Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes potvrdil, že chystá řadové šestiválce. Jako první přijdou diesely
4.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejzajímavější z nové rodiny motorů budou řadové šestiválcové třílitry, změna ale povede i ke vzniku nových agregátů od tří- až po dvanáctiválce.
Krátce po vypuknutí kauzy Dieselgate třícípá hvězda naznačila, že postupně hodlá ve své americké nabídce nahrazovat „producenty sazí“ hybridními motory. Již v ten moment jsme se ptali na budoucnost evropského portfolia, zároveň jsme však naznačovali, že na Starém kontinentu se asi podobného exodu nedočkáme. Zájem o diesely sice skandálem Volkswagenu částečně poklesl, nicméně i tak hrají na většině evropských trhů významnou roli a u aut vyšších tříd nezřídka dominují. I proto si dokážeme jen obtížně představit, že by se jich automobilky dobrovolně zbavovaly.
Daný úvod berte ale jen jako osvětlení situace, v jaké Mercedes aktuálně je. Automobilka totiž nedávno přišla se zcela novým dvoulitrovým turbodieselem, který celou řadu lidí právě v souvislostech s výše zmíněným prohlášením popudil. Pokud přitom jeho existenci stále ještě nemůžete rozdýchat, možná byste ve čtení článku neměli pokračovat dále. Pohonná jednotka s kódovým označením OM 654 je totiž pouze první vlaštovkou v řadě novinek, které budou mít v označení jméno Rudolfa Diesela více než často.
Mercedes ostatně už dříve naznačoval, že vyvíjí celou rodinu nových efektivnějších a úspornějších spalovacích motorů. Ta bude složena z řadových šestiválců a čtyřválců, které počítají s půllitrovým objemem na válec, tak jako u BMW, Jaguaru a Land Roveru či Volva. Třílitrové agregáty by přitom měly nahradit stávající vidlicové šestiválce stejným způsobem, jako zmiňovaný celohliníkový dvoulitr OM 654 vystrnadil z nabídky 2,1litrový turbodiesel.
Kromě dieselů ovšem budou do nové rodiny patřit i benzinové agregáty, nicméně s jejich příchodem se počítá až v pozdějších fázích. Stejně jako s downsizingem směrem k 1,5litrovým tříválcům, které Mercedes ještě nedávno kvůli nedostatečné kultivovanosti odmítal. Zdá se ovšem, že Němci (jako kde kdo...) nakonec pod nemilosrdným tlakem evropských regulací změnili názor. O těchto agregátech ale aktuálně nevíme více, a tak se budeme věnovat příjemnějším věcem.
Nové řadové motory mají totiž posloužit i jako základ vidlicových dvanáctiválců, s jejichž zachováním se stoprocentně počítá. I když je otázkou, zda dorazí čistě ve formě spalovacích jednotek nebo jako hybridní agregáty. Nová architektura motorů totiž počítá také s možností připojení elektromotoru. Že přitom pokaždé bude přítomno i přeplňování (nejspíše víceúrovňové), o tom asi již ani nemusíme mluvit.
Jak přitom naznačil šéf AMG Tobias Moers, nová rodina bude tvořit základ i pro jednotky z Affalterbachu, zejména v případě čtyřválce, který bude pohánět příští Mercedes-AMG A 45. Ten sice ve své formě patří s přehledem na vrchol v daném segmentu, nicméně je prý na konci možností. Nástupce je ovšem již na cestě, přičemž nabídnout by měl výkon přesahující 400 koní, tedy více než 200 koní na litr.
Dále Moers dodává, že se stávajícím dvoulitrem se značce povedlo změnit zažité pořádky. Podle něj AMG vždy bylo spojováno především se zrychlením v přímém směru, nikoliv výkony na okruhu. Po srovnání s největším konkurentem v podobě Audi RS3 (disponujícím pětiválcem o výkonu 367 koní) však bylo zjištěno, že Mercedes je rychlejší právě na závodní dráze, ale poněkud ztrácí na některých rovinkách.
„To je ale z mé perspektivy příjemné, je to dobré,“ říká Moers k nečekanému obratu AMG o 180 stupňů. My pak jen můžeme dodat, že novou generaci Mercedesu A 45 hned tak neuvidíme, s jejím příchodem počítáme až za nějaké dva tři roky. V mezičase by ovšem měl dorazit výše zmíněný šestiválcový turbodiesel, který nejspíše bude spojen s faceliftem třídy S, který čekáme za zhruba 18 měsíců.
Nový dvoulitrový turbodiesel Mercedesu je první vlaštovkou z rodiny řadových motorů
Zdroj: Motoring poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien