Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S Coupe je oficiálně tu, jen s V8 a 47 krystaly Swarovski
11.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Nové kupé se chce postavit i Bentley, proto bude k mání jen s vrcholnými motory. Dostane i podvozek schopný „proti-náklonů“.
Po víkendovém, dalo by se říci polooficiálním odhalení nového Mercedesu S Coupé tu máme nejnovějšího zástupce třícípé hvězdy v plné parádě. Tedy alespoň virtuálně. Naživo se totiž kupé představí za čtyři týdny v Ženevě, samotný prodej by pak měl být odstartován někdy v druhé půli letošního roku. Nástupce modelu CL si přitom neklade žádné malé cíle, neboť postavit se hodlá také Bentley Continental GT.
Toto sebevědomí má svůj základ hlavně v nabídce pohonných jednotek. Kupé s interním kódovým označením C117 totiž bude zpočátku k dispozici jen jako verze S 500 Coupé s 4,6litrovým osmiválcem twin-turbo. Jeho výkon 455 koní a točivý moment 700 Nm by totiž měl stačit na akceleraci z klidu na stovku za méně než pět sekund, zatímco nejvyšší rychlost naroste na 250 km/h.
Mercedes přitom dává zákazníkům na výběr, zda sáhnou po standardním pohonu zadních kol nebo si připlatí za systém 4Matic. Ten je již součástí výbavy modelu S 63 AMG Coupé, který by s 5,5litrovým přeplňovaným osmiválcem měl dorazit v závěru března na newyorskou motor show. Toto kupé by přitom mělo produkovat stejných 585 koní jako sedan z Affalterbachu.
Vyjma této verze by následně měl dorazit také model S 600 Coupé, který pro změnu převezme nedávno představený šestilitrový dvanáctiválec. Momentálně je ovšem sporné, zda jej automobilka nabídne pouze s pohonem zadní nápravy či rovněž se systémem 4Matic. U dalšího plánovaného provedení S 65 AMG ovšem již tuto záhadu řešit nemusíme, zde bude pohon všech kol znovu standardem.
Mimo to se máme dočkat ještě další motorizace, nic konkrétního ovšem třícípá hvězda nezveřejnila. Z motorového prostoru tak můžeme zamířit k podvozku, který může být na přání vybaven systémem Magic Ride Control. Ten používá digitální kamery za čelním oknem k rekognoskování vozovky před vozem, díky čemuž se tlumiče stihnou přednastavit, a přispívají tak k většímu komfortu.
Tuto technologii sice již znáte ze sedanu, v případě kupé ovšem dostala jistou nadstavbu - funkci odklonu tlumičů. Ta dokáže na základě výstupu kamery dopředu určit typ zatáčky a v rychlostech od 30 do 180 km/h individuálně pozměnit sklon základny každého tlumiče až o 2,5 stupně. Díky tomu by cestující měli být vystaveni minimálním účinkům bočního přetížení.
Není to ovšem jediná finesa, které se novému kupé dostalo. Již ve standardu totiž můžete počítat s panoramatickou střechou s prosklenou plochou o velikosti 1,32 m2. Nechybí pak ani head-up-displej s rozlišením 480 x 240 pixelů, který řidiči promítá informace o rychlosti a rychlostních limitech či pokyny navigace do zorného pole měřícího 21 x 7 centimetrů.
Dále nechybí výfuk s variabilní škrticí klapkou, která v režimu S přidává na hutnosti zvuku nebo celá plejáda bezpečnostních systémů. Za příplatek pak můžete sáhnout třeba po audio systému Burmester nebo čelních světlometech dekorovaných 47 krystaly Swarovski. Sedmnáct z nich je přitom užito na denní svícení, zbytek pak pro potkávací a dálková světla.
Na stránku cenovou je momentálně ještě příliš brzo, prvotní informace ovšem hovoří o částce pohybující se nad třemi miliony korun. V úvodu zmiňované Bentley Continental GT by tak skutečně mohlo mít problém...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Bílá barva Mercedesu S Coupe opravdu sluší, zvláště v kombinaci s paketem AMG
Mercedes-Benz S Coupe bude zpočátku k mání pouze s 4,6litrovým osmiválcem o výkonu 455 koní. Později ovšem dorazí i verze AMG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 4 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 5 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 7 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 8 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch