Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 63 AMG Coupe je venku, stovku dá už za 3,9 s
19.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka třícípé hvězdy bude k mání s 585 jako zadokolka i čtyřkolka. Na trhu se ale jako první objeví verze s pohonem 4Matic.
Není tomu dlouho, co jsme vám mohli oficiálně představit nové kupé třídy S. Tedy eSko zbavenou dvojice dveří, ovšem vybavenou jen osmiválcovými motory a křišťály Swarovski, jež jsou zasazeny v čelních světlech. Ty samé ingredience obsahuje i dnešní pochoutka zvaná S 63 AMG Coupé. Oproti standardu se však dočkáte mnohem agresivnějšího bodykitu, se kterým přicházejí působivější jízdní vlastnosti. Ale vezměme pěkně jedno po druhém.
Začít musíme vzhledem, který se od základní siluety liší především výraznějšími ventilačními otvory, mohutnějšími bočními prahy a čtveřicí koncovek výfuku, jež lemují zadní difuzor oháknutý do lesklé černě. Mimo to se výměny dočkaly oba nárazníky, přičemž komplet uzavírají 19palcová kovaná kola s titanovým povrchem a pneumatikami o rozměru 255/45 R19 vpředu a 285/40 R19 vzadu.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde najdeme 5,5litrový osmiválec twin-turbo produkující 585 koní v 5 500 otáčkách a 900 Nm točivého momentu, jež je dostupný v pásmu 2 250 až 3 750 ot./min. Pokud přitom sedmistupňový automat posílá výkon pouze na zadní nápravu, rozjede se Coupé z klidu na stovku za 4,3 s. V případě pohonu všech kol 4Matic vám ovšem stačí jen 3,9 s.
V této konfiguraci je ale novinka dostupná pouze s volantem vlevo, Velká Británie či Japonsko tak mají smůlu. Na druhou stranu však mohou počítat s nižší žíznivostí (zadokolka jezdí za 10,1 l/100 km, systém 4x4 vyžaduje o dvě deci paliva více). Nejvyšší rychlost 250 km/h je pak pro obě specifikace stejná, tak jako hmotnost 1 995 kg. Což je s ohledem na větší množství komponentů podivné.
Tiskařský šotek tady ale neřádil, důvod této anomálie je ovšem prostý. Zatímco verze s poháněnou zadní nápravou dostala do vínku podvozek Magic Body Control, model se systémem 4Matic počítá se vzduchovými měchy Airmatic a adaptivními tlumiči ADS Plus. A díky tomu mohou obě verze nabídnout hmotnost nižší o 65 kilogramů než u předchozího CL 63 AMG.
Jen typem podvozku a hnanou nápravou (či nápravami) se ovšem tyto modely neliší. Zadokolka rovněž profituje ze speciálních náklonů v zatáčkách, které vozu umožňují manévry připomínající jízdu na motorce či lyžích. V rychlostech od 30 do 180 km/h totiž dojde k pohybu karoserie o 2,5 stupně, aby tak bylo negováno boční přetížení.
Čtyřkolka ve srovnání s tím dostala unikátní kinematiku přední nápravy, se kterou přichází větší stabilizátor a tužší pomocný rám zadní nápravy. Tyto změny totiž mají napomoci agilitě při dynamické jízdě. Snížena tak má být hmotnost, která sice oproti předchůdci poklesla, s řidičem na palubě však nadále převyšuje dvě tuny.
Mimo tyto finesy pak můžete vůbec poprvé sáhnout po karbon-keramických brzdách, stejně jako jsou za příplatek k mání také 20palcová desetipaprsková kola. Uvnitř pak již ve standardu najdete nově vyvinutá sportovní sedadla, kterým společnost dělá kožené čalounění Nappa a tříramenný volant se zploštělou spodní částí.
Stejně jako v případě ostatních modelů Mercedesu bude i nové S 63 AMG Coupé rok po zahájení prodeje k mání ve verzi Edition 1. Ta k výše zmíněnému přihazuje třeba černě lakované dřevěné obložení, zakázkové koberečky, podsvícené logo AMG v ozdobných lištách prahů nebo systém nočního vidění.
Výstavní debut vozu je naplánován na newyorský autosalon, který začíná za měsíc. V tu dobu je možné začít objednávat verze s pohonem 4Matic, zadokolky budou k dispozici až od července. Reálně pak novinka dorazí k zákazníkům nejdříve v září.























Nový Mercedes S 63 AMG Coupé bude k mání ve dvou verzích. Zadokolku si bude moci objednat celý svět, verze se systémem 4Matic bude k dispozici jen s levostranným řízením
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 10 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 6 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 8 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 9 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 10 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva