Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLK 55 AMG 2012: nová generace s atmosférickým V8 a 422 koňmi
21.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Mercedes odhalil první informace o novém srdci svého nejmenšího AMG. Model SLK dostane atmosféricky plněný osmiválec 5,5 a výkon přes 400 koní.
Tip: Přečtěte si další podrobnosti o tomto motoru v našem novějším článku.
Třetí generaci Mercedesu SLK jsme vám podrobně představili již začátkem letošního roku a později jste se na ni mohli ještě dostatečně vynadívat díky desítkám nových fotografií a prvním videím. Na těch se objevilo leccos, po opravdu silném motoru ale nebylo ani vidu, ani slechu. Automobilka si totiž představení ostré verze AMG nechala na později, a tak se až nyní můžeme podívat na to, co nabídne.
Zatím nemáme k dispozici žádné snímky samotného vozu, zcela jasno je ale v tom, co se objeví pod jeho kapotou Díky bohu se Mercedes v tomto případě vystříhal jakéhokoli downsizingu a pod kapotu SLK AMG se dostane opět motor V8. Říkáme opět, mluvíme ale pouze o typu, neboť jde o zbrusu nový osmiválec vycházejí z přeplňovaného pětiapůllitru, jenž se nově objevuje třeba v modelu E63 AMG. Oproti němu ale pozbude přeplňování a ve srovnání s předchozí generací nabídne podstatně zvýšený výkon.
Zachován tak zůstane i název Mercedes-Benz SLK 55 AMG, a to díky podobnému objemu agregátu (5 461 ccm). Oproti odcházejícímu osmiválci o objemu 5,4 litru ale bude mít o rovných 62 koní více a maximální výkon nového srdce SLK AMG tak povyskočí na 422 koní (315 kW) ve 6 800 otáčkách, který pramení z točivého momentu až 540 Nm posazeného do 4500 otáček.
Zajímavostí je, že tento agregát s označením M152 váží po zbavení dvojice turbodmychadel jen 186 kg (tento downsizing opravdu můžeme...), což je na tak objemný motor velmi dobrá hodnota. Agregát disponuje také pokročilou technologií deaktivace válců, kdy je schopen motor pracovat pouze se čtyřmi aktivními válci a spořit tak palivo v městském cyklu. Dále je přítomen téměř povinný systém stop-start a přímé vstřikování směsi do válců.
Další pozoruhodnou vlastností nového SLK 55 AMG by měl být výfukový systém se dvěma nezávislými klapkami tlumičů výfuků, které zůstávají zcela zavřené do 2 000 ot./min, kdy by měl být motor zcela tichý, a postupně se otevírat se zvyšujícími se otáčkami a lačností řidiče po atraktivnějším zvukovém projevu. Motor by tak měl mít tišší projev v nízkých otáčkách a umožnit vám přijíždět nebo odjíždět inkognito, což se současnými modely AMG jde velmi těžko. Ke standardu již také patří pevná skládací střecha, která je vhodnější pro celoroční provoz ve středoevropských podmínkách.
Na další technické podrobnosti a parametry samotného vozu si ještě musíme počkat, Mercedes ale ujistil, že jeho dynamika bude „nastavena” tak, aby nekonkuroval většímu modelu SL. Už z těchto slov si dokážeme představit, jak asi bude SLK AMG jezdit, ale s 422 koňmi a kompaktním pojetím celého auto to určitě nebude nic špatného.
Poněkud méně líbivou zprávou je, že nové SLK se vůbec poprvé dočká naftové verze. Půjde navíc o svým zvukovým projevem nechvalně proslulý diesel 2,2 s výkonem 150 kW (250 CDI), který se podle nás do otevřeného vozu zrovna nehodí. Uvidíme ale, jak si se zvukovým projevem poradí vývojáři Mercedesu v tomto případě.
Nové SLK 55 AMG bude jistě velmi žádaným zbožím a my jej budeme moci spatřit po boku SLK 250 CDI již v říjnu 2011 na autosalonu ve Frankfurtu. U svého dealera naleznete tento model velmi pravděpodobně začátkem roku 2012, takže jaro už můžete prožívat za volantem tohoto skvostu.
Nový osmiválec pro SLK 55 AMG 2012
Mercedes-Benz SLK 2011 na starších snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB