Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLK 55 AMG 2012: nová generace s atmosférickým V8 a 422 koňmi
21.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Mercedes odhalil první informace o novém srdci svého nejmenšího AMG. Model SLK dostane atmosféricky plněný osmiválec 5,5 a výkon přes 400 koní.
Tip: Přečtěte si další podrobnosti o tomto motoru v našem novějším článku.
Třetí generaci Mercedesu SLK jsme vám podrobně představili již začátkem letošního roku a později jste se na ni mohli ještě dostatečně vynadívat díky desítkám nových fotografií a prvním videím. Na těch se objevilo leccos, po opravdu silném motoru ale nebylo ani vidu, ani slechu. Automobilka si totiž představení ostré verze AMG nechala na později, a tak se až nyní můžeme podívat na to, co nabídne.
Zatím nemáme k dispozici žádné snímky samotného vozu, zcela jasno je ale v tom, co se objeví pod jeho kapotou Díky bohu se Mercedes v tomto případě vystříhal jakéhokoli downsizingu a pod kapotu SLK AMG se dostane opět motor V8. Říkáme opět, mluvíme ale pouze o typu, neboť jde o zbrusu nový osmiválec vycházejí z přeplňovaného pětiapůllitru, jenž se nově objevuje třeba v modelu E63 AMG. Oproti němu ale pozbude přeplňování a ve srovnání s předchozí generací nabídne podstatně zvýšený výkon.
Zachován tak zůstane i název Mercedes-Benz SLK 55 AMG, a to díky podobnému objemu agregátu (5 461 ccm). Oproti odcházejícímu osmiválci o objemu 5,4 litru ale bude mít o rovných 62 koní více a maximální výkon nového srdce SLK AMG tak povyskočí na 422 koní (315 kW) ve 6 800 otáčkách, který pramení z točivého momentu až 540 Nm posazeného do 4500 otáček.
Zajímavostí je, že tento agregát s označením M152 váží po zbavení dvojice turbodmychadel jen 186 kg (tento downsizing opravdu můžeme...), což je na tak objemný motor velmi dobrá hodnota. Agregát disponuje také pokročilou technologií deaktivace válců, kdy je schopen motor pracovat pouze se čtyřmi aktivními válci a spořit tak palivo v městském cyklu. Dále je přítomen téměř povinný systém stop-start a přímé vstřikování směsi do válců.
Další pozoruhodnou vlastností nového SLK 55 AMG by měl být výfukový systém se dvěma nezávislými klapkami tlumičů výfuků, které zůstávají zcela zavřené do 2 000 ot./min, kdy by měl být motor zcela tichý, a postupně se otevírat se zvyšujícími se otáčkami a lačností řidiče po atraktivnějším zvukovém projevu. Motor by tak měl mít tišší projev v nízkých otáčkách a umožnit vám přijíždět nebo odjíždět inkognito, což se současnými modely AMG jde velmi těžko. Ke standardu již také patří pevná skládací střecha, která je vhodnější pro celoroční provoz ve středoevropských podmínkách.
Na další technické podrobnosti a parametry samotného vozu si ještě musíme počkat, Mercedes ale ujistil, že jeho dynamika bude „nastavena” tak, aby nekonkuroval většímu modelu SL. Už z těchto slov si dokážeme představit, jak asi bude SLK AMG jezdit, ale s 422 koňmi a kompaktním pojetím celého auto to určitě nebude nic špatného.
Poněkud méně líbivou zprávou je, že nové SLK se vůbec poprvé dočká naftové verze. Půjde navíc o svým zvukovým projevem nechvalně proslulý diesel 2,2 s výkonem 150 kW (250 CDI), který se podle nás do otevřeného vozu zrovna nehodí. Uvidíme ale, jak si se zvukovým projevem poradí vývojáři Mercedesu v tomto případě.
Nové SLK 55 AMG bude jistě velmi žádaným zbožím a my jej budeme moci spatřit po boku SLK 250 CDI již v říjnu 2011 na autosalonu ve Frankfurtu. U svého dealera naleznete tento model velmi pravděpodobně začátkem roku 2012, takže jaro už můžete prožívat za volantem tohoto skvostu.
Nový osmiválec pro SLK 55 AMG 2012
Mercedes-Benz SLK 2011 na starších snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 39 minutami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus