Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 2017 nafocen bez maskování, toto je faceliftovaná vlajková loď
29.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třída S dostala novou čelní masku, nárazníky a upravená světla. Změn není moc, s dosavadním provedením si ale to modernizované nespletete.
S připravovaným omlazením Mercedesu třídy S nás německá automobilka začala seznamovat prostřednictvím „oficiálních špionážních fotek“. Snímky prototypů zakamuflovaných od hlavy až k patě sice doprovodily i nějaké informace, o novém vzhledu jsme se toho ale mnoho nedozvěděli. Maskovací fólie měla dle plánu zmizet až v dubnu, kdy dojde na zdvojenou slavnostní premiéru v New Yorku a v Šanghaji.
Oficiální debut ale nechme stranou, ostatně je téměř jisté, že nebude třeba čekat až do zahájení obou autosalonů a virtuální debut proběhne s několikadenním předstihem. Ten neoficiální tu mém už teď. Díky magazínu Saudi Shift si facelift třídy S můžeme prohlédnout zcela bez maskování, byť prozatím pouze v detailech, jež odhalují novou čelní masku, jiné nárazníky či odlišné koncovky výfuku.
Změnami prošly rovněž světlomety. Zadní dostaly novou vnitřní grafiku, ve předních nazvaných Multibeam najdeme trojici LEDkových pásků. Adaptivní chování u nich bude samozřejmé, budou ovšem umět nejen přisvěcování zatáček, ale zvládnou i osvětlovat silnici přesně podle toho, kolik prostoru jim dá provoz před vozem, aby nedocházelo k oslňování ostatních řidičů.
V kabině na fotkách vidíme tříramenný volant převzatý z kupé či kabrioletu (současný sedan má dvouramenný). Změnami prošel také digitální přístrojový štít, který vypadá mnohem větší. Zatím je přitom otázkou, zda jde pouze o optický klam daný odstraněním rámečků mezi dvojicí 12,3palcových displejů, či zda došlo ke skutečnému zvětšení celého panelu.
Lehčí změny se dotkly také středové konzole, což souvisí s adoptováním nových asistenčních a bezpečnostních systémů. Kvůli nim musel být přepracován touchpad, k ovládání půjde také použít gesta. Jistotou jsou i nové druhy koženého čalounění či dřevěného obložení, nové odstíny laku karoserie a upravená nabídka litých kol.
Největší změnou bude nahrazení 4,7litrového osmiválce čtyřlitrovou pohonnou jednotkou V8 twin-turbo. Ta bude o 12 procent efektivnější a tedy úspornější, zároveň ale můžeme očekávat i vyšší výkon. O jeho výši lze ale momentálně pouze spekulovat, Mercedes má k dispozici hned několik variant tohoto agregátu a vrchol nabízí 612 koní.
Se stejným výkonem jako u E 63 AMG ale u verze S 500 (jde o evropské označení, Amerika či arabský svět nejspíše dostanou náhradu stávajícího S 550 novějším S 560) nepočítáme. Spíše se výkon bude pohybovat někde okolo 510 koní. Přenášet na zadní kola jej pak bude stejně jako u ostatních motorizací devítistupňový automat, S 63 AMG dostane Speedshift MCT-9.
Kromě toho dorazí také nový řadový šestiválec, jeden ze čtyř nedávno představených nových motorů, který bude spoléhat na podporu elektrického kompresoru a integrovaného startéru-alternátoru. Má mít výkon osmiválce, avšak při mnohem nižší spotřebě. Prodej inovovaného eSka má odstartovat ve druhé polovině letošního roku.
Facelift Mercedesu třídy S byl nově nafocen zcela bez maskování...
...přihodit do placu ovšem můžeme i předchozí sadu oficiálních fotek, na kterých je vlajková loď značky zahalena fólií od hlavy až k patě
Zdroj: Saudi Shift
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
včera - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini přiznalo, proč novému modelu sebralo milovaný desetiválec, do lepšího světla ho to nestaví
1.12.2024 - Padlý král Volkswagenů je dnes vládcem tabulek ztráty hodnoty, tohle auto původně za 2,6 milionu dnes koupíte za 300 tisíc
1.12.2024 - V drsných čínských crash testech se rozemelou na kaši i ta nejdražší evropská auta, klidně už v 50 km/h
1.12.2024 - Jedno z nejslavnějších Ferrari historie míří do aukce, i půl miliardy korun na něj může být málo
1.12.2024 - Šéf Stellantisu s okamžitou platností skončil. Vsadil na špatného koně a firmu přivedl do slepé uličky
2.12.2024
Živá témata na fóru
- VZKAZY 12.31. 19:11 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.31. 18:30 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.31. 16:43 - VS*
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.31. 10:01 - řidičBOB
- WAZE 12.30. 19:23 - mlunovozík
- Fiat a vše kolem nich 12.30. 18:44 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 12.30. 12:46 - abgx1
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry