Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 63 AMG 2014 odhalen, je o 100 kg lehčí než dosud
17.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Novinka dorazí s krátkým a dlouhým rozvorem, pohonem zadních i všech kol. Nejrychlejší verze udělá stovku za 4 sekundy.
Tak takový kalup jsme nečekali. A tím nemáme na mysli tempo, jakého je nový Mercedes-Benz S63 AMG schopen, ale spíše rychlost, s jakou jej německá automobilka představila. Ještě včera totiž lákala pouze na sedmnáctisekundové video, na kterém se předvedl jen přední nárazník, koncovky výfuku nebo digitální displej. Dnes tu ovšem máme oficiální debut se vším všudy, přičemž samotný prodej by měl následovat v září, krátce po výstavní premiéře na autosalonu ve Frankfurtu.
Ve srovnání se standardní verzí se přitom design verze AMG měnil jen nepatrně. Jiné jsou nárazníky nebo boční prahy, zbytek proměn se ale skrývá hlavně pod kapotou. Prioritou při vývoji přitom bylo odlehčování. Výkonné „eSko“ tak dostalo lithium-iontovou baterii o kapacitě 78 Ah, která proti běžnému provedení šetří 20 kg. Prohlubeň pro rezervní kolo pak byla vyrobena z karbonu, zatímco samotné ráfky jsou vyrobené metodou kování.
Vyjma toho můžete za příplatek u třídy S poprvé sáhnout po karbon-keramických kotoučích o průměru 420 mm, které dále snižují neodpruženou hmotnost o 20 %. I bez nich je ovšem S63 o podstatných 100 kilogramů lehčí než předchůdce, neboť s krátkým rozvorem a pohonem zadních kol váží 1 970 kg. Delší rozvor pak váží o 25 kilo více, což je i případ čtyřkolky, a to díky implementaci rozvodové skříně přímo do automatické převodovky.
Zajímavý je přitom mezi těmito modely rozdíl v podvozku. Zadokolka totiž využívá vzduchového pérování, jež spolupracuje se systémem Magic Body Control. Ten zaměstnává kameru za čelním oknem ke skenování silnice před vozem, díky čemuž podvozek může reagovat na povrch vozovky dříve, než na ni najede. Verze se systémem 4Matic oproti tomu vsadila na konvenční ocelové pružiny, s nimiž jsou spřaženy adaptivní tlumiče.
V rámci motorového prostoru se ovšem již žádné separace nekonají. Ve všech případech tak dostanete 5,5litrový motor V8 twin-turbo, který produkuje 585 koní v 5 500 otáčkách a točivý moment 900 Nm v pásmu 2 250 až 3 750 ot./min. S pohonem zadních kol tak nová „S-kláda“ zvládne stovku za 4,4 sekundy, čtyřkolka je o 0,4 s rychlejší. Nejvyšší rychlost pak pro všechny modely končí hodnotou 250 km/h.
Co se spotřeby týče, pak nižší hodnoty než u předchůdce asi nepřekvapí. Obě verze s pohonem zadních kol přitom dosahují v laboratořích průměru 10,1 l/100 km, zatímco systém 4Matic přihazuje další dvě desetiny. Podobně jako tyto hodnoty je pro Mercedes-Benz podstatný i fakt, že pohonná jednotka již splňuje emisní normy Euro 6, které vejdou v platnost v roce 2015.
Ceny v případě krátkého rozvoru pak v Německu startují na částce 149 880,5 Eur (cca 3,9 milionu korun), zatímco model S63 AMG 4Matic vyjde na 152 617,5 Eur (cca čtyři miliony Kč). Sáhnout ale samozřejmě budete moci také po příplatcích, kde kromě zmiňovaných brzd figurují třeba 20palcové ráfky.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Do Frankfurtu dorazil také prozatím nejvýkonnější Mercedes-Benz S 63 AMG
Nový Mercedes-Benz S63 AMG bude k mání ve třech provedeních. A to jako verze s krátkým nebo dlouhým rozvorem a pohonem zadních kol a poté jako čtyřkolka, jež stovku pokoří již za 4 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus