Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes třídy S má po faceliftu. Luxusem hýří více než kdy dříve
18.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mercedes omladil nejen standardní provedení, ale i verze AMG a Maybach. Všechny mohou profitovat též z nové techniky a vylepšených interiérů.
O faceliftu Mercedesu třídy S se mluví již měsíce, jeho představení bylo ostatně očekáváno již loni. Nakonec jsme se jej dočkali až dnes na autosalonu v Šanghaji, tamní premiéru ovšem třícípá hvězda pojala opravdu velkolepě - kromě standardní verze limuzíny totiž dorazily také varianty AMG a Maybach. Ve všech případech přitom došlo k drobným hrátkám v rámci designu a rozsáhlejšímu osvěžení v interiéru. Ještě více novinek se ale týká techniky.
My si nejprve posvítíme na exteriér, který dává na odiv hlavně novou čelní masku. Modely se šesti a osmi válci dostaly do vínku provedení se třemi dvojitými lamelami, podobné tomu, jaké dříve nosily dvanáctiválce. Pro ně jsou pro změnu aktuálně určeny přídavné a chromem potažené vertikální proužky. Maybach se navíc pyšní specifickým logotypem mezi lamelami, který mohou doplnit světlomety Intelligent Light Assist. V jejich případě přitom došlo na aplikaci tří LEDkových pruhů.
Nový je také čelní nárazník, který ve svých rozích hostí rozměrnější ventilační otvory a na první pohled se tak může zdát, že pokaždé máte tu čest s variantou AMG. Ve stejném duchu se nese i záď, jenž dává výrazně najevo kromě nového nárazníku i koncovky výfuku. Mimo to také v tomto případě došlo na modifikace světel, přičemž tentokrát lze počítat s hrátkami optických vláken uvnitř lamp při každém odemčení nebo zamčení vozu. Osvěžena byla také nabídka litých kol, kde lze vybírat ze sedmi nových variant v 17- až 20palcovém provedení. Tím nám ale modifikace zevnějšku končí, přesunout se tak můžeme do kabiny.
Ten od pohledu působí ještě noblesněji než dosud, přičemž z vizuálních změn je jasně patrný nový tříramenný volant, který nahradil dosavadní dvouramenný. Palubní deska pak hostí dvojici 12,3palcových displejů, které se již obejdou bez separovaných rámečků - místo toho naopak sdílí skleněné víko. Vylepšen byl také povrch většiny ovládacích prvků, kromě toho v nabídce dřevěných dekorů přistály dva nové - jeden přitom disponuje „otevřenými póry“. Kořené čalounění lze volit v obměněných odstínech, přičemž dorazily i nové dvoubarevné kombinace jako šedo-hnědá či hnědo-béžová. Až 64 odstínů pak nabízí ambientní osvětlení, které zvládá ozářit nejen každý záhyb, který chcete, ale nejspíše i místa, o nichž jste dosud neměli ani ponětí.
Zmínit musíme také novou technologii Energizing Comfort Control, která je vůbec první takovou na světě a která na sebe váže různé systémy jako třeba klimatizaci, osvětlení či hudební doprovod. Volit můžete ze šesti programů - Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort a Training - přičemž každý běží po dobu 10 minut a je doprovázen i odlišnou masáží. Cílem je přitom uvolnění řidiče i snaha o znovunabytí jeho koncentrace.
Tím se dostáváme k největší novince faceliftované třídy S, a sice k modernizovanému systému autonomního řízení. Ten za vás sice stále ještě nepřebere plnou kontrolu, zvládá však samovolně zastavit, pokud třeba usnete či upadnete do bezvědomí - v takovém případě je navíc přivolána i pomoc. Mimo to systém zvládá veškeré manévry na dálnicích, rychlost vozu ovšem upraví i před zatáčkami či křižovatkami.
Aby toho bylo dosaženo, máme zde nálož asistenčních systémů, mezi něž patří adaptivní tempomat, monitoring jízdních pruhů, aktivní řízení vozu v jízdních pruzích či detekce dopravního značení. V tomto ohledu navíc vůz spoléhá nejen na živý obraz kamery, ale taktéž uschovaná data v rámci navigace. Mimo to je ovšem součástí balení i plejáda vylepšených senzorů a radarů, které kromě cesty sledují i chování řidiče.
Opomenout nesmíme ani na automatické parkování skrze aplikaci v mobilním telefonu, po vzoru kupé a kabrioletu pak i čtyřmístná limuzína dostala do vínku technologii „zaklekávání“ v zatáčkách. Ta upraví vnitřní náklon karoserie až o 2,65 stupně, aby tak došlo k negování setrvačných sil. Výsledkem má být absolutní komfort na palubě, o což se ostatně stará také modifikovaný vzduchový podvozek.
Přesunout se můžeme k pohonným jednotkám, kde zpočátku bude možné volit mezi třemi základními variantami S 350d 4Matic, S 400d 4Matic a S 560 4Matic. První dvě dostaly do vínku třílitrový turbodiesel, který produkuje 286 nebo 340 koní a 600 nebo 700 Nm točivého momentu. U slabního provedení lze přitom očekávat spotřebu 5,5 litru na sto kilometrů, druhá je o desetinku žíznivější.
Benzinové provedení počítá s osmiválcem naladěný na 469 koní a 700 Nm, se kterým se pojí spotřeba 8,5 l/100 km. Kromě toho ovšem dorazí i nový řadový šestiválec M256, který kromě klasického turbodmychadla dostane do vínku i elektricky řízený kompresor a integrovaný startér-generátor. Přesný výkon třícípá hvězda zatím nezmiňuje, nicméně dočkat bychom se měli více než 408 koní.
Plug-in hybridní varianta profituje z větších baterií o kapacitě 13,3 kWh, jenž stojí za ryze elektrickým až 50kilometrovým dojezdem. V případě varianty S 63 AMG pak můžeme zmínit adopci nového čtyřlitrového bi-turba, které nahrazuje předchozí 5,5litrový osmiválec. Výkon tohoto modelu ovšem narostl na 612 koní, točivý moment pak na 900 Nm, což stačí na sprint na stovku za 3,5 s.
U osmiválcového provedení z Affalterbachu lze volit mezi pohonem zadních a všech kol, který je standardem pro vozy s levostranným řízením - tedy i pro ty, které se dostanou na český trh. Tato koncepce je přitom určena vrcholnému provedení S 65 AMG, pod jehož kapotou se ale již nic nemění - i nadále lze tedy počítat s přeplňovaným dvanáctiválcem o šestilitrovém objemu se 630 koňmi.
Tím jsme se dostali na konec, aktuálně tak jen dodáme, že osmiválcové AMG má v základu 19palcová litá kola, dvanáctiválcové pak dvacetipalcová. Kromě toho došlo k vizuálnímu poladění obou nárazníků, instalaci sportovních sedadel či celé řadě technologií, za něž musíte u méně výkonných modelů připlácet. To ale samozřejmě neznamená, že by individualizovat nešel ani vrchol...
Faceliftovaný Mercedes-Benz třídy S 2017
Faceliftovaný Mercedes-AMG S 63 4Matic 2017
Faceliftovaný Mercedes-AMG S 65 2017
Faceliftovaný Mercedes-Maybach 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- BMW před koncem roku rozjelo mohutné dodatečné slevy jen na spalovací auta. Ví, že od ledna už je bez pokut neprodá
30.11.2024 - Lada příští rok ukáže své nové SUV. Niva to nebude, přesto má jít o úplně nový a moderní vůz
30.11.2024 - EU chce nasypat Číňanům přes 25 miliard, aby naučili místní automobilky dělat elektromobily, to snad už není pravda
30.11.2024 - Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá
30.11.2024 - Vedení Volkswagenu odmítlo návrhy odborů a trvá na masivních úsporách, stávka se zdá být nevyhnutelná
1.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva