Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes X: hvězdný pick-up odhaluje detaily, dorazí pouze s turbodiesely
26.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka třícípé hvězdy vzešlá z Nissanu Navara bude k dispozici ve třech výbavách. Jako užitkový základ odstartuje pod milionem korun.
Rostoucí popularita crossoverů a SUV zasáhla nemalou měrou i segment pick-upů. Tedy tu obchodní třídu, která dosud oslovovala zákazníky hlavně ve Spojených státech či Austrálii. Nově se ovšem počítá s tím, že zájem poroste v celém světě, pročež do tohoto teritoria míří i značky, jimž aktuálně vozy s otevřenou korbou v nabídce chybí. Mezi mainstreamovými automobilkami se v tomto směru výrazně profilují především Fiat a Renault, mimo to chce ovšem daný segment jako první prémiový výrobce zasáhnout také Mercedes.
Třícípá hvězda jakožto základ pro svou kreaci použije novou generaci Nissanu Navara, což bude shodou okolností také základ pro chystaný Renault Alaskan. V rámci německé značky bude novinka nejspíše pojmenována jako třída X nebo třída Z, přičemž preferenci má zatím první varianta. Už jen z toho důvodu, že dané písmeno naznačuje svou příslušnost k terénním vozům. Dorazit má do konce dekády, a to ve třech výbavách a se dvěma motory.
Po stránce výbavové bude základní model určen zejména k užitkovým účelům, zatímco prostřední stupeň již nabídne mnohem více prvků ve standardu. Vrcholná verze se pak zaměří na luxus a životní styl, přičemž stejně jako zbytek nabídky bude k dispozici pouze v provedení dual-cab. Tímto krokem chce Mercedes co nejvíce zredukovat náklady, což je ostatně také důvod, proč bylo sáhnuto po architektuře Nissanu a nikoliv zcela nové platformě.
S japonským pick-upem bude mít německá verze shodnou rovněž základní pohonnou jednotku, a sice 2,3litrový čtyřválcový turbodiesel. Ten pod kapotou modelu Navara dává k dobru 190 koní a 450 Nm točivého momentu, přičemž spojen je s tažnou kapacitou až 3 000 kg. Mimo to dorazí ještě model osazený šestiválcovým turbodieselem, v jehož případě máme počítat s 258 koňmi, 550 Nm a tažnou kapacitou 3 500 kg.
Benzinové pohonné jednotky se v nabídce neobjeví, místo toho budou moci zákazníci volit mezi dvěma druhy pohonu všech kol. U základních modelů se čtyřválcem půjde o adaptivní systém, který připojuje přední kola pouze při ztrátě trakce (či při volbě příslušného jízdního režimu), jinak se však spoléhá hlavně na zadní nápravu. Vrcholné varianty oproti tomu vsadí na stálý systém 4x4, detaily však v tomto ohledu nebyly odhaleny.
Od techniky se tedy můžeme přesunout k designu, v jehož případě máme počítat s výměnou všech panelů karoserie dárcovského vozu. Jistou nápovědu nám v tomto ohledu přináší prozatím jediná zveřejněná oficiální ilustrace, která spíše než Nissan Navara připomíná již zmiňovaný Renault Alaskan. Také v případě francouzské verze totiž japonské hrany nahradily obliny. Zda ale přesně taková bude realita, to je zatím sporné.
Jisté je ovšem tolik, že základní užitkové modely by do vínku měly dostat plechová kola. Uvnitř pak dorazí s jednoduchým látkovým čalouněním, zatímco u vrcholných verzí lze očekávat kůži, z palubní desky vystupující displej multimediálního systému, satelitní navigaci či sadu kamer monitorujících okolí celého vozu. Za příplatek bude k mání i sada doplňků AMG, pravověrný model z Affalterbachu však nedorazí.
Značka sice dodává, že o příchodu ostřejšího provedení se vedly nemalé diskuze, nicméně nakonec byl takový model zamítnut. Sportovní oddělení třícípé hvězdy totiž aktuálně má zkušenosti s vývojem sedanů, kupátek, kabrioletů a SUV, nikoliv však s pick-upem. Zde by navíc inženýrské práce bylo potřeba opravdu mnoho, neboť jak jsme již uvedli, s benzinovým motorem chystaná třída X nepočítá.
Zmínit již můžeme jen tolik, že novinka značky bude stejně jako Navara vyráběna v továrně Nissanu ve španělské Barceloně. Distribuována bude do zemí Latinské Ameriky, do Afriky, Austrálie, na Nový Zéland a samozřejmě také v rámci Evropy, přičemž ceny by měly startovat pod milionem korun v případě základního modelu. Za ten vrcholný byste ovšem již měli dát zhruba 1,5 mil. Kč.
Chystaný pick-up Mercedesu na prozatím jediné oficiální ilustraci
Novinka třícípé hvězdy bude vycházet z Nissanu Navara...
...stejně jako Renault Alaskan. Ten se má ve výrobě ukázat již letos
Zdroj: [hhttp://www.caradvice.com.au/410635/2019-mercedes-benz-x-class-z-class-ute-details-emerge/ Car Advice]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
dnes - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejnovější články
- Slavný moderátor si nechal upravit svou Teslu na drsný 1000koňový stroj, vypadá opravdu zajímavě
před 6 hodinami - Automobilka chtěla vytvořit nová pracovní místa, kvůli zakazování spalovacích motorů ale nejspíš zruší i ta stará
před 7 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 9 hodinami - Na nechtěný čtyřválcový Mercedes-AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
před 10 hodinami - VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva