Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 600 Guard plně odhalen, je nejbezpečnější sériovou limuzínou
5.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pancéřovaná limuzína s balistickou ochranou VR9 je k mání jen s V12. Zvládne jet rychlostí až 210 km/h.
Po avízu z minulého týdne se dnes můžeme podívat na veškeré detaily nového Mercedesu S 600 Guard. Ten se pyšní balistickou ochranou na úrovni třídy VR9, což by nebylo až tak výjimečné. Třícípá hvězda ji však nenabízí pouze v rámci oken, ale také v případě samotné karoserie. To z S 600 Guard dělá první sériovou limuzínu svého druhu na světě. Odolat tak dokáže nejen samopalu AK-47, ale třeba i útočné pušce M61-AP ráže 7,62. Testy, na které dohlíží federální úřad pro kriminální vyšetřování, přitom v takové chvíli počítají se třemi zásahy v rozmezí 120 milimetrů, čímž je bezpečnost jasně deklarována.
Mercedes-Benz tohoto výsledku dosáhl speciální ocelovou vrstvou instalovanou mezi karoserii a vnější plášť vozu. Doplňují ji aramidová a polyetylenová vlákna, které nejen zvyšují celistvost materiálu i po zásahu, ale také tepelnou odolnost. Veškerá okna pak byla zevnitř potažena polykarbonátem a pyšní se i laminovanou strukturou. Výčet uzavírá podlaha, která dokáže odolat výbuchu nášlapných min i granátů.
I přes veškerý tento výčet modifikací ovšem Mercedes S 600 Guard vypadá jako standardní model, jisté rozdíly jsou ovšem na první pohled patrné. Řeč přitom není o diodách usazených v čelní masce a na zadním okně nebo o vlaječkách v předních blatnících, ale o pneumatikách Michelin PAX. Ty mají nezvykle vysoké bočnice, které jen dokazují jejich schopnost dojezdu po průstřelu, a to až do vzdálenosti 30 kilometrů.
Pod kapotou pak najdeme šestilitrový dvanáctiválcový motor, který stejně jako běžná verze S 600 produkuje 530 koní a 830 Nm točivého momentu. S ohledem na vyšší hmotnost (konkrétní údaj není kvůli bezpečnosti k dispozici) ovšem bylo maximální tempo zredukováno na 210 km/h. Mimo to značka posílila také brzdový systém, který počítá s většími kotouči na obou nápravách a šestipístkovými třmeny vpředu.
Speciální péči dostal také podvozek, který vpředu používá zesílené vzduchové odpružení. Vzad se nastěhovaly ocelové pružiny. V kufru najdeme přesunuté baterie, hasicí systém nebo zásobník čerstvého vzduchu. Mimo to ovšem pancéřovaná třída S nabízí i chladicí schránku na šampańské.
Ohledně ceny jsme v našem předchozím článku zmiňovali zhruba desetimilionovou sumu, ta je však ryze orientační. Přesná částka závisí na zvolených doplňcích i konkrétní výbavě. Spíše než s posunem dolů však počítejte se šplháním někam k patnácti až dvaceti milionům Kč.
Nový Mercedes S 600 Guard se pyšní ochranou na úrovni balistické třídy VR9 nejen v rámci prosklení, ale také v případě karoserie. Je tak první sériovou limuzínou svého druhu na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 30 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 31 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch