Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km
9.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velký německý hybrid se představuje s benzinovým V6 o výkonu 333 koní a bateriemi o kapacitě 8,7 kWh. Spotřeba prý klesne pod 3 l/100 km.
O nové třídě S jsme naposledy mluvili v souvislosti s verzí Pullman, která je považována za legitimního nástupce Maybachu. K jejímu odhalení však dojde až někdy příští rok, pročež se klidně můžeme věnovat dalším novinkám třícípé hvězdy. A to konkrétně chystané verzi S500 Plug-In Hybrid, která se ukáže v září na autosalonu ve Frankfurtu. Část techniky však Mercedes-Benz odhalil již nyní při privátní akci, díky čemuž se tomuto „ekologickému“ modelu můžeme podívat pod kůži s menším předstihem.
I přes poněkud zavádějící název pod kapotou ovšem nenajdeme osmiválcový motor. Místo něj se o pohon stará šestiválec o výkonu 333 koní a točivém momentu 480 Nm, jemuž asistuje elektromotor napájený v kufru uloženými bateriemi o kapacitě 8,7 kWh. Jízdní dynamiku Mercedes-Benz neuvádí, v rámci žíznivosti by ovšem třída S měla být prvním prémiovým vozem se spotřebou „pod tři litry“. Logicky asi tak skutečnou jako u Opelu Ampera.
Této hodnoty třídy S dosáhne hlavně díky tomu, že zvládne ujet až 30 km čistě na předem dobitou elektrickou energii, dobu dobíjení automobilka neudává. Můžeme si ale snadno spočítat, že z běžné zásuvky (230V, 16A) by to mělo při obvyklých ztrátách zabrat něco kolem 2,5 hodiny. Víme dále, že zásuvka na kabel je usazena pod pravým zadním světlem, což má prý dobrý důvod - nyní totiž nemůže dojít k záměně s hrdlem palivové nádrže (že by už někdo zkoušel lít benzin do zásuvky?). Podle kolegů z Passion Blogu německé značky ovšem víčko zdířky na připojení kabelu nelze otevřít klasickým stisknutím.
Z dalších informací je pak zřejmé, že za výrobou baterií stojí Magna a že elektromotor pohání kola přední, zatímco veškerá síla spalovací jednotky míří dozadu. Hybridní třída S je tak čtyřkolkou, která by měla emitovat méně než 75 g CO2 na kilometr. Pro takové Dánsko nebo Holandsko tak jde o ideální dopravní prostředek, neboť nebude zatížen není dodatečnými státními poplatky, jakkoli reálně a hlavně dlouhodobě to s jeho efektivitou nebude tak slavné.
Jak vidíte, pár detailů - někdy i docela podstatných, jako třeba výkon elektrického motoru - nám do mozaiky informací ještě chybí, i když leccos můžeme usoudit třeba ze schopnosti vozu pohybovat se na elektřinu rychlostí nejvýše 120 km/h (to by značilo motor o výkonu v řádu desítek koní). Nepochybujte ale o tom, že je doplníme, jakmile vstoupí ve známost.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
![Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km - 1 - Mercedes-Benz S500 Plug-In prvni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km - 2 - Mercedes-Benz S500 Plug-In prvni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km - 3 - Mercedes-Benz S500 Plug-In prvni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km - 4 - Mercedes-Benz S500 Plug-In prvni foto 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km - 5 - Mercedes-Benz S500 Plug-In prvni foto 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km - 6 - Mercedes-Benz S500 Plug-In prvni foto 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Hybridní Mercedes-Benz třídy S slibuje spotřebu pod tři litry na sto kilometrů a dojezd 30 km čistě na elektřinu
Zdroj: Mercedes-Benz Passion Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včeraŠéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraAudi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včeraNěmci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva