Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 600 Guard plně odhalen, je nejbezpečnější sériovou limuzínou
5.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pancéřovaná limuzína s balistickou ochranou VR9 je k mání jen s V12. Zvládne jet rychlostí až 210 km/h.
Po avízu z minulého týdne se dnes můžeme podívat na veškeré detaily nového Mercedesu S 600 Guard. Ten se pyšní balistickou ochranou na úrovni třídy VR9, což by nebylo až tak výjimečné. Třícípá hvězda ji však nenabízí pouze v rámci oken, ale také v případě samotné karoserie. To z S 600 Guard dělá první sériovou limuzínu svého druhu na světě. Odolat tak dokáže nejen samopalu AK-47, ale třeba i útočné pušce M61-AP ráže 7,62. Testy, na které dohlíží federální úřad pro kriminální vyšetřování, přitom v takové chvíli počítají se třemi zásahy v rozmezí 120 milimetrů, čímž je bezpečnost jasně deklarována.
Mercedes-Benz tohoto výsledku dosáhl speciální ocelovou vrstvou instalovanou mezi karoserii a vnější plášť vozu. Doplňují ji aramidová a polyetylenová vlákna, které nejen zvyšují celistvost materiálu i po zásahu, ale také tepelnou odolnost. Veškerá okna pak byla zevnitř potažena polykarbonátem a pyšní se i laminovanou strukturou. Výčet uzavírá podlaha, která dokáže odolat výbuchu nášlapných min i granátů.
I přes veškerý tento výčet modifikací ovšem Mercedes S 600 Guard vypadá jako standardní model, jisté rozdíly jsou ovšem na první pohled patrné. Řeč přitom není o diodách usazených v čelní masce a na zadním okně nebo o vlaječkách v předních blatnících, ale o pneumatikách Michelin PAX. Ty mají nezvykle vysoké bočnice, které jen dokazují jejich schopnost dojezdu po průstřelu, a to až do vzdálenosti 30 kilometrů.
Pod kapotou pak najdeme šestilitrový dvanáctiválcový motor, který stejně jako běžná verze S 600 produkuje 530 koní a 830 Nm točivého momentu. S ohledem na vyšší hmotnost (konkrétní údaj není kvůli bezpečnosti k dispozici) ovšem bylo maximální tempo zredukováno na 210 km/h. Mimo to značka posílila také brzdový systém, který počítá s většími kotouči na obou nápravách a šestipístkovými třmeny vpředu.
Speciální péči dostal také podvozek, který vpředu používá zesílené vzduchové odpružení. Vzad se nastěhovaly ocelové pružiny. V kufru najdeme přesunuté baterie, hasicí systém nebo zásobník čerstvého vzduchu. Mimo to ovšem pancéřovaná třída S nabízí i chladicí schránku na šampańské.
Ohledně ceny jsme v našem předchozím článku zmiňovali zhruba desetimilionovou sumu, ta je však ryze orientační. Přesná částka závisí na zvolených doplňcích i konkrétní výbavě. Spíše než s posunem dolů však počítejte se šplháním někam k patnácti až dvaceti milionům Kč.
Nový Mercedes S 600 Guard se pyšní ochranou na úrovni balistické třídy VR9 nejen v rámci prosklení, ale také v případě karoserie. Je tak první sériovou limuzínou svého druhu na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva