Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLK 250 CDI: první naftové SLK oficiálně
18.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud naftu nemůžete ani cítit, máte zase o jedno útočiště méně. Mercedes po kusých zmínkách odhalil model SLK 250 CDI, první naftové SLK vůbec.
Pokud pravidelně sledujete naše zpravodajství, jistě jste nyní údivem nepadli pod stůl. Mercedes nás totiž na příchod prvního naftového SLK v historii poměrně dlouho připravoval a odhalení modelu s motorem 250 CDI pod kapotou v průběhu týdne pouze upřesnilo předchozí oficiální i spekulativní informace. Již při první zmínce o novém SLK 55 AMG pro rok 2012 se automobilka tak nějak mimochodem zmínila, že krom silného osmiválce dostane vůz i o mnoho dýchavičnější dvoulitrový diesel a začátkem srpna skrze očividné PR v německém magazínu Auto Motor und Sport vypustila do světa první specifikace a také video. Od té chvíle víme od SLK 250 CDI leccos, a také proto jsme mu tentokrát nevěnovali prvořadou pozornost a na jeho specifikace se pořádně podíváme až nyní.
Jak se dalo očekávat, specifikace naznačené ve videu Auto Motor und Sport byly poněkud nadsazené, ostatně jako celá „reportáž”. Ačkoli oficiální čísla potvrdila, že vůz dostane motor 250 CDI ve stejné specifikaci jako jiné modely značky (objem 2,1 litru, výkon nejvýše 150 kW resp. 204 koní a maximum točivého momentu 500 Nm), informace o dynamice a spotřebě paliva jsou o něco skromnější. Než se k nim dostaneme, je třeba dodat, že vůz bude zprvu k mání jen se sedmistupňovou automatickou převodovkou, proto první specifikace budou patřit jen a pouze jí, automobilka ale kupodivu počítá i s uvedením verze s přímo řazeným manuálním šestikvaltem. Jen na jeho prodej dojde až v druhém kvartálu roku 2012.
Vůz si tedy od letošní podzimu koupíte zatím jen v provedení s pohonem zadních kol hnaných přes sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus. Takto vybavený vůz zrychlí na stovku za 6,7 sekundy, zrychlení z 80 na 120 km/h „dá” za 4,3 sekundy a maximální rychlost činí 243 km/h. To sice nejsou špatná čísla (jakkoli vůz je o něco málo pomalejší než stejně výkonná benzinová verze s kopresorem přeplňovanou jedna-osmičkou), tato trojcípá hvězda se ale naplno rozzáří hlavně u čerpací stanice. Tam se pochlubí kombinovanou spotřebou 4,9 litru nafty na 100 kilometrů, což ale zase není takový zázrak jako avizovaných 4,3 litru. Benzinové SLK 250 má kombinovanou spotřebu 6,2 litru, ale reálná v praxi jízd většiny z nás beztak nebude ani jedna.
Naftové roadstery vypadají na papíře zajímavě, však jsou atraktivní, relativně rychlé a přitom úsporné, praxe ovšem až tak přitažlivá není. Na trhu existují docela tiché naftové motory, které vám v roadsteru neutrhnou uši, hřmotný 250 CDI mezi ně ale rozhodně nepatří a předem se děsíme akustického „zážitku”, který jízdu s ním bude provázet. A nejsme si vůbec jisti, jestli o mnoho příjemnější zvukový projev benzinového motoru 250 má smysl měnit za cirka dvacetiprocentní rozdíl ve spotřebě.
Vzhledem k pořizovací ceně, která byla stanovena na 41 828,50 Eur (přibližně 20 tisíc Kč za hranicí jednoho milionu korun) a očekávané využitelnosti takového vozu (spíše nárazové projížďky nebo krátké jízdy, žádné statisíce kilometrů za rok) se zdá být dosti nepodstatný a nad volbou naftového provedení bychom hodně váhali.
Toto ale nechme na zvážení každého kupujícího, z jednoznačných informací ještě přidáme to, že vozu nebude chybět povinný systém start and stop a tři varianty pevné skládací střechy včetně panoramatického skleněného provedení Magic Sky Control, které se dokáže měnit z průhledné do „černé” během chvíle stiskem tlačítka.
Samozřejmě nepochybujte o tom, že tento vůz poprvé naživo uvidíme v půlce září ve Frankfurtu, nic zlomového už nám k němu ale Mercedes zřejmě říci nemůže.
Mercedes-Benz SLK 250 CDI i se svou blonďatou řidičkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva