Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLC 2016: facelift SLK je venku, AMG přišlo o V8 a 54 koní
16.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Modernizovaná verze roadsteru počítá ve standardu pouze se čtyřválci, varianta SLC 43 AMG nahradila motor V8 šestiválcem s 367 koňmi.
Co se ještě včera zdálo být ne zrovna krásným snem, to je dnes realitou. Automobilka s třícípou hvězdou ve znaku totiž ve snaze maximálně vyhovět emisně-spotřebovému diktátu Bruselu sebrala Mercedesu SLC osmiválcovou pohonnou jednotku. Na její místo se nastěhoval přeplňovaný šestiválec, který již známe z modelů C 450 nebo GLE 450. Ačkoliv jde přitom o nový vrchol řady, k navýšení výkonu nedošlo. Počítat tedy nadále můžeme „pouze“ se 367 koňmi a 520 Nm točivého momentu.
Ve srovnání s dosavadní 5,5litrovou variantou naladěnou na 421 koní a 540 Nm tedy nejde jen o downsizing (-2,5 litru, 2 válce), ale celkovou degradaci, neboť kromě menšího objemu doznala zhoršení rovněž jízdní dynamika. Ke zrychlení z klidu na stovku totiž potřebujete 4,7 sekundy, tedy o desetinu více než dříve. Počítat je sice možné s nižší spotřebou (7,8 versus 8,4 l/100 km), nicméně to je nejspíše slabá útěcha. To samé pak ostatně platí o nejvyšší rychlosti omezené opětovně na 250 km/h.
Souběžně se změnou agregátu došlo rovněž k výměně převodovky, sedmistupňový automat tak byl nahrazen devítistupňovým s jízdními režimy Comfort, Sport, Sport Plus, Eco a Individual. Mimo to je možné vrcholnou verzi roadsteru osadit sportovním podvozkem AMG Ride Control, který počítá se stavitelnými tlumiči, nebo mechanickým samosvorem, 18palcová litá kola jsou však již v základu. A stejně tak je možné počítat ve standardu s koženým čalouněním.
Stejně jako zbytek řady se i verze SLC 43 AMG chlubí především pozměněnou přídí, kde najdeme novou čelní masku a nárazník či zrevidované světlomety, které mohou být na přání vybaveny diodami. Vzadu se pak roadster třícípé hvězdy chlubí přeprofilovaným nárazníkem, do kterého byly integrovány falešné koncovky výfuku. Také zde je přitom možné mluvit o jiné grafice lamp, dále facelift přiváží nová 16palcová až 18palcová litá kola.
Uvnitř je možné počítat s novým sportovním volantem obšitým perforovanou kůží nebo zrevidovaným přístrojovým štítem. Modernizace se dočkal i multimediální systém Comand Online, který počítá s novými funkcemi, dvěma porty na USB a větším sedmipalcovým displejem. Jiné je rovněž čalounění nebo hliníkové či karbonové dekory, zmínit můžeme také modernizovanou navigaci, která počítá s tříletou obnovou map zcela zdarma.
Revizím se nevyhnula ani elektrohydraulická střecha, kterou nyní můžete stahovat či natahovat při rychlostech do 40 km/h. Při volbě prosklené varianty nebo paketu Keyless-Go je přitom možné v zavazadlovém prostoru počítat se separátorem, který automaticky zabrání jejímu stažení, pokud máte nad zadní nápravou příliš mnoho tašek. Pro maximální komfort při jízdě „nahoře bez“ je pak opětovně k dispozici krční šála Airscarf.
Zmínit můžeme ještě tolik, že standardní verze Mercedesu SLC počítají pouze se čtyřválcovými motory, jejichž výkony pokrývají pásmo od 156 do 245 koní. Provedení SLC 180 a SLC 200 jsou v základu osazena šestistupňovým manuálem, za příplatek je ovšem můžete stejně jako varianty SLC 300 a SLC 250d osadit devítistupňovým automatem.
Živý debut modernizovaného roadsteru je naplánován na lednový autosalon v Detroitu, do prodeje se pak Mercedes SLC dostane na jaře příštího roku. Na ceny je ovšem prozatím ještě příliš brzy, i když razantní změnu oproti stávajícímu stavu především u čtyřválcových modelů nečekáme.
Standardní verze Mercedesu SLC již počítají pouze se čtyřválci...
...zatímco varianta SLC 43 AMG dostala do vínku šestiválec
Technické parametry jednotlivých modelů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 49 minutami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024 - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
28.11.2024 - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
28.11.2024
Živá témata na fóru
- 532 / 5.000 Vybíráte to správné vozidlo Tatra do těžkého terénu? 12.27. 03:36 - tacticmolt
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien