Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes osadí své benzinové motory technologií FSI, i přes vyšší emise
17.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mercedes do svých modelů nasadí benzinové agregáty s technologií vrstveného vstřikování. Daní za něj bude nutnost vypořádat se s NOx.
O motorech automobilky s třícípou hvězdou ve znaku se v poslední době zmiňujeme poměrně často. Zejména pak ve spojitosti s turbodiesely. Mercedes ale nezapomíná ani na benzinové agregáty, pročež bychom se již v příštím roce měli v souvislosti s faceliftem třídy S dočkat návratu řadového šestiválce. Ten přitom bude doplněn 48voltovým elektrickým okruhem. Kromě toho ale německá automobilka pracuje také na vyšší efektivitě šestiválců vidlicových.
Aktuálně tu proto máme lehkou evoluci, která přináší přímé vstřikování paliva typu FSI (fuel stratified injection). To zpopularizoval především koncern VW Group, přičemž ve srovnání s běžným přímým vstřikováním dochází u toho vrstveného především ke snížení spotřeby a plnění přísnějších emisních limitů. Kromě toho je také možné počítat s vyšším výkonem a jeho lepším průběhem.
Proč Mercedes tedy přichází z touto technologií teprve nyní, několik let po Volkswagenu? Tato otázka je o to pádnější, že v této době svět velkou měrou poukazuje na škodlivost emisí oxidu dusíku, přitom právě vyšší produkce částic NOx je totiž jednou ze slabin technologie FSI. Třícípá hvězda tedy musela své benzinové motory osadit speciálními lapači - ne nepodobnými těm známým z dieselů - aby daný nešvar potlačila.
Odpověď je ale poměrně prostá. Technologie FSI je náročná na kvalitní palivo, jen s ním dokáže motoru spalovat velmi chudou směs. Ve Spojených státech je ale nyní prodáván benzin s relativně vysokým podílem síry, která FSI nesvědčí a Mercedes zjevně nechtěl toto řešení zavádět v době, kdy by nebylo použitelné na celém světě.
Právě o americkém trhu se třícípá hvězda zmiňuje, přičemž dodává, že od příštího roku musí veškerý benzin prodávaný v USA obsahovat menší podíl síry (10 částic na milion namísto 30 částic na milion). S tímto palivem už by se motory osazené technologií FSI dovedou lépe vypořádat, čímž vlastně máme opožděnou strategii Mercedesu plně osvětlenou.
Mercedes od příštího roku osadí motory V6 technologií FSI. Změny se tak nejspíše dotknou i „levobočků“ z Affalterbachu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus