Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S Cabrio plně odhalen, jako S 63 AMG dá stovku za 3,9 s
2.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová verze třídy S zvládá složit plátěnou střechu i při rychlosti 60 km/h, a to již za 20 sekund. Pyšní se také inteligentní klimatizací.
Odhalení nového Mercedesu S Cabrio rozhodně není nečekaným či překvapivým krokem. Přeci jen třícípá hvězda jeho příchod avizovala a neopomínala pravidelně přihazovat i nějakou tu fotku či ilustraci. Vzhled tak asi nebude překvapením, zvláště když 60 procent veškerých komponentů otevřená verze sdílí s již představeným kupé. Nově se ovšem může pochlubit třeba zadní hliníkovou podlahou, která je u třídy S použita poprvé. Díky tomu podíl daného materiálu překročil 50 procent.
I přes nemalé využití odlehčených komponentů ovšem nový Mercedes S Cabrio není muší váhou, neboť ve verzi S 63 AMG 4Matic váží společně s palivovou nádrží natankovanou na 90 procent, řidičem (68 kg) a zavazadly (7 kg) nemalých 2 185 kilogramů. Hmotnost standardního provedení značka momentálně nezveřejnila, nicméně také u varianty S 500 s pohonem zadních kol se nejspíše budeme pohybovat okolo dvou tun.
V rámci rozměrů lze počítat s délkou 5 207 milimetrů, šířkou 1 899 mm a výškou 1 417 mm, pročež kabriolet zabere na silnici stejnou plochu jako kupé. Ve srovnání s ním je však o šest milimetrů vyšší, což připadá na vrub plátěné střeše. Ta počítá se třemi vrstvami akustického materiálu a dle přání zákazníka může být černá, tmavě modrá, béžová nebo tmavě červená. Skládat se dá při rychlostech do 60 km/h za zhruba 20 sekund.
Mercedes se přitom snažil, abyste zejména při jízdě s větrem ve vlasech byli obklopeni maximálním komfortem, pročež nově představuje společně s vozem inteligentní automatickou klimatizaci Thermotronic. Ideální prostředí ve voze sleduje 12 senzorů a 18 regulátorů, které reagují nejen na teplotu či vlhkost, ale také na míru slunečního záření. Ve výsledku by tak vždy uvnitř měla být ta správná dávka čerstvého vzduchu.
Mimo to je možné sáhnout také po paketu Warmth Comfort, který přihazuje vyhřívaná sedadla, loketní opěrky a volant. Doplňková sada Air-Balance pak přináší ještě ionizaci a provonění interiéru, přičemž kabrioletu je určena nová specifická vůně Pacific Mood. A aby toho nebylo málo, dále je tu ještě větrolam Aircap a krční šála Airscarf, díky které máte vyveden přívod teplého vzduchu na šíji.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde standardní provedení S 500 počítá s 4,7litrovým osmiválcem twin-turbo, který dává k dobru 455 koní a 700 Nm. Spřažen je s devítistupňovým automatem a i díky němu si v průměru má říci o 8,5 litrů paliva na sto kilometrů, aspoň na papíře. O jízdní dynamice se ovšem třícípá hvězda nezmiňuje, podrobněji si tedy posvítíme na verzi z Affalterbachu.
Mercedes-AMG S 63 Cabrio 4Matic je již standardně vybaven pohonem všech kol, který rozděluje výkon v poměru 33:67 ve prospěch zadní nápravy. Tím má být naznačena snaha o nečekanou agilitu, jíž má pochopitelně prospívat i 5,5litrový přeplňovaný osmiválec pod kapotou, který produkuje 585 koní a 900 Nm. Stovku tak vůz pokoří za 3,9 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 250 km/h.
Počítat u této verze můžete rovněž s automatem, ovšem sedmistupňovým, a udávanou spotřebou 10,4 l/100 km. Vzduchový podvozek Airmatic dostal do vínku režimy Sport a Comfort, přičemž jej můžete na zhoršeném povrchu zvýšit o 30 milimetrů. Výfukový systém pak rovněž počítá se sportovním módem, kdy jsou naplno otevřeny škrticí klapky, což se projeví jadrným zvukem.
Standardem pro tuto verzi jsou 19palcová litá kola, za příplatek je ovšem možné pořídit dvacítky s pneumatikami o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu. Uvnitř pak můžete ve všech verzích vybírat ze standardního koženého či příplatkového designového interiéru. Provedení AMG se pak chlubí sportovními sedačkami.
Tím ale naše představení můžeme uzavřít, přičemž jen dodáme, že prodej bude odstartován v prosinci letošního roku a první vozy dorazí k zákazníkům na jaře 2016. Kromě již zmiňovaných modelů bude v nabídce také varianta S 63 AMG s pohonem pouze zadních kol, o jejích parametrech se však výrobce zatím nezmiňuje.
Nové kabrio třícípé hvězdy se ukázalo jak ve verzi S 63 AMG...
...tak i v běžnějším provedení S 500
Prohlédnout si jej můžeme rovněž ve společnosti více než 40 let starého předchůdce...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 3 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva