Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes V 2014: třída S pro osm je tu, jen s dieselovým čtyřválcem
31.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová třícípá hvězda zvenčí vypadá jak dodávka, uvnitř ale nabízí jen luxus. Její motorový prostor se pak soustředí na spotřebu.
Tak tu konečně po několika měsících upoutávek a anoncí máme nový Mercedes-Benz třídy V. Jak asi všichni víme, novinka třícípé hvězdy nemá zaskakovat jen za předchozí Viano (případně i Vito), ale také za nepříliš úspěšnou třídu R. Je přitom opravdu sporné, zda nový model dokáže zaujmout ty zákazníky, jež dříve sáhli právě po „eRku“. Zatímco v jeho případě se mohlo mluvit o osobním voze, novinka je nefalšovaným vanem, tedy dodávkou, což je karosářská varianta, která dost možná mnoha lidem bude připadat degradující.
Zanechme ale spekulací, tento krok Mercedesu nám časem přece jen nejlépe zdokumentuje počet prodaných exemplářů. Místo toho se zaměříme na samotný vůz, který by měl do showroomů třícípé hvězdy dorazit někdy na konci května za 42 900 Eur (cca 1 180 000 Kč) bez daně. K mání přitom bude pouze s jedním motorem, 2,1litrovým čtyřválcovým turbodieselem. Ten ovšem dozná trojího naladění.
Základem se stane provedení V 200 CDI, se kterým přichází 136 koní a 330 Nm točivého momentu. Prostřední část nabídky pak tvoří model V 220 CDI, kde pohonná jednotka již produkuje 163 koní a 380 Nm, zatímco na vrcholu najdeme verzi V 250 BlueTec naladěnou na 190 koní a 440 Nm. V jejím případě pak máme počítat s průměrnou spotřebou 6 l/100 km, kdežto střed portfolia jezdí za 5,7 l/100 km.
Jízdní dynamika je momentálně neznámá, pár slov ovšem lze zmínit o převodovkách. Pro vrcholné „Véčko“ je totiž standardem sedmistupňový automat, zatímco u prvních dvou modelů dostanete v základu šestistupňové manuály. I v jejich případě však bude možné sáhnout také po automatu, přičemž výkon s největší pravděpodobností bude tak jako u předchozího Mercedesu Viano přenášen opět na zadní kola.
Technické údaje ale rozhodně nebudou tím, co se nové třídě V postará o prodeje. Důraz byl totiž již od počátku vývoje kladen na interiér, který by měl nabídnout pocity limuzíny třídy S, ovšem až pro osm pasažérů, kteří sedí usazení ve třech řadách sedadel. Mimo tuto konfiguraci je ale možné kabinu osadit pouze čtyřmi individuálními křesly, stejně jako lze všechny sedáky vyjmout a převážet pouze zavazadla.
Vybírat přitom bude možné mezi dvěma rozvory (3 200 mm a 3 430 mm) a třemi délkami karoserie (od 4 895 mm po 5 370 mm), přičemž k dispozici budou dvě úrovně výbavy V-Class a V-Class Avantgarde. Mimo to si ovšem budete moci připlatit za venkovní paket Exterior Sports nebo vnitřní sadu Interior Design. Ta se potom liší dle zvoleného stupně výbavy.
Po stránce multimediální a bezpečnostní pak nebudou chybět prvky jako systém Comand Online, hlasové ovládání Linguatronic, klimatizace Thermotronic, detekce únavy řidiče nebo technologie Crosswind Assist, která stabilizuje vůz při výraznějších větrných poryvech. Což se u karoserie vyšší stavby dozajista hodí.
Mimo to pak dorazí ještě sada kamer monitorujících prostor okolo celého vozu, adaptivní tempomat, monitoring jízdy ve správném pruhu či detekce vozů ve slepém úhlu. Samozřejmostí jsou pak přednárazové bezpečnostní systémy či elektricky ovládané zadní dveře, u nichž lze v případě potřeby otevřít pouze vrchní prosklenou část.
Zprávu můžeme uzavřít informací o výrobním zařízení, jímž se stane továrna ve španělské Vitorii. Do ní přitom koncern Daimler investoval 190 milionů EUR (5,2 miliardy korun), což by mělo zaručovat prvotřídní kvalitu. Tu si ostatně budete moci osahat naživo, a to na autosalonu v Ženevě, kde se nová třída V stoprocentně objeví.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Nová třída V má za sebou privátní představení. Veřejnost se s ní ovšem naživo bude moci seznámit již za měsíc v Ženevě
Novinka třícípé hvězdy bude k dispozici v několika provedeních, o pohon se však pokaždé bude starat 2,1litrový čtyřválcový turbodiesel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva