Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLK 2011: nová generace představena
14.1.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mercedes-Benz konečně zveřejnil kompletní informace o nové generaci roadsteru SLK a pořádnou sadu jeho snímků. Revoluci nepřináší, nekonfliktní evoluci ale podle všeho ano. (+ video)
Mercedes se v posledních měsících pokoušel o postupné odhalování nového SLK, ale kouzlo tomuto postupu poněkud sebraly opakované úniky oficiálních materiálů. I proto jsme dílčím informacím třeba o prosklené střeše vozu nevěnovali větší pozornost a síly šetřili na pořádné představení. Na to došlo nyní, a tak můžeme již třetí generaci kompaktního kupé-kabrioletu (on je to tedy roadster, ale spojení kupé-roadster zní poněkud šroubovaně...) podívat z příma do očí. A ne jen do nich.
Oficiální představení vozu jsme přitom v těchto dnech tak nějak očekávali, a to z prostého důvodu - premiéra na nejvýznamnějším americkém autosalonu v Detroitu, který začal v pondělí 13. ledna, by dávala smysl. Vůz se nakonec na NAIAS vůbec neukázal, přesto se Mercedes v průběhu jeho konání rozhodl nové SLK vyslat do světa s tím, že veřejně jej představí v březnu v Ženevě. Inu, proč ne.
Možná si při pohledu na přiložené fotografie či video říkáte, že nové SLK na první pohled nevypadá až tak nově. Je to dáno jednak stejnými základními tvary a i když hlavně na přídi potkaly vůz významné změny (ten tam je orlí nos dosavadního provedení), nové pojetí je mixem toho, co již dobře známe. Pokud si vedle sebe postavíte novou třídu C a sportovní SLS, snadno v obojím uvidíte trochu nového SLK. To v žádném případě neznamená, že by vůz nebyl atraktivní, pouze na rozdíl od předchozího provedení nešokuje žádnými novými nápady a drží se spíše osvědčených řešení. Podobně pak lze hovořit o interiéru, který by měl být dle prohlášení automobilky také kvalitnější. Do rukou se nám ale zatím nedostal...
Ani pod kapotou nenastaly žádné zásadní otřesy, jakkoli není bez zajímavosti, že nabídka motorizací pro SLK je i nadále prostá jakéhokoli Dieselova agregátu, což je v dnešní době i u kupé a roadsterů poměrně neobvyklé. Mercedes tak pro SLK nabídne zprvu trojici zážehových motorů vybavených přímým vstřikováním a systémem start/stop. Motory by i díky tomu měly být v průměru o čtvrtinu hospodárnější než dosud a to je opravdu velký rozdíl.
Základní model SLK 200 BlueEfficiency nabídne z kompresorem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 l, který podává výkon až 135 kW (184 koní). To v v kombinaci se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 7 sekund a maximální rychlost až 237 km/h. Průměrná spotřeba při důchodcovské eurojízdě má přitom činit 6,1 l/100 km.
Pokud by vám 184 koní nestačilo, můžete sáhnout po variantě SLK 250 BlueEfficiency, která ze stejného motoru „doluje” výkon až 150 kW (204 koní). Ten zajistí akceleraci na 100 km/h za 6,6 sekundy, maximální rychlost pak činí 243 km/h. Průměrná spotřeba v eurocyklu pak činí 6,2 l/100 km.
Nejnáročnější se zatím budou muset spokojit s dočasným vrcholem jménem SLK 350 BlueEfficiency. Ten nabízí inovovaný šestiválcem do V s objemem 3,5 litru a výkonem až 225 kW (306 koní). Zychlení z 0 na 100 km/h se v tomto případě odehraje za 5,6 sekundy a nejvyšší rychlost si již sáhne na umělý limit 250 km/h. Spotřeba je i v tomto případě velmi příznivá, pouze 7,1 l/100 km v kombinovaném režimu dle aktuálních norem.
U tři sta šesti koní nabídka motorizací nového SLK pochopitelně neskončí, kam až dosáhne ale zatím můžeme jen spekulovat. Ostrá verze AMG by podle nejnovější zákulisních informací měla dostat opět atmosférický osmiválec o objemu 5,5 litru, který ale vznikne „deturbizací” současného 5,5 V8 biturbo. Takový motor by měl nabídnout okolo 420 koní výkonu, což by celkem zapadlo do palety motorů nového SLK (aktuální 5,5 V8 se svým výkonem okolo 350 koní by proti verzi SLK 350 nenabídl o tolik více muziky). Jak to ale nakonec dopadne se nechme překvapit.
Z technckých zajímavostí se ještě na chvíli zastavme u podvozku, který nabídne nejen standardní podvozek s vinutými pružinami a tlumiči, ale i tužší sportovní pružení a adaptivními tlumiči Dynamic Handling Package. Ty bude doprovázet i posílená brzdová soustava a ostřejší řízení.
Pokud si již nyní brousíte na nové SLK zoubky, můžete si hned z počátku prodejů pořídit tzv. Edition 1, která standardní výbavu doplní o panoramatickou střechu, právě soustavu Dynamic Handling Package, optický paket AMG, dvoubarevné kožené čalounění interiéru, systém Airscraft pro komfortní jízdu se staženou střechou (jde de facto o vytápění pro krk a jeho okolí) a několika dalšími drobnostmi. Nebude zdarma, nicméně i cena okolo 200 tisíc Kč se zdá být výhodná.
Připočítat si ji můžete k základním cenám cca 940 tisíc Kč (přepočtem z ceny v eurech) pro verzi SLK 180, 1,1 milionu Kč pro verzi SLK 200 a 1,3 milionu Kč pro variantu SLK 350. Němečtí dealeři stříbrného šípu začnou objednávky přijímat již v pondělí, tedy 17. ledna 2011...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus