Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější
29.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Legendární pracant ze Stuttgartu dostal multifunkční volant, bohatší prosklení i nové motory nabízející až 354 koní. Volit můžete z 10 karosářských verzí.
Svých patnáct minut bulvární slávy si Mercedes-Benz Unimog vybral loni, kdy se jako nový mazlíček objevil ve vozovém parku Arnolda Schwarzeneggera. Ten přitom s několikatunovým pracantem rozhodně nehodlá svážet odpad v Los Angeles, ale spíše jen provokovat legislativce, mezi něž ještě nedávno patřil. Jeho model totiž i přes veškeré snahy německé automobilky dokáže zprovodit ze světa jednoho ledního medvěda již při pouhém nastartování, další dva pak padnou za obět samotné jízdě. Přitom stačilo jen chvíli vyčkat a bývalý Terminátor mohl sáhnout po zcela novém modelu, jehož pohonné jednotky již splňují normu Euro VI a mohou se tak bez problémů pohybovat i po státě s tak přísnými emisními zákony, jako je Kalifornie. Ledním medvědům by to ale asi stejně nepomohlo, emise opravdu škodlivých plynů jsou jedna věc, produkce CO2 jiná.
Vyjma regulací se Mercedes-Benz při ladění pohonných jednotek zaměřil také na efektivnost, přičemž napříč spektrem došlo ke snížení spotřeby o 4 procenta. Na výběr jsou přitom tři čtyřválce a dva šestiválce, jejichž objem se pohybuje v rozmezí 5,1 až 7,7 litru. V závisloti na tom pak lze očekávat i daný výkon, přičemž základ se pyšní 156 koňmi a 650 Nm točivého momentu, vrchol nabízí 354 koní a až 1 200 Nm (dostupných mezi dvanácti a šestnácti sty otáčkami). Přesné jízdní výkony samozřejmě závisí na konkrétním modelu, žádné dechberoucí údaje ale rozhodně nečekejte. Stejně jako není překvapivé, že nižší spotřeby a emisí dosáhla značka především díky novým katalyzátorům, filtrům pevných částic a vstřikování AdBlue.
Po stránce stylistické lze očekávat bohatší prosklení kabiny, díky čemuž je zajištěna lepší viditelnost do všech stran. Dále byly vylepšeny čelní světlomety, které dostaly LED technologii a přibyla denní světla zasazená do masivního čelního nárazníku. Přední stěrače jsou pak uchycené na střeše, na spodní část čelních partií míří kamera. Skrze ni pak řidič může zkontrolovat přichycené komponenty, tedy např. radlici u sněžné frézy nebo třeba sekačku trávu.
Jak jsme již naznačili, volit lze z deseti verzí (U 216, U 218, U 318, U 423, U 427, U 430, U 527, U 530, U 4023 a U 5023), ke kterým se pak přidávají modely Econic určené třeba pro dopravu na letištích nebo odvoz odpadu (v tomto případě lze volit z verzí 4x2, 6x4 a 6x2/4, čímž jsou jasné jedna až dvě zadní nápravy). Ve všech případech přitom platí, že první číslo v názvu označuje velikost, zatímco druhé dvě by měly informovat o výkonu. Na to se však nemůžeme spolehnout, neboť jak dokazuje třeba vrcholná pohonná jednotka, žádnou verzi s čísly 35 tu nemáme.
Uvnitř všech modelů je pak jistotou větší prostor i komfort. První zlepšení je dáno prodloužením kabiny o 120 mm a zároveň posunutím pohonných jednotek dozadu a níže (čímž došlo ke zlepšení stability a snížení těžiště), druhé zařazením nových prvků. Kromě multifunkčního volantu tak máte k dispozici třeba lepší vyhřívání (volantu i čelního skla) nebo klimatizaci, nový je třífázový systém dofukování pneumatik a spoléhat můžete také na lépe čitelné přístroje a intuitivní ovládání.
Ceny prozatím k dispozici nejsou, podle tiskového prohlášení by ale nové Mercedesy Unimog a Econic měly být k mání hned ve 130 zemích světa (přičemž jejich majitelé mohou vybírat mezi 650 servisními zázemími). Do budoucna přitom značka připravuje ještě jedno zlepšení, a sice novou převodovku, která nahradí stávající manuál s osmi rychlostmi a šesti zpátečkami. Její ovládání se navíc přestěhuje na sloupek, díky čemuž budete mít až 14,5 tuny nákladu (u verze U 5023) lépe v rukou.
Nový Mercedes Unimog je k mání v deseti různých provedeních, z nichž mnohé jako třeba sněžná fréza, hasičský vůz či sanitní vůz slouží konkrétnímu účelu. Ostatní verze pak nabízejí značnou variabilitu a flexibilitu
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
včera - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
včera - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
včera - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
včera - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
včera - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
včera
Živá témata na fóru
- Auto z EU koupeno v ČR 01.04. 00:32 - Denino1
- Ford obecně 01.03. 20:22 - M.Z.
- BMW Divize 01.03. 16:11 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.03. 11:46 - pavproch
- Přituhuje 01.03. 09:04 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.02. 16:19 - Snowman000
- Auto pro dvě autosedačky 01.01. 16:25 - Snowman000
- VZKAZY 01.01. 14:49 - pavproch