Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SL 2016: facelift v detailech, už základní SL 400 má 367 koní
18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Roadster se nově může pochlubit i „zaklekáváním“ v zatáčkách či hořčíkovým volantem. A nezapomněl ani na verze SL 63 a SL 65 AMG.
O faceliftovaném Mercedesu SL jsme se již nemalou měrou rozpovídali na sklonku minulého týdne, kdy třícípá hvězda pustila do světa - ať už úmyslně, nebo ne - první várku fotek a informací. Tehdy však nebyly známy technické parametry, na které si posvítíme dnes. Mimo to samozřejmě přidáme k dobru také čerstvé snímky a zároveň i šestici videí, na kterých jsou zachyceny především varianty SL 500 a SL 63 AMG. A aby toho nebylo málo, pak samozřejmě nezapomeneme zabrousit i do těch zákoutí designu a techniky, jež jsme minule neodhalili.
Nejprve se však budeme zabývat motorovým prostorem, který v případě základní varianty SL 400 počítá s třílitrovým šestiválcem. Právě tento agregát se dočkal proklamovaného posílení, neboť nově produkuje 367 koní a 500 Nm, tedy o 35 koní a 20 Nm více než dříve. Veškerý výkon míří na zadní kola skrze devítistupňový automat, přičemž stovku nejlevnější SL pokoří již za 4,9 sekundy. Maximálně se přitom rozjede na 250 km/h, normovaná spotřeba pak byla vypočítána na 7,7 l/100 km.
Ve všech ostatních případech se již pohonné ústrojí nemění, zmínku si ale zaslouží i tak. V případě Mercedesu SL 500 je tedy možné počítat s 4,7litrovým osmiválcem, který byl naladěn na 455 koní a 700 Nm. Stovku toto provedení zdolá za 4,3 sekundy, zatímco SL 63 AMG je o dvě desetiny rychlejší a SL 65 AMG zvládne danou disciplínu rovnou za 4 s. Nápomocen je mu přitom dvanáctiválec o výkonu 630 koní a 1 000 Nm, níže postavená varianta dostala V8, 585 koní a 900 Nm.
Modely z Affalterbachu si zároveň musí vystačit se sedmistupňovým automatem, přičemž nejvyšší rychlost mají ve standardu omezenou taktéž na 250 km/h. S příplatkovým paketem AMG Driver‘s Package však zvládají zdolat i magickou třístovku. V průměru si pak osmiválcová verze řekne o 9,8 až 10,1 litru paliva na sto kilometrů, v případě dvanáctiválce je třeba počítat s 11,9litrovou žíznivostí. Ovšem jen v laboratorních podmínkách či s lehkou nohou na plynu.
O „zaklekávání“ v zatáčkách jsme mluvili již minule, pročež nyní pouze dodáme, že daná technologie je spojena s příplatkovým podvozkem (verze AMG jej mají v základu) Active Body Control. Ten počítá s pěti jízdními režimy a zároveň při vyšších rychlostech sníží světlou výšku o 13 milimetrů. V případě překonávání silničních retardérů ovšem není problém naopak po stisku tlačítka podvozek o 50 mm zdvihnout.
Od spodních partií zamíříme k těm horním, tedy k pevné skládací střeše. Tu je možné stáhnout při rychlostech do 40 km/h, přičemž doplněna může být systémem Magic Sky Control, který v řádu sekund mění její propustnost od čiré až po temnou. Mimo to pak v zavazadlovém prostoru najdeme nový separátor, který po stisku tlačítka může zhoupnout složené panely o 25 stupňů nahoru.
Po stránce bezpečnostní lze očekávat příchod autonomních brzd, radarového tempomatu, detekce vozů ve slepém úhlu, monitoringu jízdních pruhů a parkovacím asistentu. Standardem jsou nové čelní diodové světlomety, které dostaly do vínku i kamerou naváděné paprsky. Kromě toho se modernizované SL pochlubí i jinou čelní maskou nebo barvami Brilliant Blue a Designo Grey Magno.
Uvnitř zůstává zachována základní architektura, nový je ovšem kupříkladu tříramenný sportovní volant s hořčíkovou strukturou. Veškeré ručičky přístrojového štítu pak při nastartování obkrouží celé pásmo, než se vrátí do základní pozice. Zmínit můžeme i integraci systémů Apple CaPlay a Android Auto, stejně jako je možné počítat s mnohem širší selekcí doplňkových aplikací.
Tím ale představení faceliftu můžeme považovat za úplné, na závěr dodáme jen informace o zahájení prodeje. K tomu dojde v lednu příštího roku, první vozy pak zamíří k zákazníkům v dubnu.
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Mercedesu SL 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva