Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLS AMG Electric Drive: sériová verze má 750 elektrických koní
27.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Ještě před premiérou na výstavě v Paříži vám můžeme představit produkční verzi prvního akumulátorového supersportu Mercedesu.
Pokud má nějaký automobil letošního pařížského autosalonu šanci zářit i pod maskovací plachtou, pak je to téměř jistě Mercedes SLS AMG Electric Drive. Jestli tomu tak opravdu je, budeme vědět už za chvíli, každopádně ještě před samotným odhalením se můžete i vy sami v malé předpremiéře podívat, jestli mu něco jako chromovaná modř skutečně přistane.
V případě, že netušíte, co je tohle za vůz, vzpomeňte si na původní prototyp SLS E-Cell v barvě záři karibského slunce a jste na správné stopě. Tohle auto s novým jménem a vzezřením připomínajícím tak trochu velkou vánoční ozdobu je v podstatě jeho produkční provedení.
První sportovní Mercedes na baterky tak svou vizáží navazuje na poněkud obyčejnější, před několika dny představený sériový elektromobil postavený na základech třídy B. Omezeními danými časem nabíjení, dojezdem nebo hrozbou postupné ztráty kapacity akumulátorů jsou na stejné lodi, výkonově však hrají naprosto jinou ligu.
V předstihu vám tak můžeme říci, že čtyři elektromotory SLS Electric Drive umístěné u 19" kol (pneumatiky mají rozměry 265/35 a 295/30 R19) s společně produkují výkon 552 kW (750 koní) a točivý moment 1 000 newtonmetrů, čímž se z tohoto Mercedesu stává vůbec nejsilnější model divize AMG. Na stovku se dostane za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h - to zřejmě kvůli zamezení příliš rychlému vybití akumulátorů (tedy pokud limit není jinde, celá soustava může mít problém bez následků dlouhodobě „živit” oněch 552 kW).
Kapacita li-ion akumulátorů se samostatným chlazením resp. ohříváním činí 60 kWh a celý jejich paklík váží 548 kilogramů. Když si k tomu přidáme 45 kilogramů vážící jeden každý synchronní elektromotor s permanentním magnetem a další nezbytné příslušenství, dostaneme se na dost nepříjemný nárůst hmotnosti. Ten pravděpodobně stoji za tím, že vůz i přes svůj enormní výkon není až tak rychlý.
O spotřebě energie, dojezdu a době nabíjení si můžeme udělat nejlepší obrázek dle kapacity akumulátorů. Ta odpovídá asi 23 litrům benzinu, takže 100-150 kilometrů na nabijí by vůz měl být schopen ujet rozumným tempem. V běžné zásuvce se pak plně dobije za nějakých 20 hodin, v případě dostupnosti lepšího zdroje bude k dispozici i nabíječka schopná plnit akumulátory elektrickým výkonem až 22 kW a zkrátit dobu nabíjení na přibližně 3 hodiny.
První dodávky zákazníkům odstartují v červenci 2013. Cena? Na německém trhu v přepočtu skoro deset a půl milionu korun a to je ve srovnání se standardním SLS AMG, které zvládne disciplínu z 0 na 100 za 3,8 s a jezdí 317 km/h, více než dvojnásobná částka.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Na vlastní oči vypadá elektrický Mercedes-Benz SLS AMG ještě futurističtěji než na snímcích, které pustila do oběhu automobilka. Přesto se stane realitou
Ani výkon 750 koní nezaručuje elektrickému SLS lepší dynamiku než standardnímu modelu s výkonem 571 koní a to má AMG v záloze ještě verzi GT s 591 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch