Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes už tříválce odmítá zcela, vadí mu hluk a vibrace
11.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Závan zdravého rozumu ze Stuttgartu jen vítáme. Jeden z největších motorových omylů Mercedes podporovat nebude, teď už vůbec.
Pokud si přečtete náš přehled nepovedených downsizingů, tříválců v něm najdete hned několik. A to je třeba dodat, že tento přehled sloužil spíše jako ukázka typů nepovedených motorů, nikoli jejich úplný výčet. Za všechny můžeme jmenovat jednotku 0,9 TCe, která si v našem testu vysloužila označení tragický motorový omyl. Ne všechny podobné agregáty jsou tak nepřesvědčivé, opravdu dobrý tříválec ale neznáme, takový neexistuje, nejde vyrobit.
Motor této koncepce bude z podstaty vždy trpět vibracemi, zvláštním zvukovým až hlukovým projevem a nestandardním rozprostřením dodávaného výkonu v průběhu otáček. Ať už si s s jeho vývojem kdokoli bude hrát jakkoli. Motivace k přepřáhnutí na tento typ motoru jsou dobře známé, nemůžeme se ale smířit a zřejmě se ani nikdy nesmíříme s tím, jak mnoho z kultivovanosti, zvukového projevu a uživatelské přívětivosti obětují a čemu. Snížení spotřeby paliva je mnohdy iluzorní či naprosto minimální a když si k tomu vezmete, co všechno navíc umí povedený čtyřválec podobného ražení. Přesto se na tříválce přepřahá a přepřahat bude, ne však všude.
Jedním z nečekaných odpůrců motorů této koncepce je už delší dobu Mercedes. Ten, i když BMW s touto výhybkou nemá problém, už dříve konstatoval, že tříválce nenasadí do větších modelů, protože nejsou dostatečně kultivované. Teď svůj odpor dále rozšířil - už je odmítá zcela.
Prof. Dr. Thomas Weber, šéf výzkumu a vývoje značky v rozhovoru pro Car and Driver doslova uvedl: „Abychom postavili menší motor, bylo by teoreticky možné 'uříznout' jeden válec, ale takový tříválec by nebyl ani blízko tomu, kde bychom chtěl být pohledem vynaložených nákladů. Navíc by nesplnil naše standardy z hlediska hluku a vibrací. Proto jsme se rozhodli následovat strategii stavící na malých i větších čtyřválcových motorech.”
Dobrá zpráva a není jediná. Automobilka sice počítá s tím, že 90 procent jejích motorů bude čtyřválcových, jen kvůli tomu ale nechce zavrhnout zbylých 10 procent zákazníků. V nabídce tak dále zachová šesti-, osmi- a dokonce i dvanáctiválcové jednotky. K tomu odmítá postavit vůz jako BMW 2 Gran Tourer, protože prý existují „zajímavější cesty, jak přepracovat více než čtyři či pět osob. A pro nás se počítají i emoce”.
Inu, ne každý chce být jako Mnichov. Jedině dobře, pro nás se počítá rozmanitost a konkurence schopná nastavovat zrcadlo nemohoucnosti rivalů...
Také Mercedes podléhá tlaku na downsizing pohonných jednotek, jak ukazuje třeba nový osmiválec AMG v modelu GT, jehož test vám brzy nabídneme. Zná ale limity, „pod čtyřválce” z rozumných důvodů nepůjde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva