Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější
29.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Legendární pracant ze Stuttgartu dostal multifunkční volant, bohatší prosklení i nové motory nabízející až 354 koní. Volit můžete z 10 karosářských verzí.
Svých patnáct minut bulvární slávy si Mercedes-Benz Unimog vybral loni, kdy se jako nový mazlíček objevil ve vozovém parku Arnolda Schwarzeneggera. Ten přitom s několikatunovým pracantem rozhodně nehodlá svážet odpad v Los Angeles, ale spíše jen provokovat legislativce, mezi něž ještě nedávno patřil. Jeho model totiž i přes veškeré snahy německé automobilky dokáže zprovodit ze světa jednoho ledního medvěda již při pouhém nastartování, další dva pak padnou za obět samotné jízdě. Přitom stačilo jen chvíli vyčkat a bývalý Terminátor mohl sáhnout po zcela novém modelu, jehož pohonné jednotky již splňují normu Euro VI a mohou se tak bez problémů pohybovat i po státě s tak přísnými emisními zákony, jako je Kalifornie. Ledním medvědům by to ale asi stejně nepomohlo, emise opravdu škodlivých plynů jsou jedna věc, produkce CO2 jiná.
Vyjma regulací se Mercedes-Benz při ladění pohonných jednotek zaměřil také na efektivnost, přičemž napříč spektrem došlo ke snížení spotřeby o 4 procenta. Na výběr jsou přitom tři čtyřválce a dva šestiválce, jejichž objem se pohybuje v rozmezí 5,1 až 7,7 litru. V závisloti na tom pak lze očekávat i daný výkon, přičemž základ se pyšní 156 koňmi a 650 Nm točivého momentu, vrchol nabízí 354 koní a až 1 200 Nm (dostupných mezi dvanácti a šestnácti sty otáčkami). Přesné jízdní výkony samozřejmě závisí na konkrétním modelu, žádné dechberoucí údaje ale rozhodně nečekejte. Stejně jako není překvapivé, že nižší spotřeby a emisí dosáhla značka především díky novým katalyzátorům, filtrům pevných částic a vstřikování AdBlue.
Po stránce stylistické lze očekávat bohatší prosklení kabiny, díky čemuž je zajištěna lepší viditelnost do všech stran. Dále byly vylepšeny čelní světlomety, které dostaly LED technologii a přibyla denní světla zasazená do masivního čelního nárazníku. Přední stěrače jsou pak uchycené na střeše, na spodní část čelních partií míří kamera. Skrze ni pak řidič může zkontrolovat přichycené komponenty, tedy např. radlici u sněžné frézy nebo třeba sekačku trávu.
Jak jsme již naznačili, volit lze z deseti verzí (U 216, U 218, U 318, U 423, U 427, U 430, U 527, U 530, U 4023 a U 5023), ke kterým se pak přidávají modely Econic určené třeba pro dopravu na letištích nebo odvoz odpadu (v tomto případě lze volit z verzí 4x2, 6x4 a 6x2/4, čímž jsou jasné jedna až dvě zadní nápravy). Ve všech případech přitom platí, že první číslo v názvu označuje velikost, zatímco druhé dvě by měly informovat o výkonu. Na to se však nemůžeme spolehnout, neboť jak dokazuje třeba vrcholná pohonná jednotka, žádnou verzi s čísly 35 tu nemáme.
Uvnitř všech modelů je pak jistotou větší prostor i komfort. První zlepšení je dáno prodloužením kabiny o 120 mm a zároveň posunutím pohonných jednotek dozadu a níže (čímž došlo ke zlepšení stability a snížení těžiště), druhé zařazením nových prvků. Kromě multifunkčního volantu tak máte k dispozici třeba lepší vyhřívání (volantu i čelního skla) nebo klimatizaci, nový je třífázový systém dofukování pneumatik a spoléhat můžete také na lépe čitelné přístroje a intuitivní ovládání.
Ceny prozatím k dispozici nejsou, podle tiskového prohlášení by ale nové Mercedesy Unimog a Econic měly být k mání hned ve 130 zemích světa (přičemž jejich majitelé mohou vybírat mezi 650 servisními zázemími). Do budoucna přitom značka připravuje ještě jedno zlepšení, a sice novou převodovku, která nahradí stávající manuál s osmi rychlostmi a šesti zpátečkami. Její ovládání se navíc přestěhuje na sloupek, díky čemuž budete mít až 14,5 tuny nákladu (u verze U 5023) lépe v rukou.
































































Nový Mercedes Unimog je k mání v deseti různých provedeních, z nichž mnohé jako třeba sněžná fréza, hasičský vůz či sanitní vůz slouží konkrétnímu účelu. Ostatní verze pak nabízejí značnou variabilitu a flexibilitu
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva