Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SL 2016: facelift v detailech, už základní SL 400 má 367 koní
18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Roadster se nově může pochlubit i „zaklekáváním“ v zatáčkách či hořčíkovým volantem. A nezapomněl ani na verze SL 63 a SL 65 AMG.
O faceliftovaném Mercedesu SL jsme se již nemalou měrou rozpovídali na sklonku minulého týdne, kdy třícípá hvězda pustila do světa - ať už úmyslně, nebo ne - první várku fotek a informací. Tehdy však nebyly známy technické parametry, na které si posvítíme dnes. Mimo to samozřejmě přidáme k dobru také čerstvé snímky a zároveň i šestici videí, na kterých jsou zachyceny především varianty SL 500 a SL 63 AMG. A aby toho nebylo málo, pak samozřejmě nezapomeneme zabrousit i do těch zákoutí designu a techniky, jež jsme minule neodhalili.
Nejprve se však budeme zabývat motorovým prostorem, který v případě základní varianty SL 400 počítá s třílitrovým šestiválcem. Právě tento agregát se dočkal proklamovaného posílení, neboť nově produkuje 367 koní a 500 Nm, tedy o 35 koní a 20 Nm více než dříve. Veškerý výkon míří na zadní kola skrze devítistupňový automat, přičemž stovku nejlevnější SL pokoří již za 4,9 sekundy. Maximálně se přitom rozjede na 250 km/h, normovaná spotřeba pak byla vypočítána na 7,7 l/100 km.
Ve všech ostatních případech se již pohonné ústrojí nemění, zmínku si ale zaslouží i tak. V případě Mercedesu SL 500 je tedy možné počítat s 4,7litrovým osmiválcem, který byl naladěn na 455 koní a 700 Nm. Stovku toto provedení zdolá za 4,3 sekundy, zatímco SL 63 AMG je o dvě desetiny rychlejší a SL 65 AMG zvládne danou disciplínu rovnou za 4 s. Nápomocen je mu přitom dvanáctiválec o výkonu 630 koní a 1 000 Nm, níže postavená varianta dostala V8, 585 koní a 900 Nm.
Modely z Affalterbachu si zároveň musí vystačit se sedmistupňovým automatem, přičemž nejvyšší rychlost mají ve standardu omezenou taktéž na 250 km/h. S příplatkovým paketem AMG Driver‘s Package však zvládají zdolat i magickou třístovku. V průměru si pak osmiválcová verze řekne o 9,8 až 10,1 litru paliva na sto kilometrů, v případě dvanáctiválce je třeba počítat s 11,9litrovou žíznivostí. Ovšem jen v laboratorních podmínkách či s lehkou nohou na plynu.
O „zaklekávání“ v zatáčkách jsme mluvili již minule, pročež nyní pouze dodáme, že daná technologie je spojena s příplatkovým podvozkem (verze AMG jej mají v základu) Active Body Control. Ten počítá s pěti jízdními režimy a zároveň při vyšších rychlostech sníží světlou výšku o 13 milimetrů. V případě překonávání silničních retardérů ovšem není problém naopak po stisku tlačítka podvozek o 50 mm zdvihnout.
Od spodních partií zamíříme k těm horním, tedy k pevné skládací střeše. Tu je možné stáhnout při rychlostech do 40 km/h, přičemž doplněna může být systémem Magic Sky Control, který v řádu sekund mění její propustnost od čiré až po temnou. Mimo to pak v zavazadlovém prostoru najdeme nový separátor, který po stisku tlačítka může zhoupnout složené panely o 25 stupňů nahoru.
Po stránce bezpečnostní lze očekávat příchod autonomních brzd, radarového tempomatu, detekce vozů ve slepém úhlu, monitoringu jízdních pruhů a parkovacím asistentu. Standardem jsou nové čelní diodové světlomety, které dostaly do vínku i kamerou naváděné paprsky. Kromě toho se modernizované SL pochlubí i jinou čelní maskou nebo barvami Brilliant Blue a Designo Grey Magno.
Uvnitř zůstává zachována základní architektura, nový je ovšem kupříkladu tříramenný sportovní volant s hořčíkovou strukturou. Veškeré ručičky přístrojového štítu pak při nastartování obkrouží celé pásmo, než se vrátí do základní pozice. Zmínit můžeme i integraci systémů Apple CaPlay a Android Auto, stejně jako je možné počítat s mnohem širší selekcí doplňkových aplikací.
Tím ale představení faceliftu můžeme považovat za úplné, na závěr dodáme jen informace o zahájení prodeje. K tomu dojde v lednu příštího roku, první vozy pak zamíří k zákazníkům v dubnu.
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Mercedesu SL 2016
















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 2 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 5 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB