Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S Coupe: nástupce CL je venku, se „stereo kamerami“ a osmiválcem
10.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Nové kupé dorazí do výroby až příští rok, již nyní ale naznačuje techniku budoucnosti. Uvnitř překvapí několika finesami.
První den frankfurtského autosalonu je v plném proudu, o opravdu překvapivé novinky je však letos nouze. Valná řada značek svou munici vystřílela již předem, díky čemuž do hesenské metropole dorazila pomalu s prázdným zásobníkem. Nikoliv ovšem Mercedes-Benz, jehož koncepční S Coupe můžeme brát jako jedno z větších překvapení. Němcům se totiž povedlo jeho vzhled uchránit až do oficiálního odhalení, a to navzdory upoutávkovým videím či skicám.
Již dopředu přitom bylo zřejmé, že po stránce designové nás velký šok asi čekat nebude. Kupé totiž i přes veškeré snahy potvrzuje svůj příbuzenský poměr s novou třídou S. Zároveň však na jeho přídi zřetelně vidíme odkazy menších modelů, především čtyřdveřového kupé CLS. Tento model pak zjevně stál inspirací také pro zadní partie, kde se ovšem designéři značky nechali ovlivnit také supersportem SLS. Výsledkem je tak výrazně dynamický, ale přesto elegantní styl.
Z tohoto důvodu byla ostatně kabina posunuta lehce dozadu, přičemž stojí na zkráceném rozvoru třídy S (2 945 mm versus 3 035 mm). Kratší je pak i celková délka (5 050 mm versus 5 116 mm) a snížena samozřejmě byla i vzdálenost střechy od země (1 409 mm versus 1 496 mm). V rámci šířky ale již kupé oproti sedanu hraje prim (1 958 mm versus 1 899 mm), což má za následek dynamický postoj. Ten jen dotváří jednadvacetipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 265/35 vpředu a 295/35 vzadu.
Kabina Mercedesu S Coupe je ovšem trochu jiná káva než exteriér. Právě zde totiž designéři nechali svou fantazii pracovat na plné obrátky, díky čemuž zde máme zajímavě tvarované výdechy klimatizace, 12,3palcový digitální přístrojový štít nebo obklady středové konzole přecházející do dotykového displeje. Zajímavé jsou pak i použité materiály - kupříkladu na dveřích třícípá hvězda použila vyfrézovaný hliník, jehož struktura má připomínat „formace skalisek v Utahu“.
Z hliníku jsou vyrobeny i zmiňované výdechy klimatizace, přičemž na jejich povrch Mercedes-Benz využil metodu „černého diamantu“. Tedy proces, kdy při teplotě okolo tisíce stupňů Celsia dochází k vysušení povrchu, na kterém zůstane lehká sedlina odolávající škrábancům. Mimo to za pozornost stojí také hodiny umístěné ve spodní části středové konzole, které zobrazují čas z celého světa. Řidič si přitom nejprve na glóbu vybere svou polohu, aby následně dostal přehled o městech v okolí.
Je samozřejmě sporné, nakolik se tyto prvky dostanou do produkce, v jednom směru ovšem máme jistotou, a tou nový systém „stereo kamer“. Ty zkoumají prostor před vozem, přičemž na vzdálenost 50 metrů vytváří třídimenzionální obraz, s nímž následně pracuje podvozek. Ten se totiž již dopředu může připravit na veškeré imperfekce vozovky. Radary a senzory ovšem zvládají zkoumat prostor až do půlkilometrové vzdálenosti, přičemž informace pro změnu předávají bezpečnostním systémům.
Po stránce motorické pak koncept pohání 4,7litrový přeplňovaný osmiválec, který produkuje 455 koní a 700 Nm točivého momentu. Jízdní dynamiku značka neuvádí, na to je přeci jen ještě dostatek času. Do prodeje by totiž kupé mělo dorazit až někdy v příštím roce. Následovat jej pak bude kabriolet, který si díky absenci prostředních sloupků můžeme snadno představit. Stačí si totiž odmyslet panoramatickou střechu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Nástupce Mercedesu CL ukázal ve Frankfurtu svůj sněhobílý interiér
Mercedes-Benz S Coupe vsadil na sportovní a přitom elegantní linie. Uvnitř pak překypuje novými materiály i technologiemi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii včera 12:07
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship včera 12:00
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Expert rozebral vrcholnou „papalášskou” Ladu na díly. A objevil komponenty ze všech koutů světa
včera - Elektrická Kia se zrychlením supersportů ruinuje majitele, roční se po obřím propadu hodnoty prodává téměř za polovinu
včera - BMW už za týden zredukuje emise svých dieselů o 90 procent, k dobrému mu to ale nikdo nepřičte
včera - Elektrická strategie Porsche totálně selhává. Neprodává Taycan, neprodává Macan, neumí vyvinout lepší 718, novinkám vrací benziny
včera - Hyundai se dál otáčí k zákazníkům zády. Obří designovou bizarnost nového SUV ještě snesou, konec nejzajímavějších motorů už míň
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.23. 23:32 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.23. 22:48 - abgx1
- Politický koutek 12.23. 20:12 - řidičBOB
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.22. 14:49 - pavproch