Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SL63 AMG 2012: nové SL AMG detailně představeno
22.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Na překvapivé odhalení SL AMG R231 po boku nové Formule 1 navázal Mercedes jeho poněkud obvyklejším představením. Tady je.
Po loňské premiéře nového Mercedesu SL bylo jen otázkou času, kdy přijde řada i na ostré provedení z dílen divize AMG. Vzhledem k množícím se špionážním fotografiím prototypů se stále mírnějším maskováním bylo možné očekávat, že Mercedes nepromarní šanci užít si s novinkou záře reflektorů ženevského autosalonu. A také že nepromarní, což naznačovalo již včerejší uvolnění prvních fotografií a informací při příležitosti představení nového monopostu pro letošní šampionát Formule 1 ve španělské Barceloně přispěchal. Nyní máme k dispozici i kompletní informace a obvyklejšími snímky, tak si to všechno pojďme projít.
Předně je třeba říci, že zatímco včerejší způsob prvotního odhalení překvapivý byl, na samotném SL63 AMG 2012 je všechno tak nějak podle očekávání. Už jeho vzhled nepřichází téměř s ničím novým, když se oproti výchozímu provedení liší jen mírně upraveným předním nárazníkem s novými LED-světly pro denní svícení, novým zadním nárazníkem s integrovaným difuzorem lemovaným dvěma dvojitými koncovkami výfuků a dále už jen řadou drobností jako je výraznější odtrhová hrana na víku zavazadelníku. Ani specifická kola nevypadájí zvlášť dramatičtěji - buď je tedy již základní SL „vysportované” jak to jen jde, nebo to od AMG vsadilo na decentnější tón.
Podobná slova bychom mohli opakovat na adresu interiéru, který nyní vidíme vlastně poprvé. Jsou tu nová sedadla, čalounění kůží Nappa nebo obložení palubní desky karbonovými doplňky, tím ale krom pár dodatečných označení písmeny AMG odlišnosti víceméně končí. A tak se raději podívejme na techniku.
Okolo čeho dělá Mercedes v případě nového SL velké haló je snížení jeho hmotnosti a nejinak je tomu v případě verze 63 AMG. Jde jistě o významný a chvályhodný krok a redukce „živé váhy” o plných 125 kilogramů si vypadá skoro dojemně. Jenže každou změnu je třeba vztáhnout k výchozímu stavu a ten v tomto případě volal po ještě větší dietě - s výslednými 1 840 kg jde sice o nejlehčí SL AMG poslední dekády, i tak je to ale na dvoumístný roadster se sportovními ambicemi hodně vysoká hodnota.
Není ale třeba pochybovat o tom, že i s touto zátěží vůz pojede jako z praku. Postará se o to už dobře známý motor s kódovým označením M157, tedy osmiválec o objemu 5,5 litru dopovaný dvěma turbodmychadly. V základní konfiguraci dodá SL63 AMG až 395 kW (537 koní) výkonu při 5 500 ot./min, jenž mají základ v nejvýše 800 Nm točivého momentu posazeným do rozmezí 2 000 až 4 500 ot./min.
Vůz s tímto stádem hřebců zrychlí z 0 na 100 km/h za více než obstojných 4,2 sekundy, maximální rychlost 250 km/h pak definuje omezující elektronika. Pokud by vám tyto hodnoty nestačily, můžete hned od začátku výroby sáhnout po paketu AMG Performance, který zajistí zvýšení maxima výkonu na 415 kW (564 koní) a točivého momentu k 900 Nm při stejných otáčkách. Zrychlení na stovku se zlepší pouze nepatrně (4,1 s), maximální rychlost se ale posune až k novému omezovači na 300 km/h.
Informace o kombinované spotřebě je určena hlavně Evropské komisi, pro pořádek ji ale můžeme zmínit. Má hodnotu 9,9 l/100 km, už teď je ovšem jasné, že s podobným apetitem si vystačí leda Gerhard Plattner.
O přenos výkonu na silnici se postará starý dobrý brach motoru M157, sedmistupňová automatická převodovka se dvěma spojkami, u Mercedesu zvaná MCT. Nabídne čtyři různé režimy řazení (C - Controlled Efficiency, S -Sport, S+ - Sport plus a M - Manual), jejichž smysl snad není nutné blíže rozebírat. Dodáme pouze, že režim Controlled Efficiency je nyní schopen pracovat i se systémem start and stop, i to je ale zpráva zajímavá spíše pro Barrosovu partu.
S výkonem dále pracují 19" nebo 20" kola s pneumatikami 255/35 vpředu 285/30 vzadu. Pokud jde o jeho krocení, má SL k dispozici brzdy s kotouči o průměru 15,3" vpředu a 14,2 palce vzadu, do kterých se zakusují šesti- resp. jednopístkové třmeny. Pro náročnější budou stejně jako u nového BMW M6 k dispozici karbon-keramické brzdy, jenž poznáte nejen podle poněkud nelesklých kotoučů, ale i podle rudě zbarvených třmenů.
Mercedes u podvozku své nejžhavější novinky pochopitelně slibuje skvělé naladění podvozku, jehož fungování mají pomoci i adaptivní tlumiče. Ty možné nastavovat ve dvou režimech - Sport nebo Comfort. Ještě více možností skýtá posilovač řízení, kterému se zřejmě též bude nejvíce líbit v režimu Sport Handling, pokud by vás ale se všemi prvky v tomto režimu chování vozu neuspokojovalo, můžete jej dále vylepšit příplatkovým, ještě méně kompromisním podvozkem a samosvorným diferenciálem.
Jak jsme již zmínili, veřejný debut čeká SL63 AMG v Ženevě, do prodeje by se tato novinka měla dostat v následujících týdnech. Českou cenu zatím neznáme, v Německu ale bude vůz k mání v základním provedení za 157 675 Eur (cca 3,95 milionu Kč), na AMG Performance Package si připravte dalších 4 280 Eur (cca 107 tisíc Kč).
Živé fotky Mercedesu SL63 AMG ze Ženevy 2012
Kompletní galerie dosud uvolněných fotek Mercedesu SL63 AMG 2012
Nový Mercedes SL63 AMG nepřichází s ničím překvapivým, o pozoruhodný stroj ale jde tak jako tak
Pro úplnost přidáváme i včerejší snímky z Barcelony
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva