Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SL 2016: facelift v detailech, už základní SL 400 má 367 koní
18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Roadster se nově může pochlubit i „zaklekáváním“ v zatáčkách či hořčíkovým volantem. A nezapomněl ani na verze SL 63 a SL 65 AMG.
O faceliftovaném Mercedesu SL jsme se již nemalou měrou rozpovídali na sklonku minulého týdne, kdy třícípá hvězda pustila do světa - ať už úmyslně, nebo ne - první várku fotek a informací. Tehdy však nebyly známy technické parametry, na které si posvítíme dnes. Mimo to samozřejmě přidáme k dobru také čerstvé snímky a zároveň i šestici videí, na kterých jsou zachyceny především varianty SL 500 a SL 63 AMG. A aby toho nebylo málo, pak samozřejmě nezapomeneme zabrousit i do těch zákoutí designu a techniky, jež jsme minule neodhalili.
Nejprve se však budeme zabývat motorovým prostorem, který v případě základní varianty SL 400 počítá s třílitrovým šestiválcem. Právě tento agregát se dočkal proklamovaného posílení, neboť nově produkuje 367 koní a 500 Nm, tedy o 35 koní a 20 Nm více než dříve. Veškerý výkon míří na zadní kola skrze devítistupňový automat, přičemž stovku nejlevnější SL pokoří již za 4,9 sekundy. Maximálně se přitom rozjede na 250 km/h, normovaná spotřeba pak byla vypočítána na 7,7 l/100 km.
Ve všech ostatních případech se již pohonné ústrojí nemění, zmínku si ale zaslouží i tak. V případě Mercedesu SL 500 je tedy možné počítat s 4,7litrovým osmiválcem, který byl naladěn na 455 koní a 700 Nm. Stovku toto provedení zdolá za 4,3 sekundy, zatímco SL 63 AMG je o dvě desetiny rychlejší a SL 65 AMG zvládne danou disciplínu rovnou za 4 s. Nápomocen je mu přitom dvanáctiválec o výkonu 630 koní a 1 000 Nm, níže postavená varianta dostala V8, 585 koní a 900 Nm.
Modely z Affalterbachu si zároveň musí vystačit se sedmistupňovým automatem, přičemž nejvyšší rychlost mají ve standardu omezenou taktéž na 250 km/h. S příplatkovým paketem AMG Driver‘s Package však zvládají zdolat i magickou třístovku. V průměru si pak osmiválcová verze řekne o 9,8 až 10,1 litru paliva na sto kilometrů, v případě dvanáctiválce je třeba počítat s 11,9litrovou žíznivostí. Ovšem jen v laboratorních podmínkách či s lehkou nohou na plynu.
O „zaklekávání“ v zatáčkách jsme mluvili již minule, pročež nyní pouze dodáme, že daná technologie je spojena s příplatkovým podvozkem (verze AMG jej mají v základu) Active Body Control. Ten počítá s pěti jízdními režimy a zároveň při vyšších rychlostech sníží světlou výšku o 13 milimetrů. V případě překonávání silničních retardérů ovšem není problém naopak po stisku tlačítka podvozek o 50 mm zdvihnout.
Od spodních partií zamíříme k těm horním, tedy k pevné skládací střeše. Tu je možné stáhnout při rychlostech do 40 km/h, přičemž doplněna může být systémem Magic Sky Control, který v řádu sekund mění její propustnost od čiré až po temnou. Mimo to pak v zavazadlovém prostoru najdeme nový separátor, který po stisku tlačítka může zhoupnout složené panely o 25 stupňů nahoru.
Po stránce bezpečnostní lze očekávat příchod autonomních brzd, radarového tempomatu, detekce vozů ve slepém úhlu, monitoringu jízdních pruhů a parkovacím asistentu. Standardem jsou nové čelní diodové světlomety, které dostaly do vínku i kamerou naváděné paprsky. Kromě toho se modernizované SL pochlubí i jinou čelní maskou nebo barvami Brilliant Blue a Designo Grey Magno.
Uvnitř zůstává zachována základní architektura, nový je ovšem kupříkladu tříramenný sportovní volant s hořčíkovou strukturou. Veškeré ručičky přístrojového štítu pak při nastartování obkrouží celé pásmo, než se vrátí do základní pozice. Zmínit můžeme i integraci systémů Apple CaPlay a Android Auto, stejně jako je možné počítat s mnohem širší selekcí doplňkových aplikací.
Tím ale představení faceliftu můžeme považovat za úplné, na závěr dodáme jen informace o zahájení prodeje. K tomu dojde v lednu příštího roku, první vozy pak zamíří k zákazníkům v dubnu.
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Mercedesu SL 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před hodinou - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 3 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 4 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 6 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.