Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém
18.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Daimler považuje příští třídu SL za tak konstrukčně zajímavý vůz, že s předstihem odhaluje holou karoserii. Ta se vrací k původní zkratce Sport Leicht.
O fotografie skutečného automobilu se s vámi ještě nemůžeme podělit, Mercedes zveřejnil toliko snímky zakamuflované testovací muly, ale pohled na kostru a konstrukční detaily budoucího SL je neméně zajímavý. Automobilka se totiž více než kdykoli jindy v historii obrací na původní jméno Sport Leicht, což v němčině znamená sportovní lehkost.
Klíčem ke snižování hmotnosti se stane různě zpracovaný hliník. Firma použila při návrhu a stavbě vozu klasické lité komponenty, lisované a pomocí superformování protlačované prvky ale také kované díly. Každá aplikace přitom vycházela ze skutečného namáhání součástky a cílem bylo dosáhnout co nejvyšší pevnost a odolnost vůči kroucení při současném snížení hmotnosti. To se povedlo, takže samotná karoserie budoucí třídy SL bude o 220 kg lehčí než u předchůdce, jehož základy pochází z modelu z roku 2003 zapsaného pod kódovým označením R230.
Rozdíl ve hmotnosti finálního auta bude kvůli použití rozsáhlejší výbavy poněkud menší, ale v zákulisí Mercedesu se tvrdí, že novinka bude v závislosti na motoru a výbavě pořád lehčí zhruba o 140 kg. Přes toto radikální zaměření na snížení hmotnosti bude nová karoserie minimálně o dvacet procent odolnější ve zkrutu, který má značný negativní vliv na ovladatelnost a podporuje rovněž vznik nežádoucích pazvuků.
Nový typ konstrukce využívající nepřeberné množství lisovacích raznic k dosažení požadovaných strukturovaných tvarů a tím i pevnosti jednotlivých panelů (všimněte si například vnitřní stranu kapoty nebo podlahu zavazadelníku) se má velmi příznivě projevit nejen na zlepšení jízdních vlastností, ale Mercedes sleduje snížením hmotnosti i cíle, které jsou diktovány zvenčí skrze zákony EU na snižování emisí. Navíc všechny nové motory dostanou přímé vstřikování, takže průměrná spotřeba třídy SL by se měla snížit přibližně o třicet procent (ačkoli bychom neměli zapomínat, že firmy se více přizpůsobují neflexibilní metodice měření než skutečným provozním podmínkám).
K dalším revolučním prvkům nového Mercedesu SL patří též systém Magic Vision Control. To, co na první pohled vypadá jako tajemná technologie třeba 360stupňové radarové kontroly kolem vozu, je ve skutečnosti „jen“ nová konstrukce ostřikování předního okna. Nevzpomenu si teď, která z automobilek před pár lety nabízela ostřik přímo před stírací gumovou lištu (dokonce jsou taková auta ještě stále v prodeji, vzpomenete si?), ale fungovalo to skvěle. Něco podobného se teď objeví rovněž u Mercedesu. S tím rozdílem, že čelní sklo bude kropeno soustavou trysek vrtaných do těla stěrače pomocí laseru. Automobilka slibuje, že tím eliminuje nežádoucí postříkání posádky při jízdě se staženou střechou, na druhou stranu ale bude muset myslet také na adekvátní vyhřívání a filtraci čistící kapaliny, aby se miniaturní dírky neucpávaly. Zdá se to být skutečně sofistikované řešení, ačkoli nazývat to „magickou kontrolou výhledu“ zní poněkud... marketingově.
Poslední, zatím představenou novinkou je tzv. Front Bass systém, což, jak správně tušíte, souvisí s ozvučením automobilu. Mercedes se rozhodl, že přední basové reproduktory audia nenamontuje do dveří nebo pod sedadla, ale integruje je přímo před posádku do motorové přepážky. První lidé, kteří měli možnost vyzkoušet si toto řešení při jízdě v zakamuflovaných vozech, mluví o „naprosto ohromujícím účinku na kvalitu reprodukce zvuku“.
V tuto chvíli více novinek nemáme, ale blížící se autosalon v Detroitu možná přinese jedno velké překvapení s třícípou hvězdou na kapotě. Nezapomínejte, že Mercedes SL „modelového roku 2013“ neznamená, že bychom museli čekat dalších dvanáct měsíců.
























Hmotnost nové třídy SL by měla být ve srovnání s předchůdcem v průměru o 140 kg nižší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva