Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S Long V222 2013: únik interní prezentace odhalil řadu nových detailů
22.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Prodloužená verze nové třídy S bude v prodeji na podzim. Dostane částečně hliníkovou karoserii a na začátku bude k mání jen s přeplňovanými osmiválci.
Pokud přemýšlíte, proč automobilka Mercedes představuje v posledních měsících svou příští chloubu a vlajkovou loď celého koncernu Daimler (nahrazující rovněž vozy končící značky Maybach) postupným pitváním jejích technických detailů, odpověď je nasnadě - složitost tohoto vozu a množství třeba jen bezpečnostních prvků je natolik ohromné, že to byl asi jediný spolehlivý způsob, jak mohl marketing firmy docílit, aby se psalo o všem.
Podobné „hry“ nám zase tolik nevadí, nepochybně se mezi vámi pár příznivců nejmodernějších technologií najde a jiní si zase můžou s chutí povzdechnout cosi o noční můře pro budoucí opraváře elektroinstalace, každopádně dnes tu máme další várku technických podrobností, která by vás mohla zaujmout.
Na rozdíl od minulých článku věnovaných třeba takže automatickému řízení anebo protikolizní elektronice, tento nevzniká s oficiálním posvěcením Mercedesu. Podklady přímo od automobilky zřejmě pochází, podle všeho jde ale o neplánovaný únik materiálů interní, případně zákaznické prezentace, ke kterým se dostali kolegové z Worldcarfans. Jak jste si možná všimli, dokument nemluví o modelu s kódem W222 ale V222 - můžeme vás ujistit, že se o omyl nejedná, nýbrž jde o data k prodloužené variantě označované jako Long nebo Lang.
Na novém Mercedesu bude bezpochyby spousta detailů ke zkoumání, z aktuální várky informací nás však nejdříve zaujal samotný základ vozu. Pokud můžeme věřit tomu, co je na obrázcích, nová generace třídy S dostane hybridní konstrukci karoserie. Výchozí „buňka“ bude ocelová, auto však dostane hliníkovou příď, střechu a několik dalších, blíže nespecifikovaných komponentů. Řešení to jistě není nové a celohliníkové karoserie v luxusní třídě dnes nabízí kromě Audi také Jaguar, v případě velké limuzíny s hvězdou na kapotě však jde o menší revoluci.
Co se týče aerodynamiky karoserie, přesnou hodnotu koeficientu odporu vzduchu dnes neznáme, Mercedes však už v případě nového modelu CLA dokázal (Cd verze 180 BlueEfficiency je pouze 0,22), že v tomto oboru zaměstnává mistry, a tak docela věříme tvrzení dokumentu, že se třída S stane měřítkem ve svém segmentu, pokud jde o aero-akustiku zahrnující potlačení zvuků a vibrací.
Co dál nabídne stuttgartská pýcha? Třeba přepracovaný systém nočního vidění Night View Assist Plus, schopný kromě registrování chodců detekovat rovněž zvířata a automaticky přepínat přístrojový panel mezi digitálními budíky a obrazovkou s identifikovanými objekty. Dále zde najdeme tzv. Magic Body Control, přizpůsobující odpružení auta silnici, „čtené“ v předstihu pomocí víceúčelové kamery v přídi, aibagy v zadních bezpečnostních pásech, automatické přitahování a následné uvolňování pásů podle hrozící srážky, ale ve výbavě najdete také karbon-keramické brzdy, audio značky Burmester či celou plejádu vnější senzorů a kamer.
Protože se jedná o prodlouženou variantu, nemůžou zde chybět ani zadní polohovatelné sedačky „z první třídy“, včetně podpěr kotníků, vyhřívání, ventilování a paměti. Snad nepřekvapí, že můžete mít také křesla s masážní funkcí a „vytápěný“ volant, novinkou jsou ovšem vyhřívaně loketní opěrky vpředu i vzadu, včetně dveřních panelů. Vyjmenovat zde úplně vše asi nemá smysl, zmíníme proto už jen ionizaci vzduchu a jeho parfémování, 12,3palcový displej multimediálního rozhraní a touchpad, panoramatickou střechu nebo jedenáct odstínů laků.
Prezentace Mercedesu navíc prozrazuje rovněž počáteční motorizace, termín představení vozu i zahájení prodeje. Nevíme, zda se údaje týkají také verze W222 se standardním rozvorem, každopádně V222 se začne vyrábět letos v srpnu, v showroomech se v září ukáže nejdříve verze S 550 a v říjnu až listopadu ji budou následovat varianty s pohonem všech kol S 550 4Matic a S 63 AMG 4Matic, což potvrzuje předchozí informace o zavádění čtyřkolek pro špičkové varianty z Affalterbachu.
Standardní výbava prodlouženého vozu bude nepochybně vyšší než u třídy S se standardním rozvorem, výčet toho nejvýznamnějšího najdete na jedné z fotek interního dokumentu
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva