Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes osadí své benzinové motory technologií FSI, i přes vyšší emise
17.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mercedes do svých modelů nasadí benzinové agregáty s technologií vrstveného vstřikování. Daní za něj bude nutnost vypořádat se s NOx.
O motorech automobilky s třícípou hvězdou ve znaku se v poslední době zmiňujeme poměrně často. Zejména pak ve spojitosti s turbodiesely. Mercedes ale nezapomíná ani na benzinové agregáty, pročež bychom se již v příštím roce měli v souvislosti s faceliftem třídy S dočkat návratu řadového šestiválce. Ten přitom bude doplněn 48voltovým elektrickým okruhem. Kromě toho ale německá automobilka pracuje také na vyšší efektivitě šestiválců vidlicových.
Aktuálně tu proto máme lehkou evoluci, která přináší přímé vstřikování paliva typu FSI (fuel stratified injection). To zpopularizoval především koncern VW Group, přičemž ve srovnání s běžným přímým vstřikováním dochází u toho vrstveného především ke snížení spotřeby a plnění přísnějších emisních limitů. Kromě toho je také možné počítat s vyšším výkonem a jeho lepším průběhem.
Proč Mercedes tedy přichází z touto technologií teprve nyní, několik let po Volkswagenu? Tato otázka je o to pádnější, že v této době svět velkou měrou poukazuje na škodlivost emisí oxidu dusíku, přitom právě vyšší produkce částic NOx je totiž jednou ze slabin technologie FSI. Třícípá hvězda tedy musela své benzinové motory osadit speciálními lapači - ne nepodobnými těm známým z dieselů - aby daný nešvar potlačila.
Odpověď je ale poměrně prostá. Technologie FSI je náročná na kvalitní palivo, jen s ním dokáže motoru spalovat velmi chudou směs. Ve Spojených státech je ale nyní prodáván benzin s relativně vysokým podílem síry, která FSI nesvědčí a Mercedes zjevně nechtěl toto řešení zavádět v době, kdy by nebylo použitelné na celém světě.
Právě o americkém trhu se třícípá hvězda zmiňuje, přičemž dodává, že od příštího roku musí veškerý benzin prodávaný v USA obsahovat menší podíl síry (10 částic na milion namísto 30 částic na milion). S tímto palivem už by se motory osazené technologií FSI dovedou lépe vypořádat, čímž vlastně máme opožděnou strategii Mercedesu plně osvětlenou.















Mercedes od příštího roku osadí motory V6 technologií FSI. Změny se tak nejspíše dotknou i „levobočků“ z Affalterbachu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB