Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes záhadně otočil, svým nejlepším motorům náhle zrušil pohřeb
25.11.2019 | Petr Prokopec
Měly to už oficiálně spočítané, dokonce ani nefigurují v současné nabídce a nejednou jsme za ně uronili slzu. Teď jim ale rázem zrušili pohřeb - sám šéf Mercedesu řekl, že V12 jedou dál.
Pokud patříte mezi lépe situované automobilové nadšence s trvalou adresou na starém kontinentu, pak pro vás asi poslední měsíce nebyly zrovna procházka růžovou zahradou. Prakticky každodenně ubývaly možnosti, za co vydělané peníze utratit. Z trhu mizí sportovní modely a ty ostatní přicházejí o nejvýkonnější motory. Obě kategorie padají za oběť stále přísnějším limitům spotřeba a emisí, byť jejich zaříznutí reálně těžko něco změní.
Bruselskému diktátu se nakonec minimálně jedna automobilka rozhodla vzepřít, a to přesto, že před ním už zjara kapitulovala. Tehdy Mercedes oznámil, že končí hned s několika silnými motory a mezi nimi i s veškerými dvanáctiválci. Nepřeháněl, dnes si auto třícípé hvězdy s motorem V12 nekoupíte a změnit se na tom nemělo už nic - tyto pohonné jednotky chtěli Němci dál vyrábět jen v rámci dodávek pro automobilku Pagani. Teď je ale všechno jinak.
Sám nejvyšší šéf Mercedesu Ola Källenius na autosalonu v Kantonu překvapil novináře informací, že dvanáctiválcem nakonec bude osazena i příští generace třídy S, která dorazí na trh až v roce 2021. Co automobilku k tomuto záhadnému veletoči vedlo, neupřesnil, už dříve se ale přímo Källenius nechal slyšet, že Mercedes má relativně širokou základnu tradičních zákazníků, kteří auta bez V12 prostě nechtějí. Není tedy nemístné předpokládat, že v reakci na tento tlak se firma ještě rozhodla investovat do přizpůsobení V12 novým emisním normám - v ničem jiném problém není.
Pro tuto chvíli tak můžeme zajásat, tohle jsme vážně nečekali. Källenius dodal, že detaily k motoru budou upřesněny v příštím roce, vůbec bychom se však nedivili, kdyby agregát byl upraven ke kooperaci se 48voltovým elektrickým systémem. Zároveň by se mohl dočkat i deaktivace válců, většího rozsahu „plachtění“ i rozšířeného rychlostního pásma, ve kterém zasahuje systém start-stop. Vše samozřejmě kvůli snížení „uhlíkové stopy”.
Tento týden tedy můžeme odstartovat zvesela, ač to v závěru toho předchozího vypadalo právě s dvanáctiválci u Mercedesu definitivně bledě. Německá automobilka totiž právě v Kantonu odhalila nový Mercedes-Maybach GLS600. Jakkoliv však dříve „šestistovkové“ označení dávala jen verzím osazeným motorem V12, v tomto případě pod kapotu zamířit osmiválec.
Källenius to vysvětlil tak, že pro GLS se s dvanáctiválcem nepočítá, a to ani v případě luxusní odnože. Naopak v tomto ohledu máme očekávat spíše downsizing, neboť nejprodávanější verzí Maybachu je šestiválcové provedení třídy S nabízené v Číně. SUV by pak mohlo jít stejným směrem, jakkoliv oficiální potvrzení zatím nedorazilo, překvapivým návratem dvanáctiválců si ale můžeme být jisti.






Dvanáctiválce ještě nejsou u Mercedesu minulostí, objemná pohonná jednotka se vrátit v roce 2021 pod kapotou třídy S
Zdroj: GT Spirit
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
před 10 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nejčtenější články
VW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
13.3.2025Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025Elektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
13.3.2025Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
13.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.12. 14:54 - pavproch
- Politický koutek 04.12. 12:30 - Stepan
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.12. 05:49 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha