logo Maybach by se v budoucnu mohlo objevit na celé řadě modelů. Aktuálně se ovšem čeká na úspěch prvotiny, která je zatím k mání ve verzích S 500 a S 600
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva