Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 600 2014 odhalen únikem, Maybach či Pullman to nebude stoprocentně
10.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I na luxus zaměřený Němec zvládne navzdory 2,2tunové hmotnosti sprint z klidu na stovku za 4,6 sekundy. Průměrně si pak řekne o 11,3 l/100 km.
Odhalování novinek určených pro detroitský autosalon nebere konce - s některými mají dané automobilky co do činění, s jinými nikoliv. Mercedes-Benz S 600 patří do druhé skupiny, neboť třícípá hvězda dozajista nikdy nechtěla, aby se svět dozvěděl o exkluzivním luxusním modelu díky ofocené brožuře. Jenže co značka míní, to člověk mění. Aktuálně tu tedy máme jednu fotku exteriéru, jednu interiéru a také detaily o pohonném ústrojí, jízdní dynamice či spotřebě.
Začít můžeme vzhledem, který nás asi sotva překvapí. Vyjma znaků V12 a S 600 se totiž jedná o standardní karoserii s prodlouženým rozvorem. Ta pak skrývá kabinu s trochu vyšší výbavou, to je ovšem vůči základu veškerý odklon. Pod kapotou se však již dějí jiné věci, nalézt zde totiž můžeme šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 630 koní a točivém momentu 830 Nm, který je navíc k dispozici v pásmu 1 900 a 4 000 otáček.
S touto silou zvládne S 600 akceleraci z klidu na stovku za 4,6 sekundy, přičemž rozlet této verze zastaví omezovač na obligátních německých 250 km/h. Průměrná spotřeba by pak u 2 185 kilo vážící verze měla vystoupat na 11,3 l/100 km, vítaná je tak 80litrová palivová nádrž. V zavazadelníku pak tato třída S nabídne 500 litrů objemu, přičemž do standardu patří 19palcová kola nebo celá řada elektronických bezpečnostních systémů.
Jistotou je pak absence názvů jako Pullman či Maybach. A to z jednoho prostého důvodu. Skutečný nástupce luxusních a prostorných limuzín má totiž dorazit až později jakožto verze ukrytá pod kódovým označením X 222. Ta se přitom od aktuálně představeného modelu (V222) liší ještě delším rozvorem, který naroste z 3 165 mm na 3 415 mm. Délka vozu se pak natáhne z 5 246 mm na 5 496 mm.
Nový Mercedes-Benz S 600 odhalil krátce před oficiálním debutem ty nejpodstatnější parametry
Zdroj: German Car Forum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus